Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naa har jeg bare gjort dette paa en E21(savner'n), Opel Rakett(heldigvis ett fjernt kapittel i bilhistorien), Haanda CRV(stygg, og en grufull vinterbil) og Toytata Rav4(som var en OK bil aa toeffe rundt med). Og det gikk som paa skinner, og fungerer den dag i dag, men.....

De er i ett annet kaliber, om det er 730'en du tenker aa montere i.

JEG ville ikke begynt med noe slikt der. Det er tross alt en hel del som beroeres av det elktriske i bilen, og den bilen er nok litt for foelsom for at jeg ville kastet meg over et slikt prosjektet.

Men, det er sikkert mange som har raad til det ogsaa! Sier ikke at det er vanskelig, men risikovurdering ville gaatt i negativ pga faren for oekonomisk ruin for min del :!::?::-k

Skrevet
Naa har jeg bare gjort dette paa en E21(savner'n), Opel Rakett(heldigvis ett fjernt kapittel i bilhistorien), Haanda CRV(stygg, og en grufull vinterbil) og Toytata Rav4(som var en OK bil aa toeffe rundt med). Og det gikk som paa skinner, og fungerer den dag i dag, men.....

De er i ett annet kaliber, om det er 730'en du tenker aa montere i.

JEG ville ikke begynt med noe slikt der. Det er tross alt en hel del som beroeres av det elktriske i bilen, og den bilen er nok litt for foelsom for at jeg ville kastet meg over et slikt prosjektet.

Men, det er sikkert mange som har raad til det ogsaa! Sier ikke at det er vanskelig, men risikovurdering ville gaatt i negativ pga faren for oekonomisk ruin for min del :!::?::-k

ja du har sikkert rett der. hva hvis man får noen til å ta seg av monteringen da?

Skrevet

Om du velger riktige montoerer skulle det ikke vaere noen fare. Ikke alle godkjente DEFA-montasjeverksteder er kvalifiserte til en slik jobb, mener jeg. F.eks saa er noen bil-extra butikker godkjent for slik montering. Der jeg har vaert sitter det stort sett "allmennfaglig" betjening, med kurs :!::?: i DEFA-montasje. De slipper ikke til paa mine biler! =;

Finn montoerer som til daglig jobber med BMW saa skulle det gaa fint. Jeg brukte ganske lang tid paa aa faa ut el-skjema for de enkelte bilene(merkeverkstedene var kjipe paa dem), for du maa vaere sikker paa at du ikke sender stroem til eller jorder noe som ikke trives med det. En slik montasje innbaerer tross alt aa endre/tilfoere noen signaler i biler, som idag naermest har blitt ett IT-fag.

Good Luck [-o<

• 6 years later...
Skrevet

Hmm hvorfor gjøre det så vanskelig? =)

På defa alarmer så har du 2 brytere på kontrollen ikke sant? - hva skjer når du trykker inn begge samtidig? jo da tester alarmen - gjør som meg - jeg koblet denne signalkabelen til eget relee og direkte på tenningen i bilen =)

Så når jeg trykker inn begge knappene så starter bilen, bare pass på å ha håndbrekket på og bilen i fri =)

Skrevet
Går fint med Defa også det. Monteringen er grei, og startsperren tar alarmen seg av. Valgte selv å ikke gjøre, siden jeg ikke hadde Automat :!:

Kunne blitt litt for spennede :shock: Litt "trist" å se bilen stikke av fordi ungene satt og lekte seg med nøkklene til far!

Jeg fjernstyrte vinduer, takluke, bakluke og defa varmup med Defa fjernkontrollen

vinduer, takluke og bagasjeluke kan man jo styre med orginale bmw nøkkelen. Jeg kan hvertfal det på min E38

Skrevet

Sitter selv å lurer på å kjøpe meg fjernstart.

Har kikket på Viper sine alarmer.

Men før det, så må jeg lage en nøytral sensor så ikke bilen stikker av gårde når noen trykker "start"

(Sensoren ligger på tegnebordet :) sammen med GSM-alarmen, får hive ut en DIY når prototypen fungerer).

Skrevet

Ser for meg at det der fort kan bli en one time only greie om man ikke har automat, eller er veldig flink med å sette bilen i fri...

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

ikke noe pes og ordne med dette. men desverre finnes det mye jalla systemer med masse bugger.

har noen sett liggende enda efter jeg drev med det som kan selges billig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...