Gå til innhold

BMW dominerer nok engang Engine of the Year-kåringen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

BMW-gruppen stiller som vanlig sterkt i den årlige "Engine of the Year"-kåringen, og denne gangen kan de ta med seg førstepremien i 3 av totalt 12 klasser. Dette gjelder i tillegg kanskje de mest attraktive klassene.

I den populære "småbilklassen" (1.4 til 1.8-liter) kommer den kompressormatede 1.6-literen BMW har klemt inn i Mini Cooper S på topp. 9 av 12 dommere gav den poeng, 5 av disse 9 gav den topplasseringen.

Over i de litt større klassene er det 2.5-literen som finnes i Z4, 325i og nye 525i (fra oktober av) som stikker av med den gjeveste plasseringen. 2.5-literen fikk 152 poeng, 27 poeng foran 2. plassen.

Vi vet alle at BMW lager deilige motorer, og da er det vel ingen overraskelse at en av toppmodellene tar hjem førsteplassen i kanskje den aller gjeveste klassen, nemlig 3.0 til 4.0-liter, som altså inkluderer svært mange av motorene i de grommeste sportsbilene. De fleste forstår kanskje at man fra BMWs side da snakker om 3.2-literen fra BMW M3. Det betyr at 3.2-literen nå i år vant denne prisen for tredje året på rad! Denne gangen med hele 202 poeng, hele 93 poeng foran 2. plassen; 3.6-literen som sitter i Porsche 911 GT3!

(Artikkel opprinnelig publisert 5. juni 2003)

Skrevet

BMW-gruppen stiller som vanlig sterkt i den årlige "Engine of the Year"-kåringen, og denne gangen kan de ta med seg førstepremien i 3 av totalt 12 klasser. Dette gjelder i tillegg kanskje de mest attraktive klassene.

I den populære "småbilklassen" (1.4 til 1.8-liter) kommer den kompressormatede 1.6-literen BMW har klemt inn i Mini Cooper S på topp. 9 av 12 dommere gav den poeng, 5 av disse 9 gav den topplasseringen.

Over i de litt større klassene er det 2.5-literen som finnes i Z4, 325i og nye 525i (fra oktober av) som stikker av med den gjeveste plasseringen. 2.5-literen fikk 152 poeng, 27 poeng foran 2. plassen.

Vi vet alle at BMW lager deilige motorer, og da er det vel ingen overraskelse at en av toppmodellene tar hjem førsteplassen i kanskje den aller gjeveste klassen, nemlig 3.0 til 4.0-liter, som altså inkluderer svært mange av motorene i de grommeste sportsbilene. De fleste forstår kanskje at man fra BMWs side da snakker om 3.2-literen fra BMW M3. Det betyr at 3.2-literen nå i år vant denne prisen for tredje året på rad! Denne gangen med hele 202 poeng, hele 93 poeng foran 2. plassen; 3.6-literen som sitter i Porsche 911 GT3!

(Artikkel opprinnelig publisert 5. juni 2003)

  • 4 years later...
Skrevet

Alltid en fin kåring å henvise til, når folk angriper BMW på jobb.

Når de i tilegg er værstinger innen miljøvennlige motorer, med rundt 20 motorer under 140 gram Co2 pr. km, gir det mersmak.

Skrevet

Må si jeg syns det er rart at volkswagen er med på disse listene.

Har egentlig alltid sett for meg volkswagen som drit motorer.

Om 5 til 10år så får vi vel se om de er like bra da.

Skrevet

hehe, jeg må nesten quote det som ble skrevet der:

There is something simply magical about BMW’s in-line six. It has a creamy smoothness that makes velvet feel like sandpaper.

jeg må si meg enig! :)

Skrevet

Den har jo vært grunnsteinen i BMWer de siste 10-12 årene, så det er noe jeg ikke er sterkt uenig i.

Skrevet

Hoho! BMW eier dem så LETT! :D :D

Results

1. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308) 333

2. Audi 1.8-litre Turbo FSI (A3, A5, Seat Leon, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Volkswagen Passat) 197

3. Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) 182

4. Mercedes-Benz 1.8-litre Supercharged (C, SLK, CLK, E) 121

5. Toyota 1.8-litre four-cylinder VVTL-i 190 (Lotus Elise 111R) 82

6. Honda 1.8-litre (Civic, Stream, FR-V) 75

BUUUUUURN!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...