Gunnar Skrevet September 27, 2003 Skrevet September 27, 2003 BMW-gruppen stiller som vanlig sterkt i den årlige "Engine of the Year"-kåringen, og denne gangen kan de ta med seg førstepremien i 3 av totalt 12 klasser. Dette gjelder i tillegg kanskje de mest attraktive klassene. I den populære "småbilklassen" (1.4 til 1.8-liter) kommer den kompressormatede 1.6-literen BMW har klemt inn i Mini Cooper S på topp. 9 av 12 dommere gav den poeng, 5 av disse 9 gav den topplasseringen. Over i de litt større klassene er det 2.5-literen som finnes i Z4, 325i og nye 525i (fra oktober av) som stikker av med den gjeveste plasseringen. 2.5-literen fikk 152 poeng, 27 poeng foran 2. plassen. Vi vet alle at BMW lager deilige motorer, og da er det vel ingen overraskelse at en av toppmodellene tar hjem førsteplassen i kanskje den aller gjeveste klassen, nemlig 3.0 til 4.0-liter, som altså inkluderer svært mange av motorene i de grommeste sportsbilene. De fleste forstår kanskje at man fra BMWs side da snakker om 3.2-literen fra BMW M3. Det betyr at 3.2-literen nå i år vant denne prisen for tredje året på rad! Denne gangen med hele 202 poeng, hele 93 poeng foran 2. plassen; 3.6-literen som sitter i Porsche 911 GT3! (Artikkel opprinnelig publisert 5. juni 2003)
Gunnar Skrevet September 27, 2003 Forfatter Skrevet September 27, 2003 BMW-gruppen stiller som vanlig sterkt i den årlige "Engine of the Year"-kåringen, og denne gangen kan de ta med seg førstepremien i 3 av totalt 12 klasser. Dette gjelder i tillegg kanskje de mest attraktive klassene. I den populære "småbilklassen" (1.4 til 1.8-liter) kommer den kompressormatede 1.6-literen BMW har klemt inn i Mini Cooper S på topp. 9 av 12 dommere gav den poeng, 5 av disse 9 gav den topplasseringen. Over i de litt større klassene er det 2.5-literen som finnes i Z4, 325i og nye 525i (fra oktober av) som stikker av med den gjeveste plasseringen. 2.5-literen fikk 152 poeng, 27 poeng foran 2. plassen. Vi vet alle at BMW lager deilige motorer, og da er det vel ingen overraskelse at en av toppmodellene tar hjem førsteplassen i kanskje den aller gjeveste klassen, nemlig 3.0 til 4.0-liter, som altså inkluderer svært mange av motorene i de grommeste sportsbilene. De fleste forstår kanskje at man fra BMWs side da snakker om 3.2-literen fra BMW M3. Det betyr at 3.2-literen nå i år vant denne prisen for tredje året på rad! Denne gangen med hele 202 poeng, hele 93 poeng foran 2. plassen; 3.6-literen som sitter i Porsche 911 GT3! (Artikkel opprinnelig publisert 5. juni 2003)
M6 Bjørn Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Og BMW er fremdeles med i toppen http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html
Gunnar Skrevet September 11, 2008 Forfatter Skrevet September 11, 2008 Hehe. Nice. BMW på fire av de seks øverste på international engine of the year. Og nesten 100 poeng foran VW sin TSI og FSI..
ESveen Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Alltid en fin kåring å henvise til, når folk angriper BMW på jobb. Når de i tilegg er værstinger innen miljøvennlige motorer, med rundt 20 motorer under 140 gram Co2 pr. km, gir det mersmak.
336mik Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Må si jeg syns det er rart at volkswagen er med på disse listene. Har egentlig alltid sett for meg volkswagen som drit motorer. Om 5 til 10år så får vi vel se om de er like bra da.
chiller Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 hehe, jeg må nesten quote det som ble skrevet der: There is something simply magical about BMW’s in-line six. It has a creamy smoothness that makes velvet feel like sandpaper. jeg må si meg enig!
OLEZZ Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Var en tidligere mekaniker på BMW som sa til meg at M50B25 var / er verdens beste serieproduserte 6'er. Noen som vet noe om dette?
oddis Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Den har jo vært grunnsteinen i BMWer de siste 10-12 årene, så det er noe jeg ikke er sterkt uenig i.
Hyggmaister Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Hoho! BMW eier dem så LETT! :D Results 1. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308) 333 2. Audi 1.8-litre Turbo FSI (A3, A5, Seat Leon, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Volkswagen Passat) 197 3. Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) 182 4. Mercedes-Benz 1.8-litre Supercharged (C, SLK, CLK, E) 121 5. Toyota 1.8-litre four-cylinder VVTL-i 190 (Lotus Elise 111R) 82 6. Honda 1.8-litre (Civic, Stream, FR-V) 75 BUUUUUURN!!
vetu03 Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Stilig, morsomt når bmw ligger så bra ann på listene..
hagenisse Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Jeg ville glatt hatt motoren på 4. plass der, (toyotas 1,8 ) samt Honda sin K20A enn alt under 250hk fra BMW.
-Martin- Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Han skriver IKKE. Var nok litt ivrig der ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå