Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kort erfaring fra Autozentrum på Økern:

Jeg kjøpte for knapt en måned siden en 2000-modell E46 318 Ci hos Autozentrum på Økern. Etter å ha lest en del om E46-serien her og på

BMWCCN, forsto jeg at rust på panser og bagasjelokk var et problem på disse bilene. Etter å ha sjekket bilen nøye, konstaterte jeg at også min E46 hadde rust på begge steder. Min bil var registrert første gang 23.03.2000, og som kjent tilbyr BMW 6 års rustgaranti på disse bilene. Jeg tok det opp med Autozentum, lettere småsvett over at tiden for utløp av rustgarantien nærmet seg med stormskritt.

Men det var ingen sure miner der i gården! Nytt panser og nytt bagasjelokk ble bestilt, jeg hentet bilen med delene ferdig lakkert og montert, hos Auto-Skade T. Schie torsdag den 23.03.2006! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

GS Bildeler Har bestilt mye deler der. Godt fornøyd med service. Hyggelige folk. Bestilte panser og kanal ++ div. Da kjørte de dette til Molde med egen bil og fikk det levert der uten å ta noe ekstra for det.

Sulland Auto AS Gjøvik Brukte dette verkstedet mye mens jeg bodde på Gjøvik. Var godt fornøyd da, men kommer aldri til å anbefale dette verkstedet til noen nå.

Grunn: Hadde litt vedlikehold på BMW'en til broderen i vinter. Byttet bærekuler foran. Byttet foringer bærearm foran. Byttet alt av foringer i hjuloppheng/travers bak(Powerflex på det meste) Nye hjullager bak.

Broderen fikk med seg bilen til Gjøvik og etter en stund så syns han at bilen vart ubehaglig å kjøre. Damen hans sette da bilen opp på Sulland og ba de ta en sjekk på den.

Da hun hentet bilen fikk hun beskjed om at følgende måtte byttes:

Tannstang(Ny for 2 år siden)

Bærekuler fremme(Nye)

Hjullager bak(Nye)

Foringer bak(Nye Powerflexforinger)

Bilen vart sjekket på annet verksted og mutter på akslinger bak ble strammet og banket skikkelig på plass. Ingen andre feil ble funnet. Bilen har siden da fungert som en drøm!

Han fikke etter litt masing igjen pengene for kontrollen på Sulland, men hva f... er det slags lureri.

Tviler på at bilen har blitt kontrollert i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ringte litt rundt for å hørte priser på hjulstillingskontroll, Ringte først BMW forhandlern i Tromsø (Trondsen Bil) di skulle ha 1800 for kontrollen PLUSS justering, så ringte jeg et lite verksted litt uten for byen å di tok 800 med justering....Gromm forskjell.....Di er også sinnsyk dyre på deler...ikke å anbefale.. Holder meg til GS Bildeler, di har fornuftige priser, å en rimelig frakt, 50 kr i frak uansett hva man bestiller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Trondsen Bil Tromsø

Disse må jeg skryte av! Har bestandig vært veldig hjelpsomme og imøtekommende. De ringer, sender sms eller sender varer du har bestilt hjem til deg. Og du trenger IKKE å ha delenummert. Du trenger knapt å vite hvordan delen ser ut, så finner de dem til deg... Så disse har peiling på BMW! :D

De gir deg også tips om hvordan du kan løse eventuelle problem og slikt :D

Keep up the good work 8)

Må si meg helt enig! Bestiller du delene før kl 12 har de fått delen på lager neste dag ca kl 1400! Det er imponerende!

Det beste av alt, de er imøtekommende og besvarer så godt de kan. Fikk t.o.m en fremgangsmåte for å skru motor sund og sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i det siste hatt endel "uhell" med folk jeg har bestilt fra.

Eyecandyracing.no:Disse folka oppga varen jeg bestilte som lagervare, Betalte like før påske, men pga kluss med deres bank registrerte de ikke betalingene før torsdag etter påske (de fleste bankene er oppe å går igjen tirsdag etter 2. påskedag). Da fikk jeg beskjed om at betalingen var mottatt, men at de hadde greid å solgt fangeren min og at de måtte bestille ny fra fabrikk. Det gikk EN MÅNED til, og etter utallige purringer får jeg mail tilbake om at de nå hadde mottatt fangeren, MEN ikke fått med tåkelys og gitter. Det tok ytterligere EN måned. Så fikk jeg mail om at varene hadde kommet. Ventetiden i påsken kan de ikke noe for, men trekker jeg fra den så syns jeg fortsatt at rundt 1 måned og 3 uker er grov ventetid på "lagervare"? Bare for å føye til var den "gode passformen" de reklamerte med slettes ikke god i det hele tatt. Måtte borre nye hull til innfesting av fangeren. Syns ikke de "leverte" i det hele tatt.

det mest overraskende er kanskje Koed.dk: Etter mye god respons spesielt her fra forumet har jeg blitt ganske glad i å "vindusshoppe" på koed.dk. Desverre, når jeg først bestilte noe derfra har servicen og effektiviteten der vært helt elendig. FULLSTENDIG ELENDIG. Jeg bestilte varene den 29/7. Da hadde Koed sommerferie, og pågangen var sikkert derfor veldig stor når de først åpnet mailboksen. Pga dette har jeg full forståelse for at de ikke fikk behandlet ordren min før den 8(!). august. Da ringte en norsk representant meg og sa at delen var demontert i fra bilen og at alt nå var klart. 15/8 ringer en danske fra koed.dk og sier de desverre FORTSATT ikke har fått ut pakken min, men at de kan få sendt den ut fredag. Hvorfor får de ikke sendt den ut før? Hvorfor sendte de den ikke med engang? I full forfjamselse sa jeg bare "i orden". I ettertid har jeg blitt forbanna..

Bråthens Bilco a/s: Dette er en bilopphugger som befinner seg i Hokksund. Sendte forespørsel per faks om de hadde ett panser til min e-36 sedan, og skrev også at jeg så de hadde en 3-dørs compact med helt panser som kunne passe. Fikk faks tilbake der det sto at 3-dørs ikke passet med sedan. Sendte ny faks der jeg la ved delelista til bmw og streket under slik at han ser delenummeret er de samme på touring, compact og sedan. Får ny faks tilbake med denne ordlyden:"denne delen ER NÅ SOLGT!" Ble mistenkelig så jeg fikk en kamerat til å ringe.. Da var panseret ikke solgt. Merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GSbildeler Oslo:

Fant ut at de hadde åpnet i oslo, så jeg tok turen og endte opp med nytt senkesett til bimmern :) !

Kjempe bra service! Masse bra åpningstilbud der nå!

Fikk tilogmed belte når jeg hentet tingene =)

Autopower:

Har hørt mye bra om de, men ble skuffet når jeg kom ditt... Var en kar som ikke helt virket interisert i å hjelpe meg, og han gadd ikke sjekke priser mens jeg sto der, så han skulle ringe meg opp igjen, men han spurte ikke en gang hvordan bil jeg hadde, så jeg tviler på at han ringer opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Powerzone:

bestillte en front-leppe og fikk beskjed med en gang at det ville ta 1-2 uker for de måtte bestille den, 2 uker gikk og ingen pakke kommet sendte mail og spurte etter den, fikk ingen svar og nå har det gått 1 mnd...

Gs-bildeler: bestillte masse deler og fikk beskjed hvor lang tid det kom til å ta god service og hyggelige folk, fikk delene etter 3 virkedager! god pris og jeg fikk rabbat så jeg er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stenshagen Skøyen/Vækerø

Mistet låsebolten til mine originale sommerfelger som forrige eier hadde gjemt ett eller annet sted i bilen...Dro ned dit og han som møtte meg på verkstedet der fikk reg nr og sånn og han lyste opp,bilen hadde visst vært der før...Forrige eier har såvidt vaska bilen selv.Selgeren mente at dette var en av de mest oppfulgte importbiler fra tyskland de hadde.De hadde tilogmed historikken fra Tyskland!Han syntes det var moro å se denne bilen og at den fortsatt ville bli tatt vare på!Fikk låsebålten gratis og han sa jeg skulle si ifra når jeg skulle ha neste service så skulle han ordne "godpris".Ble mektig imponert over dette og har vært der flere ganger og hørt om litt forskjellige ting og sånn.Er å anbefale!

GS Bildeler

Har snakket med dem en del på tlf om forskjellige ting og besøkt dem i Oslo for en prat og alle der virker veldig serviceinnstilt.Har bare handlet smågreier der men tror det ville gått bra hvis jeg hadde bestilt noe større der,som styling etc...

Star Auto eller Star Motor i Bærum

Byttet radiatoren min,brukte lengre tid enn det de skulle og tok mere betalt enn det de skulle.Men de virket jo ellers veldig hyggelige,men slo ikke av noe i prisen for at de brukte halvannen uke lenger enn de skulle!! :twisted:

MVH JoeNasty

EDITStar Auto og Star Motor er samme firma,ene er oppretter og det andre verksted,husker bare ikke hva som er hva!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare få legge til Bilradiospesialisten Sandnes.

Sier bare en ting, FOR en service :D

Er kjempeimponert, og kan anbefale dem på det varmeste. Kjempegod service, godt utvalg, og greie priser.

Sist men ikke minst, kjempekjekke folk ;)

Kaaaan det ha noe med at du er en goodlooking dame kanskje...? ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondsen Bil Tromsø

Disse må jeg skryte av! Har bestandig vært veldig hjelpsomme og imøtekommende. De ringer, sender sms eller sender varer du har bestilt hjem til deg. Og du trenger IKKE å ha delenummert. Du trenger knapt å vite hvordan delen ser ut, så finner de dem til deg... Så disse har peiling på BMW! :D

De gir deg også tips om hvordan du kan løse eventuelle problem og slikt :D

Keep up the good work 8)

Kona mi støtter den. Hyggelig og imøtekommende, og ikke minst hjelpsom med våre irriterende periodiske feil. :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motortechnik Skien

Vell de skaffer det du trenger men til dyre priser, 1200kr for hanskerom til e30 syntes jeg var litt drøyt, samt 18.000 for innkjøp og montering av servo.

men et pluss skal dem ha og det er at dem skaffer deler til deg forholdsvis fort og ringer deg med engang de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...