Gunnar Skrevet Mars 23, 2004 Share Skrevet Mars 23, 2004 Får håpe den har subutgang eller line-out da? PS: Du bør høre på Mr.Stream angående kassene. Han jobber jo med bilstereobygging. Men jeg kommer nok uansett til å bygge som passer mot bakseteryggen i min bil (hvis det blir noe anlegg nå da), men det er som sagt av praktiske årsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Mars 23, 2004 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2004 Jeg ville valgt valg "eller slik". Kjør gjennom en drøss med skruer fra kupesiden. Kjør dem gjennom stålet og inn i kassa. Men husk å få det tett mellom kassa og stålet slik at trykket/lyden bare går gjennom skiposen. Lag en ramme på forsiden av kassa rundt elementet. Lag den slik at du får litt luft mellom stålet og kassa. Men at det likevel blir tett. Er du med hva jeg mener? Noe sånn du mener? (bare ikkje så tykk ramme da) Er skeptisk til og skru gjennom stålet og inn i kassa men nå vel gjøres Hehe har sjekka spilleren det er iallefall line out på den Var en liten tur ute i bilen nå, og støtte på ett par problem til .. For og få skrudd fast kassen må eg jo skru ut setene ? Og vist eg skal ta den ut må eg da evt ta ut setene igjen og skru den løs. Skal prøve og tenke ut noe lurt her. Veit ikkje om det gjør nokke men armlene henger fast i ei metallplate som blokker halve hullet til skiposen. men de fleste eg kjenner med sub har jo den bare stående og slå inn i baksete så det kan vel ikkje gjøre så mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 23, 2004 Share Skrevet Mars 23, 2004 Ja, du må ned med seteryggen, men det skal ikke være så mye stress. Ikke at det ble verdens beste anlegg, men du kan jo se litt fra da jeg putta sub i E36en. Kanskje det i det minste kan gi deg noen idéer... http://www.bmwguiden.no/album/?id=bmwanlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 23, 2004 Share Skrevet Mars 23, 2004 Takker for tilliten gr. Den tegningen er ikke helt hva jeg mente. Du lager en ramme som er like stor som fronten på kassen. Skrur den på fronten. La oss si at den skal bygge ut ca. 5cm. Nå du setter inn kassen inn mot åpningen vil ikke elementet stå helt inntil ryggen. Men være litt rom mellom. Når du har satt kassen inntil skrur du fast kassen til stålet. Prøv å treff rammen med skruene som går gjennom stålet. Are u with? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2004 da er eg med skal stare og lage kassen snart. Er skeptisk til den skruinga, av og til eg trenger litt plass i bagsjereommet så kommer til og sette den fast med borrelåser først, vist det ikke funker så skur eg den fast. Nå må bare bilradiospesialisten i bergen forte seg og sende pakken min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppe Skrevet Mars 24, 2004 Share Skrevet Mars 24, 2004 Borrelås funker fett på det meste. Du kan eventuelt sette hemper på kassa. Så du kan løsne og feste den alt ettersom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2004 hvilket kvadrat skal en bruke på kablene til høytalerene? noen som vet om det følger med kabler til dikskantene? (går ut i fra at de skal kobles rett i spilleren) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 26, 2004 Share Skrevet Mars 26, 2004 Diskantene skal nok kobles i et delefilter som følger med fronthøyttalerne. Det splitter høye og lave toner og sender høye til diskanten og resten til bassen (og evt. mellomtone hvis de var 3-veis). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2004 Finner vel ut av det, håper pakken kommer morgen men holder det med 2.5 høytalerkabler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 26, 2004 Share Skrevet Mars 26, 2004 2.5 kvadrat holder i massevis det. kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Mars 27, 2004 Share Skrevet Mars 27, 2004 Hvilke frekvenser er de delefiltra på, forhåndsinnstilt eller justerbare? Og er det i tillegg delefilter i forsterkeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Mars 27, 2004 Share Skrevet Mars 27, 2004 Når det gjelder sub-kassen, så er helt firkantede (kuber) det beste. Kassen kan selvf.ha alle former utvendig, men innv.bør den være likesidet I tillegg må du sørge fo å få med riktig volum for kassen ihht til type du har tenkt å bygge. Trykkammer, bassrefleks m/ett kammer eller bassrefleks m/to kammer. Det er stor forskjell på disse. Hvis du velger en av de to siste må du også få opplysninger om diameter og lengde på rør/porten. Dette er viktig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Mars 27, 2004 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2004 hmm der forvirra du meg. "Trykkammer, bassrefleks m/ett kammer eller bassrefleks m/to kammer" Har til nå laget sidene, toppen , ryggen og bunnen på kassa. Har gjort det slik at de feller seg nøyaktig inntil seteryggen. Så tenkte eg og montere fronten ca 5 cm bak i kassa, så det er ikkje forseint og lage den kvadratisk. Men har ikkje gjort noen eksakte mål på volumet men det kan eg alltids gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppe Skrevet Mars 27, 2004 Share Skrevet Mars 27, 2004 Om du kobler frontsettet på utgangene på cdspillern vil du trolig få dårlig lyd. Skal du få noe som låter skikkelig bør du ha forsterker på fronsettet ditt og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 27, 2004 Share Skrevet Mars 27, 2004 diesel Power: det er ikke helt riktig at det beste er likesidet (helt firkantet) kasse. det du da kan opplever er "stående bølger". Det er at basstrykket i kassen reflekterer seg i bakveggen og slår inn igjen i elementet. Dette kan kvele basstrykket og du vil får en totalt feil lyd. Kass med skrå er best. Egentlig så usymetrisk som mulig. Slik at bølgene får beveget seg i hele kassen. Hypolisot: Skal du ha to elementer lager du en kasse med en skillevegg slik at du får to like kammere til hver sub. Skal du ha bassreflekskasse skal du ha et rør i hvert kammer. Skal du ha lukket kasse sier det seg egentlig selv. jar du en forsterker som kan dra litt tunge laster, og vil du ha en stram og fin bass velger du lukket kasse. Har du en liten forsterker og vil ha en buldrende og dyp bass velger du kasse med porter. Sjekket et FNP2614 sett på jobben nå. Står ingenting om hva delefilteret deler på. Men det er jo tilpasset settet. Så det skal funke bra det uansett. Det er justerbart filter i forsterkeren. Høypass og lavpass. Deler fra 50 til 250 Hz. Så det du skal gjøre når du skal montere dette er : Kople til frontsettet på frontkanalene på forsterkeren. Bruk da delefilteret som er i forsterkeren. Sett knappen på HP og still potmeteret på ca 80Hz. Når du kopler til subben brokopler du de to resterende kanalene (dette er merket på forsterkeren). Sett filteret på LP og still meteret på ca 80Hz. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå