Gå til innhold

Bomsnikere

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

En annen løsning er å passere de bom-stasjonene i over 90 km/t :lol:

Har ikke fått noe gebyr i posten ennå jeg :):)

Er ikke overbevist om at det der funker...

Funker neppe...Søskenbarnet mitt ble frastjelt en Ford Sierra. Tyvene hadde hatt 180 km/t gjennom autopassen og regningen kom ganske fort i postkassa til søskenbarnet mitt. (Han slapp selvfølgelig å betale siden tyveriet allerede var anmeldt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ute i Stavanger, så koster det ikke mer en 10 kr pr passering...

Men hva med å skaffe seg bombrikke?? Slipper alt det der stresset da :D

Er vel snakk om opp til 15 nå, er det ikke?

Koster forresten bare 5,- per passering om man har det største abonnementet på AutoPASS. Må betale inn 1750,- hver gang for å få det. Gjorde det da jeg jobba på Forus og i Tananger. Betaler bare inn 175,- nå, er såpass sjelden jeg bruker den. Mest i bomringen rundt Tønsberg, pluss en sjelden gang i Oslo, på E18 og i Hunnedalen. Utrolig greit å slippe å betale manuelt ihvertfall, har aldri kontanter på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke pengene det står på, men prinsippet.

Vi betaler allerede nok i bilavgifter, men hvis vi først "må" belastes med enda flere avgifter for å få bedre veier der vi bor ville det vært *mye* bedre å kreve det inn via noen ører ekstra per liter bensin. Det ville vært mer lukrativt for alle. Mye høyere inntjeningsfaktor og minimal administrasjon. Bommene koster millioner på millioner å administrere, for ikke å glemme alt hodebryet og trafikkfaren bommene medfører!

Og ærlig talt, må man passere en 15-kronersbomring hver gang man skal til jobb blir det en del tusen i året av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt som gjelder bil er dyrt nok som det er. Vi betaler allerede type 45 milliarder i avgifter i året, og kun 10-12 milliarder (tror jeg?) går til veibygging og andre trafikkforbedringer. Hvorfor vi da må finansiere veibygging med bomring i TILLEGG fordi 30 av milliardene våre går til andre ting skjønner jeg ikke. Det er en utrolig sleip og dårlig løsning.

Mange bilister har kanskje mer penger enn de som ikke har bil, men flesteparten av de som har bil har det fordi de trenger det, fordi kollektivtransport ikke dekker behovet man har. Da nytter det ikke å si at man skal selge bilen om det er for dyrt.

Hvis det er et så forbanna stort miljøproblem med biler burde de heller bruke en del av avgiftspengene på å få bilene mer miljøvennlige. Bort med alle gamle drittbiler, skikkelige katalysatorer, støtte til gasskonvertering av eksisterende (og nye) biler, etc. Det går noen firmabiler (flere taxier) i Rogaland på propan, og det fungerer visstnok helt topp. Har sittet på med Volvo V70 som var gasskonvertert, og det virka helt konge. Han gikk til og med gasslens i fart, og bare vippa bryteren over på bensin. Det var ikke merkbart engang.

I dag koster det rundt 30.000,- for en slik konvertering, men propan er billigere og veldig mye mer miljøvennlig enn både diesel og bensin. Kjører man mye sparer man inn pengene etter et par-tre år. Hadde regjeringen bidratt for å få det mer utbredt, både ved sponsing og bedre tilgjengelighet av propangass (er få bensinstasjoner som har det), så hadde vi fort hatt en mye mer miljøvennlig bilpark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor vi trenger å betale bompenger i Norge, når stort sett ingen ting går til å utbedre veiene våres. En god del veier her i Norge holder jo ikke mål. I lengden må det da være billigere å asfaltere hele områder istede for å lappe, lappe og lappe... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...