Gå til innhold

Helland`s 82`635 CSI, Hva er dette da?? s19


helland
 Share

Anbefalte innlegg

DA... har jeg ENDELIG kjøpt meg 635 CSI 8)

Gamle Lamek bilen... ( JA, jeg blir nok lurt til å kjøpe det meste av han)

Dro til Trondheim i går, sammen med ///Mordi og Larsinnj (Ludvig) :D

IMG_0547.jpg

Måtte vente på Lamek, siden han kom kjørende ifra Nesna med bilen :)

Men i hall ni tia var han fremme, og etter ett par timer med bil,kvinnfolk og brennevinsprat var vi på tur hjemover !

Her er første bilde av bilen :)

IMG_0549.jpg

Fylling av bensin på Shell, ettter en bedre burger på Tiller-Grillen :mrgreen:

IMG_0548.jpg

Såååå droo vi til hjemover !

IMG_0550.jpg

Sleit litt med at temperaturen fra varmeapparatet varierte veldig, ifølge Lamek var det pga en føler under rattstammen mangla.. Vifta virker kun på full guffe, og enten var det skikkelig varmluft, eller skikkelig kaldluft.. (temp-justering sto på varm hele tiden) Motortemp varierte heller ikke, lufta kjølesystemet på Shell før vi kjørte hjemover..

Men men .. bilen gikk helt hjem, kjempefint føre litt opp i høyden, med 5-10cm nysnø:mrgreen:

Tror kanskje dette var det riktige ansiktsutrykket til Larsinnj i noen av svingene ;)

images1.jpg

Må nok innrømme at jeg var litt skeptisk selv når vi bytta sjåfør, og han fikk kjøre [-o<

IMG_0553.jpg

Parkert hjemme, rett i seng !

Her kommer det noen kjappe bilder av bilen, er i generelt shabby tilstand karosserimessig..

IMG_0555.jpg

IMG_0558.jpg

IMG_0559.jpg

IMG_0560.jpg

IMG_0554.jpg

Rust på høyre framskjerm, ønskes kjøpt !

IMG_0556.jpg

Interiøret er delvis demontert.. så har ikke oversikt over hva jeg mangler, men er det noen som har slike interiørdeler liggende er jeg interessert !!

IMG_0562.jpg

Motor

IMG_0566.jpg

IMG_0567.jpg

Skal vi se.... JO!

Motor sliter med ujevn gange på tomgang, er bytta rotor fordelerlokk, pluggledninger og plugger.. tips ønskes !

El ruter,instrumentlys, speedometer virker ikke.. mangler håndbrekk..

Det er det jeg kommer på i farta, har jo selfølgelig store planer for denne :) MEN... tror nok bare jeg blir nødt til å sette meg mindre mål, så jeg ikke gaper over for mye denne gangen også..

Så plana nå er å få kjørt den på Biltilsynet, og få skilta den.. Aldri vært regga i norge, men jeg har alle papirene, så det håper jeg skal gå greit !

Skal montere H&R fjører og Bilsteindempere, 4hjulskontroll,bytte eksosanlegg, ordne motorgange, og fikse håndbrekket..

Skal på verkstedet en tur nå, så får se om det blir noen bilder når jeg får oversikt over hva som er med, og hva som mangler, og må gjøres noe med !

Peace out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis Stig!! :) Har å gjøre på fremover nå, om du ikke hadde nok fra før :lol:

Joda, jeg har nok litt å gjøre :)

Grattis! Konge med 6'er :D

Takker for det :) Er litt gøy, har stått høyt oppe på lista på "må ha" [-o<

Nåh, hvordan føles det? Må vel gratulere deg.. :)

Syns å huske det var litt å gjøre med den så nå har du litt å henge fingrene i ja.

Jeg trykker også på "liker ikke" knappen, men det er fordi jeg har sånn front selv :D

Føles jo bra, MEN.. jeg har en jobb foran meg, en stor en :)

M-Tech front er innkjøpt, MEN jeg har ikke montert enda, skal uansett prøvemonteres, men hva som blir på til slutt, DET er usikkert :)

Vi får se hva jeg er mest fornøyd med :)

Gratulerer med 6 serie. :applause:

Har muligens litt deler jeg kan hjelpe deg med. Du får ta kontakt når du har fåt sett over hva du trenger.

Det høres fint ut, har begynt å få litt oversikt over hva som mangler :) skal gi deg en lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer første oppdatering, bilen er inn i verkstedet :)) og delene er tatt ut, så jeg begynner å få oversikt over hva jeg mangler !!

Har noen / vet noen av noe av det jeg mangler, ta kontakt på PM :)

-Taktrekk

-Dørpanel uten fullt av høytalerhull (se type på bilde lengre ned)

-Lokk til sikringsboks

-Rele under rattstamme ( bilde kommer )

-Facelift framskjerm

-Trekk til sideputer på førerstol (Likt på e28/e30??)

-Varmeapparatmotstand ? (går kun på fullt)

-Instruksjonsbok

-Av på bryter for el vinduer (ligger under rattstamme)

-Grøftelys og fester for disse

-Elnett motor m30b34

Bilder fra idag..

bagasjerom:

IMG_0569.jpg

IMG_0570.jpg

Her er det fuktig på begge sider, noen som vet hvor det bruker å komme fra ? Bagasjeromspakning ?

IMG_0571.jpg

Baksetene.. beklager for dårlige iphonebilder som vanlig :roll:

IMG_0573.jpg

Passasjerstolen:

IMG_0574.jpg

De berømte dørtrekka #-o

IMG_0575.jpg

Midtkonsoll:

IMG_0576.jpg

Slitasje på førerstol :

IMG_0577.jpg

Framskjermene.. begge to er like, og begge er facelift ?

IMG_0579.jpg

IMG_0580.jpg

Feilsøking på elektriske ruter:

IMG_0581.jpg

Viste seg at det bare var hovedbryter som mangla.. begge bakrutene virker nå.. men tikker bare i rutene fremme.. Smøres opp ? Evt hva har samme motor ? e28 ?

Eksperthjelp fra sondreh :mrgreen:

IMG_0583.jpg

IMG_0584.jpg

Fant ett rele under rattstamme, ved "hovedstikket"

IMG_0585.jpg

Glemte selfølgelig nummeret på dette, men noen som vet hva det er ? prøvde å låne ett av ///Mordi, men ingen forskjell ? glemte å måle om det kom strøm.. Ble litt lei på slutten..

Hadde vært kjekt om noen kunne svart meg på hva som er til hva her også :)

IMG_0595.jpg

IMG_0594.jpg

Irriterer meg mest at instrumentlyset ikke virker, noen som har tips ??

Sto kjørecomputer er det også, hjernen er her, men ser ut til at jeg mangler "bryteren" ? er jo nødvendig det også regner jeg med ? :) Ikke liv i denne heller..

Pøs på med forslag, eller info hvis noen kan hjelpe meg ! :)

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt ny prosjekttråd siden jeg var logget på sist ja :applause:

Spørs om du ikke må låne denne boken av meg Stig. Evt. kopiere de sidene som omhandler elektronikken på E24.

51z8nOuRSZL._SS500_.jpg

Det eneste som er litt kjedelig er at den ikke omhandler Euro-versjonen. Kan være noen små ulikheter på forskjellige ting i forhold til US-versjonen.

Virker som du har litt å henge fingrene i med denne ja forresten, i og med at det er såpass mye som mangler :) Men dette fikser dere lett tenker jeg. Du får bare fortsette å invitere Ludvig og resten av gjengen. Må jo være moro for dem å få lov til å skru på en skikkelig bil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel best. Jeg har funnet ut at jeg ikke gidder å diskutere noe mer jeg heller, da "alle" i bmw-miljøet på øra har feil. ;):rompe: Men er gøy å fyre litt under baken til Helland i ny og ned! :mrgreen:

Men jeg må vel bare krype til korset å si at E24 er et av de aller peneste karosseriene bmw noen gang har laget! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Først av alt, Grattis!

1982 modell? Type reg -82 og -83 modell eller? Altså facelift med E28-plattform?

HVIS det er en 83 modell, pay attention til ledningsnettet på den 83-modellen. Jeg har tidligere jobbet/feilsøkt litt på 82/83/84 modeller for lenge siden, og husker at det var litt knæsj og ymse på de modellene. Spesielt 83-modellen har vært litt hummer og kanari med mixeri og løsninger fra gammelt kontra nytt ledningsnett/system og løsninger.

Just a heads-up!

(Og just for the record... Du HAR sjekket lyspærene til instrumentlyset, sant?? Det enkleste er ofte det beste ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...