Gå til innhold

Mitt første møte med en M3 CSL!


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror den sperrer på 8k ja. :)

Den har 360 gamp og veier 110kg mindre enn vanlig M3.

Når den dras over 5k blir lyden type Ferrari V8er, altså langt fra det en vanligvis forbinder med en bilmotor. Ganske gromt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått med meg prisen på CSL'en. Men denne er kliss ny. :)

Jeg trodde den var tørr. :lol:

Den er chassis nummeret etter min, så det er den nyeste i Norge av de tre bilene som kom. :P

Ble laget i rett over 4000 (?) eksemplarer i 2003. :oops:

FEIL, BILEN ER LAGET I CA 1400 VENSTRERATTET, OG 442 HØYRERATTET. Den ble produsert offisielt fra mai 2003 tilogmed desember 2003- Uoffisiellt er den produsert fra september 2002 :)

Det er tre stk. i Norge. To grå og en svart. :shock:

Dette er også feil, alle tre er A08 Sølv Metallic :wink:

Ikke for å være stygg, men du bør sjekke, eller gjøre hjemmeleksen din skikkelig, fordi det alltid vil være noen som vet hva som er rett. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager så mye Torleif at det ble en del feil.

Men det er bra vi har en som deg da. Skulle bare mangle egentlig at du vet dette siden du eier en selv :D

Min hukommelse er ikke alltid like god. Men husket at det det ble laget over 1000 av dem og at det var 4 i tallet Hihi. Så jeg skulle egentlig ikke ha skrevet før jeg visste tallet.

Så alle er grå (sølv metallic). Mener og påstår at det ble skrevet rundt omkring at det er en svart også. Menmen. Da er det andre enn meg og som har feil.

Men takker for infoen. Da er jeg og litt klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke for å være stygg jeg sa det, men fakta er fakta.

'Du ser det var jeg som sa til Haakon at bilen ikke lenger var å få tak i, og at det var en for salg hos Tronerud, derfor har han en i dag.

:D

Jeg er den eneste som også har visst det siden han kjøpte bilen, og det har vært en del latter både fra han og meg, siden ingen var villig og spørre han direkte, men slik er det bare. :)

Ja, ja, du får nå et møte med to av disse dyrene, i løpet av april, så det er ikke for gale,eller? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Rett skal være rett. I alle fall når det gjelder så spesielle biler.

Jeg fikk en mail fra Haakon for en stund siden ang. råd om navigasjon. Han sa han hadde bestilt en E46 coupe. Hadde ikke i mine villeste fantasier tenkt tanken på at denne coupeen var en csl. Fikk et godt gammeldags hakeslepp da jeg leste på bmwccn forumet at det var han som hadde kjøpt denne.

Ja jeg gleder meg som en unge til slutten av april. Det er jo akkurat som julaften. Hadde jo en julaften på lørdag og da. Helt sinnsykt spør du meg.

Og du er vel fornøyd med din tenker jeg? Dumt spørsmål egentlig. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg for en CSL, for over 18 måneder siden, min bestilling kom på denne tiden, hva forteller det deg? :)

Du ser, i motsetning til de fleste hjemme på berget, bruker jeg mine biler på nordsløyfa, ned i Nurburg, og det veldig mye. Det gjør at jeg trenger noe oppe i GT3-GT3RS nivå, og BMW har bare en bil, og det er M3CSL.

Fra det ene til det andre, jeg har allerede bestillt M4 CSL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen vet når den kommer, eller om den kommer.

Denne gangen bestemte jeg meg for å være tidlig ute, for de har snakket om at hvis den kommer, vil det bare bli noe slikt som maks 400 biler.

Data som en tror kan være aktuelle, V8, 450 hk, 9000 omdr., 1250 kg, hva sier det deg, perfekt for meg.

PS!!! Avatoren er meg i CSL'en på min første tur, okt. 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ryktene var sanne altså. ;-) Det er godt du tar deg av å skaffe til veie en av de da, så får vi en slik sjeldenhet også i klubben.

Men det vil vel uansett ikke bli før kanskje 2008/2009, eller kanskje enda senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener og påstår at det ble skrevet rundt omkring at det er en svart også. Menmen. Da er det andre enn meg og som har feil.

Var det ikke på BMW CCN sitt forum at det var noen rykter om en fjerde CSL, en "brukt"importert en som var svart tro? Jeg mener å ha hørt/lest noe om en svart jeg også, og jeg har fulgt med såpass at jeg visste at alle de 3 NYE var grå. Det tror jeg var avslørt lenge før vi visste hvem den tredje eieren (=Haakon) var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra det ene til det andre, jeg har allerede bestillt M4 CSL.

Thorleif, du er gal - på en meget positiv måte! :D

Det er som gr skriver flott at slike sjeldenheter havner hos klubbmedlemmer/entusiaster. Det som er synd er at dine biler tilbringer så altfor lite tid her i Norge hvor majoriteten av BMW CCN sine medlemmer får sjansen til å se og nyte disse.

Dersom jeg arver mye penger fra en rik ukjent onkel i amerika, eller en av de 3-4 lottorekkene jeg "gambler" med i året slår inn så tar jeg kontakt - for da skal du via dine kontakter i BMW få bestille en versting i mitt navn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...