Gå til innhold

TommyFF sin e39 - solgt! :/


TommyFF
 Share

Anbefalte innlegg

Som de fleste her inne tenkte jeg det kunne være greit å lage en tråd om min første bmw. Bilen er en greit utstyrt 99 mod 523iat Shadowline, og nyter virkelig å kjøre og eie denne.
Kjøpte den ifjor sommer og noe er allerede gjort, men det meste gjenstår. Har vært dårlig med å ta bilder fra starten, men forklaringer kommer :)
håper på innspill, synspunkter og gjerne tips og triks om noen har noen :)
slenger ut noen bilder :

7eyuouqcqigf9u18fqcm.jpg
her er jeg igang med å bytte ut lyktene til de første jeg oppgraderte med. fikk de så billig at jeg monterte de i påvente av å kjøpe originale Hella xenon med angel eyes.

azc1juoguthhu19kx9bh.jpg
En av hver

k1yzc7eg3o5fighphcrw.jpg
I påvente av ny grill folierte jeg den originale da chromen hadde blitt utrolig stygg

ltmc5dzbmmzc0aackvl8.jpg
begge de uoriginale lyktene montert, så klart bedre ut en de gamle, matte i det minste. mrk den fine fargekombinasjonen de forige eierne av huset vi kjøpte ifjor hadde, nydelig combo :lol:

ln8ggkyr9ce5dysa3mcs.jpg
igang med å bytte ut interiørlistene

zm23zjjxiz16jqz9h7ph.jpg
før jeg har satt inn 16/9 skjermen

zvenhiptulzzi9bjqdtd.jpg
så raskt mer moderne ut ..

cwbg2sqv6l1zonf72atn.jpg
sånn den ser ut per idag. Har kjøpt Facelift multifunksjons M-ratt som ligger i garasjen+chrome ringer til instrumentpanelet. Utstyr for å fikse pixel feil er også kjøpt så alt dette blir tatt når jeg får tid. leker også med tanken på å bytte til hvitt lys i instrumentpanelet, og navi spilleren. så denne comboen i en m5 en gang og det så utrolig fresht ut, men det tar jeg som det kommer :)

zylasfqt8t2qgdm2w660.jpg
tatt idag, som dere ser fikk jeg på orinale Hella Facelift til slutt, hatt i noen mnd nå , blir å kjøpe LED til angel eyes etterhvert, samt til sprederne :)
Har kjøpt original Bmw M-front som ligger i garasjen, der skal jeg bare få fikset 2 små sprekker og få lakkert, er vel da jeg også kjøper inn det jeg skal ha av Led. Gleder meg mildt sagt til sommeren kommer nå.
M5 speil ble også montert ifjor.

bb7c3jc20rxafy1rv8bs.jpg
Beklager dårlige bilder, blir tatt bedre når det kommer karosseri oppgraderinger.

0ehhokk92r0dy8k7mio1.jpg

82u9nxizjr2li8fo8v7r.jpg
her er vel det styggeste med hele bilen- en oppspist bakluke. Komplett bakluke er snart på vei i posten, så det skal bli godt. vrien å lukke opp også, så fikk med henglser på den andre.
Har montert Hella facelift Baklykter , men droppet bakluke delen da jeg skal våtslipe og ta en runde med klarlakk før de monteres.


obbunpc271vlor68nx9e.jpg
Kjøpte inn disse 18" ifjor, må som dere ser fikses på og pulverlakkeres før de skal monteres. Liker disse godt når man får full M-pakke utvendig, samt senk, men sannsynligheten er stor for at disse blir vinterfelgene mine etterhvert :)

b688dwctg30j21ljtaax.jpg
fikk byttet ut mk2 med en mk3 idag, samt satt inn ny/brukt radiomodul da min begynte å synge på siste verset. Blir å kjøpe dice duo med bluetooth, usb og iphone dock etterhvert, hvor jeg lager til en dock et sted i mdtkonsollen. Så at askebegeret var fin å bygge en dock i, men skulle gjerne hatt den litt lengre frem, så jeg får se hva slags muligheter som er.


Dette er da bilen min, og jeg gleder meg til den blir ferdig :)
Det meste er kjøpt inn, men jeg mangler fortsatt M-bakfanger, innstegslister, eksos og Helelektriske sportsstoler foran, samt justerbart senkesett. Si ifra om noen har noe av dette :)
Siden jeg har front, bakluke, høyre framskjerm og en evt ny bakfanger som skal lakkeres vurderer jeg sterkt å foliere hele bilen til sommeren. Fikk et pristilbud på 13.000 da en kamerat, av en kamerat driver et firma med dette. Har også mulighet for å få lakkert bilen til rundt samme prisen, så jeg har enda ikke helt bestemt meg for hva jeg gjør. Liker sort veldig godt, men har også funnet en blå matt folie jeg synes var tøff, så vi får se. hva mener dere?
Til sommeren blir det meste i for og bakstilling byttet, tar da også bremserør, eksosanlegg og forhåpentligvis senk samtidig. Noe tips til eksosanlegg? Jeg er ingen råner, har 2 barn og skal ikke vekke halve nabolaget når jeg står opp på jobb, men noe røffere lyd enn originalt hadde jo vært fint. :) har her heller ikke bestemt meg for om jeg skal ha to runde ender eller en oval, heller mer mot runde hittil.
kom gjerne med ris og ros :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for det :) Har som sagt ikke hatt Bmw tidligere, så med hjelp fra bimmers og google klarer man alt ..

Ser virkelig frem til sommeren kommer nå så jeg får begynt.

Greit at det er en stund til med tanke på utgiftene, men det er selvsagt verdt hver eneste krone det kommer til å koste :D:D . Det kommer til å komme masse bilder underveis av alt som blir gjort, men blir vel stille frem til neste helg når jeg tenkte ta pixelfeil, ringer og ratt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adn8k5qefq1h29h7feba.jpg

Blåmandag sa du? haha :)

Aldri vært hos disse folka før, og ingen tvil om at de var nøye, noe som forsåvidt er vel og bra :)

Tar det med smil og tenker jeg er glad jeg lever, og begynner med å bestille opp deler.

Det er slike dager jeg kunne ønske ny garasje var på plass, men fruen "MÅ" ha kjøkken først, før det blir min tur til å virkelig skeie ut :D

Heldigvis jobber faren min i SAS så har tilgang på SAS motorsport sine lokaler, og der har de alt jeg tenger for å stå.

Satser på en effektiv helg med noen kompiser så er det meste gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ! :) det kunne vært verre.. Hadde planer om å gå over og ta det meste nærmere sommeren uansett, så like greit å begynne med det verste.

Da kan sommeren brukes på hyggeligere ting som fangere,senk.eksos og lakk/foliering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Endelig igang !

mebf9omlzukqypkht616.jpg

Litt deler som skal byttes :)

hy0y8720d1qn2i56lw9h.jpg

mzrvemefq8d6p3xv61z8.jpg

r6zmwtyyix7vupq7dmi2.jpg

1jhtvhcoaelh3271havi.jpg

f86pipmbto2nt8n485os.jpg

Helt greit å låne far sin 525D facelift mens min egen pleies :) 3L diesel chippet til over 250hk er rett og slett nydelig !

ln6thzvhe8pwjckzlfeq.jpg

w71m08hemlprl70c03el.jpg

6qe9d5iczay9ewb4b2m7.jpg

yhzh2u4abrfkj0f124rf.jpg

p87zaeokjs9gbl2locmb.jpg

d573etsyd4d3uq3z513q.jpg

ttq9mfds3ij3dupcpdgx.jpg

6nzayrxscn7864cfmbka.jpg

så over til litt mer kos, selv om det såvidt ble brukt 15 min :)

bmq93lc723gopgntkg9w.jpg

52pznj03u6f7euveg5o6.jpg

tqt8owk3ys5kvu07oo50.jpg

gspxjlwdpc0obcocoaxj.jpg

lclbw35jduix0ccjh5lv.jpg

yl81t9qri3oedf2elyu3.jpg

y9rmmhwos27gkhgxz18c.jpg

rxkbezb6dix5je24vc0w.jpg

Det er drøyt hvor stor forskjell det var på disse rattene. Jeg kommer til å kjøpe til det nyeste typen M-facelift ratt til bilen, men dette duger så absolutt imens.

6e3h8bhqgp9uujvbfvk3.jpg

kvtlfsoth112cou997w8.jpg

kawj1808lttz4ue016w1.jpg

6i3hcwbqdx28m43b3np3.jpg

jkuksr9tqwzwurqicmhn.jpg

Det har vært noe banning underveis, godt med alt som er gjort :)

Begynner å nærme seg :)

afippyabli7uo52irqic.jpg

bbcruy8v0v3hdy833x23.jpg

e7tjfxnmqc1zrlnt9ob0.jpg

snart så det begynner å ligne på en bil igjen ..

5c6a6d7r5c86wqkwb097.jpg

y4p8uvsfqh25mcjxh38b.jpg

Lowrider !!

20ghkovyzokd7dxh1gmg.jpg

vm6qfe68le69ljtkf0jv.jpg

Det var da herved denne rundens bildespesial :)

Vi ga oss 03.00 natt til mandag, så det ble ikke tid til å justere senken ordentlig, så skal forhåpentligvis ta en runde ikveld med olje og filter bytte, justering av senk og 4-hjuls kontroll.

Det var 4 lange dager da man alltid møter på noe kødd underveis.

Videre planer nå er å få satt på ny bakluke, M-front og bak, chrome ringer i display samt å fikse pixelfeil og lakkering. Når ting blir tatt går litt på lommeboken, derfor frister det å teste ut hellakkering med plastidip i rød med sort tak. Dette er mest grunnet nyskjerrighet på hvordan plastidip er å jobbe med, og se hvor holdbart det er, men det gir meg også en liten luke på oppsparing til hellakkering da den skal bli det uansett.

Det blir også bestilt opp ny sort grill, nye M-innstegslister, dice mediabridge, matter og pedalsett.

Bremsebånd og nye skjold blir tatt neste mnd:)

Gleder meg til å jobbe med denne videre, og kom gjerne med tilbakemeldinger underveis :)

God tirsdag til dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å plastidippe. Jeg har hørt så mye bra om det, og fremfor å spekulere så tester jeg det selv og ser :) de tusenlappene det koster synes jeg det er verdt for erfaringen sin del. Planen da er som nevnt rød bil, med sorte nyerer, sort tak og og sorte speil. Om det blir penger til det iløpet av sommeren blir det også sort taktrekk. Det kommer uansett før eller siden.

Skal også pusse ned de 18" over her og teste med plastidipp det også, frem til jeg får fått på noen nye. De skal bli vinterfelger til vinteren, så det er ikke såå nøye hvordan de blir helt enda. Tips til hva som er best for puss? Takk for tilbakemeldinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...