Gå til innhold

Noen som har peil på org spiller til e39?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 97 mod 520i. Og alt er bare bra med den, men det er kassett spiller. Noe som suger lem. koster jo sjorta å få org cd-spiller.

Så jeg lurer på om det er noen som vet om det er noen tilkoblingsmuligheter bak på spilleren. For jeg har en mp3 spiller meg 20GB harddisk, så da tenkte jeg det er bedre å bruke den enn å kjøpe cd-spiller. Vet jo at det går ann å kjøpe sån kassett til å sette i kassettspilleren så du får kobla til den veien, men det ser jo litt hobbymekk ut. Så jeg lurte på om det er noen andre muligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan koble til hva du vil via en slik radioconverterdingseboms. Da kan du velge en frekvens ekstrautstyret ditt skal være på, og lagre en forvalgt radiostasjon på stereoen, f.eks 101.00Mhz på kanal 5. Når du da skal bruke mp3 er det bare å starte mp3en og trykke på femmern på anlegget...

Kvaliteten er rimelig bra (mye bedre enn kassett-greiene), og jeg tror ikke utstyret er så dyrt.

Bilradiospesialisten og de fleste andre bilstereobutikker har slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker. Det høres ut som en bra løsning. Jeg får se hva jeg kan finne av alternative forhandlere. Så blir det kanskje en bra løsning etterhvert.

Uansett takker så meget for hjelpen gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Du kan kjøpe deg en FM modulator å kople til det du vil. Men husk at du kan få en forverret lyd og du kan få dårligere radio også.

Hvis du har en spiller med mode eller CD knapp, kan du kople til originalt CDmagasin eller eller et Pioneer med tilhørende converter. Vi selger Pio magasinene for 2195 og converteren til 1700. I alle fall billigere enn originalt mag. Og det vil ikke bli dårligere lyd. Det vil bli akkurat som om du hadde hatt originalt mag.

BAre ett tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Du kan kjøpe deg en FM modulator å kople til det du vil. Men husk at du kan få en forverret lyd og du kan få dårligere radio også.

Jepp! I den forrige bilen min, -89 325i touring, så kjøpte en en temperaturmåler (ute- og innetemp), denne sendte på 90,0 MHz og 108,0 MHz. Det var meningen at man skulle stikke antenneledningen inn i denne boksen, og en antenneledning fra denne boksen inn i spilleren. Dette ødela radiosignalet totalt. Siden denne boksen likevel lå like bak radioen inne i midtkonsollen koblet jeg tilbake antenneledningen rett i radioen, og signalet fra boksen var sterkt nok uten at den var fysisk koblet til radioen.

Systemet baserteseg på RDS-signal, og jeg fikk opp ute og innetemp på displayet. Husker ikke om det kom "trafikkmeldingslyd" i radioen ved temp. like over og under 0°, men jeg tror det. I tillegg var det en liten rød diode som blinket. Ulempen med dette var selvsagt at man ikke kunne høre på radio/kassett/CD samtidig som man hadde tempen i displayet, men dioden virket jo - og det gikk kjapt å skifte til og fra dette for å sjekke temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Har kjøpt meg en 97 mod 520i. Og alt er bare bra med den, men det er kassett spiller. Noe som suger lem. koster jo sjorta å få org cd-spiller.

Så jeg lurer på om det er noen som vet om det er noen tilkoblingsmuligheter bak på spilleren. For jeg har en mp3 spiller meg 20GB harddisk, så da tenkte jeg det er bedre å bruke den enn å kjøpe cd-spiller. Vet jo at det går ann å kjøpe sån kassett til å sette i kassettspilleren så du får kobla til den veien, men det ser jo litt hobbymekk ut. Så jeg lurte på om det er noen andre muligheter?[/quote

Har du org høytalere i bilen din? hvordan speller de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Du kan kjøpe deg en FM modulator å kople til det du vil. Men husk at du kan få en forverret lyd og du kan få dårligere radio også.

Jepp! I den forrige bilen min, -89 325i touring, så kjøpte en en temperaturmåler (ute- og innetemp), denne sendte på 90,0 MHz og 108,0 MHz. Det var meningen at man skulle stikke antenneledningen inn i denne boksen, og en antenneledning fra denne boksen inn i spilleren. Dette ødela radiosignalet totalt. Siden denne boksen likevel lå like bak radioen inne i midtkonsollen koblet jeg tilbake antenneledningen rett i radioen, og signalet fra boksen var sterkt nok uten at den var fysisk koblet til radioen.

Systemet baserteseg på RDS-signal, og jeg fikk opp ute og innetemp på displayet. Husker ikke om det kom "trafikkmeldingslyd" i radioen ved temp. like over og under 0°, men jeg tror det. I tillegg var det en liten rød diode som blinket. Ulempen med dette var selvsagt at man ikke kunne høre på radio/kassett/CD samtidig som man hadde tempen i displayet, men dioden virket jo - og det gikk kjapt å skifte til og fra dette for å sjekke temp.

Funker dette på nye spillere også som bruker RDS ? hva het temp måleren du hadde å hva kosta den ?

sorry for OT btw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...