Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Real-Bil i heggedal

Kjapp på å få eu-godkjennings time, men det er alt positive som man kan si om Real-Bil. De klarte ikke ta en kontroll på bilen i det hele tatt, fikk flere feil på ting som fungerte osv... ELENDIG!!! verksted! Aldri reparer, kjøp eller ha eu-kontroll her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motortechnic ( schmiedmann ) i skien

Syns det som jeg har bestilt fram til nå har vært veldig bra, tok litt tid når jeg bestilte rammelager og veivlager til motoren min, men jeg var klar over at det kunne ta litt tid, da de ikke engang hadde delene på den danske siden. Men de skaffet det, og alt passet. Flink til å gi informasjon og ringer så fort delene er kommet.

Anbefales

Koed.dk

Anbefales på det sterkeste! Satt på jobben klokka halv 4 på en tirsdags ettermiddag og bestilte stempelringer til m20b25 motoren min, betalte med visa kort. Har bestilt utenlands før og regna med det tok minimum 6 - 7 dager. Da jeg kom hjem fra jobb torsdagen etterpå, altså 2 dager etter jeg bestilte ringene lå det en pakke i postkassa. Jeg trodde det ikke engang, jeg må si det, jeg stod å lo for meg selv. Så morro var det. Jeg veit hvor jeg skal fortsette å bestille bmw deler hen vertfall :)

Hadde forresten vært morro å hørt ossen erfaring folk har med bruktdeler derfra?

mvh lars olafsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltreff i Førde

Vil ikkje anbefale dette verstadet! Har veldig dårleg erfaring med det!

Eg fekk ein pris på 17 000 på å skfite kamaksel, og den totale sluttsummen endte på 22 000.

Eg ville sef ikkje betale dette fordi når eit verkstad gir ein pris, så kan dei ikkje vike av meir enn 5 % uten å informere kunden. Og det gjorde dei ikkje. Dei ga meg ein muntleg pris utfra verdier fra Autodata, og dei gjorde også ein feil, som gjorde at det tok 2 timer meir enn dei eigentleg hadde brukt (noko som eg måtte betale for).

Ein ting til var at dei ikkje ville levere ut bilen til meg før eg betalte. Sjølv om eg krangla som ein helt med dei, ville dei ikkje gi seg.

Og når eg tok av toppdekselet for eit par dager sia for å skifte toppakning, viste det seg at dei hadde vore redd for å gjere reint. Det var 2 millimeter med drit der!

Så ikkje reis opp på Biltreff i Førde! Det er det dommeste du gjere!

EDIT: Denne tråden burde bli prioritert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tronerud bil Tønsberg

Hygglig og hjelp som. Påpekte ting som burdes rettes på i nærmeste framtid og senere samt med pris og ca tid til det burdes byttes.

Brukte 2 timer på 130 000 olje servicen hvor de også fikset undertrykk eller no som skapte ubalanse på tomgang.

Kostet 4000kr 700-800 av dem var undertrykk saken. Hvet ikke hva vanligvis servicer på bmw koster men har følelsen at det er rundt den prisen etter hva jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharif's Dekksenter

Jeg vil gjerne tilføye en ting til på Sharif, da en kamerat av meg hadde en veldig kjedelig episode fra han. Husk å sjekk datostemplingen på dekkene. kameraten min hadde betalt en god sum for komplett felger og dekk, men det viste seg i senere tid at han hadde fått gamle dekk. dette resulterte til dårligere dekk. jeg har hørt om flere liknende episoder hos sharif, så vær obs på dette og sjekk datostemplingen på dekkene du får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor Technik har eg MEGET god erfaring med... Ringte til Os bildeler, GS bildeler, mange billopphøggerer osv osv. Ringte MANGE folk iløpet av 3 daga, men den billigeste bunnpanna til bilen min var 2800 + mva... Dette var inntil jeg ringte Motor Technik. Han skulle skaffe ei bunnpanne fra Danmark eller noko, og eg skulle få den iløpet av neste veka... Fekk den i slutten av veka før den veka han lovde meg, og eg betalt 906kr inkl mva... Det er ca 70 % billigere enn alle andre skulle ha det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS-bildeler har jeg prøvd en gang. Har bestilt 18" til bilen og hadde en del spørsmål rundt dette. Godkjenning, tok de i skjermene (10x18") osv. De svarte på alt og hadde god sevice der. Bestilte 4 felger og håper jeg får de i neste uke.

Trondsen Auto har kjempeservice. Har alltid tid til kunden og holder hva de lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garviks Autospar: Får tak i mye deler som ikke står på siden. God kundekontakt. (krever ikke forskuddsbetaling)

Autozentrum Gardermoen: Rask svaring på mail. Behjelpelige med alle spørsmål. Ikke lang ventetid ved bestilling av time. Sjekket mange andre steder angående hårreisenede priser på bytting av fjærer og Gardermoen var definitivt billigst. Dette gjelder flere ting jeg har sjekket opp.

Powerzone: Mange sier det tar så lang tid, men jeg har bare hatt positive erfaringer med de. Kanskje hatt flaks... Fikk noe feil varer engang, men fikk igjen nytt og returnerte ikke det andre... :?:

Schmiedmann Norge: Rask svaring på mail, også på kveld. Rimelige priser, rask levering. (krever ikke forskuddsbetaling)

Os Bildeler: Rask svaring på mail, både sent og tidlig. Kort bestillingstid. Rask levering. (krever ikke forskuddsbetaling)

Nordisk Felgimport: Utrolig tålmodige :oops: Kjempe god kontakt på både mail og tlf. Kjempeservice. La på nye dekk på splitter nye felger for at jeg skulle få prøve på bilen. Dette gjaldt flere sett. Da fant jeg ett sett som passet og ble fornøyd og handlet :wink: Masse rabatter!!

Capri Zone Tuning: Treg på å svare. Må forskuddsbetale.

TSI: Samme som Capri Zone.

Maxam-Tuning: God kontakt, rask levering.

Raceland.no: Behjelpelig med å finne hva som passer. Litt ventetid på levering, ellers bra.

Solfilmspesialisten (Oslo): God kommunikasjon. Rask svaring på mail. Rimelige priser. Dyktig og rask. (Finn Motrøen)

Sharifs dekksenter (Dekk baronen) Umulig å komme igjennom på telefon og aldri svar på mail. Kunne gått hatt priser på hjemmesiden sin... Billig felgpakker og dekk. Kjøpt Falken dekk der på de andre bilene og synes ikke dette var dekk som varte lenge akkurat... Får grei service når man først får hjelp. Mulig dette er bedre nå da jeg synes det var ansatt en kar til der...

Quality Autoimport Kjempeservice, god kommunikasjon, veldig ålreit på priser, grei levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondsen Bil Tromsø

Disse må jeg skryte av! Har bestandig vært veldig hjelpsomme og imøtekommende. De ringer, sender sms eller sender varer du har bestilt hjem til deg. Og du trenger IKKE å ha delenummert. Du trenger knapt å vite hvordan delen ser ut, så finner de dem til deg... Så disse har peiling på BMW! :D

De gir deg også tips om hvordan du kan løse eventuelle problem og slikt :D

Keep up the good work 8)

Jeg har motsatt erfaring av Trondsen Bil, ikke greier de å finne deler som jeg vet finnes(måtte stille opp med utskrift fra etk for å få kjøpe bærearmsforinger, deleselger mente at disse ikke kunne skiftes, hele bærearm bak måtte byttes). Trondsen har to deleselgere, han ene er utrolig flink og behjelpelig, mens han andre er mer type "wiseguy". Har også en bekjent som ikke fikk prøve en bil fordi han ikke så ut som at han skulle kjøpe den. Summen av mine erfaringer gjør at jeg ikke orker å dra til Trondsen for å kjøpe deler fordi jeg ikke føler meg velkommen der. Derfor bestiller jeg stort sett de deler som trengs på internett, fra bla GS og Schmiedmann/Motortechnic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brumlebimmer: Kan ikke skjønne at du har hatt problemer på trondsen? aldri hatt problemer der, fikk et feil stag en gang jeg bestilte der, men ellers er alt bare supert.. bare sørg for at du snakker med Geir Magne, det er han trivelige som kan mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed - kjempe god service og en virkelig rask levering. de er kjempebillige, sammenliknet med alle andre sjapper. dette er det billigste stedet jeg har handlet styling av noen sinne. Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...