Gå til innhold

Spinne på bakhjula?

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Har alltid prøvd det på tørr asfalt med min 318, går ikke, for lite hester tenker jeg, regnvær da går det litt, motorolje på bakdekka er konge. men tilfeldigvis prøvde jeg på vått gress, først sank den nedover i bakken, så begynte den hvite røyken å komme ut av bakdekka, bånna og bånna bånnnnna massssse røyk, hadde åpna døra for å kikke litt bak, så ikke en dritt, var hvitt overalt inni bilen rundt bilen

Var en deilig følelse å få det til, med litt hjelp fra naturen da.

Så jeg lurer på er det farlig å holde på for lenge, motoren blir jo dritvarm da,jeg så nåla begynte å bevege seg mot den røde skumle streken.. Skader man noe på bilen?????

Du har for lite hester til å sladde på tørra, men på bløt føre derimot!

Da mener jeg ikek på vått gress men i rundtkjøringer og kryss, ta deg en tur en regnværsdag og prøv deg på en sladd fra en rundkjøring og ut, skal love deg du blir overraska, har en lik bil selv med 1,8i motor og det fungerer rimelig bra på vått føre! Det er bare spørsmål om kunnskap :wink:

hehe jeg vet, har prøvd dette noen ganger når det ikke er no trafikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 318i/4 som ikke har så mange hest å skryte av, men den har faktsik hest nok til å spinne på tørra.. Er klutchen som sliter.. Jeg stilte meg med baken under et tre sånn at der var litt vått og noen blader der, holdt inne bremsa og spant i vei, slapp den frem til den var på det tørre og den fortsatte som bare det, holdt ikke på lengre enn et par sekund for ikke å slite for mye på bilen, men det kom i allefall maaaaasse røyk.. :D Hehe.. Morsommme greier, enna gøyere å ligge breit i kryss må jeg og ærlig innrømme, når det er litt vått ute, komme inn i krysset fra e39 til lund, ligge breit der er fint som f**** :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt snakket om teknikk på å klare å spinne, noen klarer det, noen bruker bløtt føre, blader, olje osv. Noen spinner med 318.

Da må jeg si det at min 518 (e12) med 225 dekk spant alltid med begge(!) bakhjula på tørr asfalt. Mye av teknikken ligger nok i pedalbruken, og ikke bare i motor og bløt asfalt. Men det er jo klart det er lettere jo større motor.

Må jo også innrømme det e12'en endte sine dager da kardangklokka rev seg løs fra karosseriet, med festebrakett og det hele. Så det tar tydligvis på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...