Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Koed

Forhåndsbetalte varer derfra på ca 5300,-

Ble hele tiden informert om status på bestilling, levering, etc..

Pakken var på litt over 20kg, 2 meter lang, 70cm bred, 170cm høy ca, og det tok 2 uker fra jeg bestilte til jeg fikk delene levert på døra.. 8)

Helt greie erfaringer derfra, bortsett fra noe dårlig passform på diverse deler.. :oops:

Jeg tviler egentlig ikke på varene derfra. Men det har blitt meg fortalt at de skal være så raske med leveringen. Mulig de ikke hadde alt på lager, men da mener jeg de må informere om dette.

Jeg mener at dersom man går til det skrittet å forhåndsbetale varer for mange tusen, skal man i det minste få en status på bestilling dersom leveringstiden blir forskyvet.

Vanlig folkeskikk mener noen. jeg kaller det å yte litt service. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Koed

Forhåndsbetalte varer derfra på ca 5300,-

Ble hele tiden informert om status på bestilling, levering, etc..

Pakken var på litt over 20kg, 2 meter lang, 70cm bred, 170cm høy ca, og det tok 2 uker fra jeg bestilte til jeg fikk delene levert på døra.. 8)

Helt greie erfaringer derfra, bortsett fra noe dårlig passform på diverse deler.. :oops:

Jeg tviler egentlig ikke på varene derfra. Men det har blitt meg fortalt at de skal være så raske med leveringen. Mulig de ikke hadde alt på lager, men da mener jeg de må informere om dette.

Jeg mener at dersom man går til det skrittet å forhåndsbetale varer for mange tusen, skal man i det minste få en status på bestilling dersom leveringstiden blir forskyvet.

Vanlig folkeskikk mener noen. jeg kaller det å yte litt service. :)

Hørte også før bestilling at det bare skulle ta et par dager før varene skulle være på døra.. :roll: Men jeg ble i værtfall opplyst etter at jeg bestilte at di manglet noe, men at di venta det inn på lager innen kort tid..det stemte ganske bra det.. :) Jeg fikk mail når delene kom inn, og når pakken ble sendt! :wink: Det skulle egentlig bare mangle det da.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hadde et lite uhell og skulle få ny fanger for ikke lenge siden.

Fosse på verkstedet hos Bavaria ringte meg for noen uker siden for å avtale tidspunkt for innlevering av bilen. Ga beskjed om at jeg kunne levere når som helst. Eneste dagen i uka jeg må ha bilen er torsdager da jeg jobber dobbelt. Han sa at det ville bare ta 2-3 dager så vi avtalte at jeg skulle levere bilen på tirsdag morning.

Ringte så i dag for å høre når bilen kunne hentes men fikk beskjed om at den ikke kom til å bli klar før i morgen. Forlangte leiebil men det hadde han ikke inne.

Takk bavaria for rævva service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Furubakken verksted på Bekkestua har jeg vært svært fornøyd med, både i forhold til tilgjengelighet (få plass på verksted på kort tid), pris og kvalitet. Veldig ryddige og hjelpsomme.

Stenshagen Skøyen og Autozentrum Økern har vært hjelpsomme - men ofte langt høyere priser på service / deler enn Furubakken.

Foretrekker likevel Autozentrum/Stenshagen til enkelte operasjoner ....

GS Bildeler i Oslo har vært svært behjelpelige med å finne de riktige delene - samt ordne opp når feil del var blitt bestilt.

AT Bil på Skedsmokorset vil jeg anbefale dersom du har behov for ny bil (bruktimportert). God service, fornuftige priser - og ikke minst god kundeservice.

Svendsen Eksos er også å anbefale for reperasjon av hele eller deler av eksosanlegget. Har tidligere brukt dem for å bytte katalysator og sveise på nye enderør. De har "hyggelige priser", er svært effektive og ikke minst mulighet til å utføre reparasjoner på svært kort varsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Mine erfaringer så langt:

Koed.dk

Meget god service. Kjapp til å svare på mail og telefon. Gode priser. Anbefales på det varmeste.

GS Bildeler

Meget rask til å sende. God service. Greie priser.

Peilcanparts.com

God service. Meget billigt pga lav dollarkurs. Bestiller helst lette ting da det blir fort ganske dyr frakt hvis du kjøper store og dyre ting.

Autospar.no

Kjøpte noen deler til Golfen min. Generelt god service og rydder opp når de sender feil vare.

Mekonomen Stjørdal

Leverte inn to bærearmer for at de skulle presse i noen foringer. Kom og skulle hente de dagen etter og ekspiditøren tok seg god til da han skulle hente dem. Etter en kanskje 10-15 minutters venting kom han tilbake med bærearmene med foringene presset i. Viste seg at han hadde presset i foringene mens jeg ventet. Han beklaget seg over at han hadde hatt de ferdige til jeg kom og sa til meg at jeg slapp å betale. Meget god service!

Tevodekk Stjørdal

Punkterte på ene bakhjulet og bestemte meg for å stikke innom og bytte begge dekkene bak. De tok jobben med engang og byttet mens jeg ventet. Gode på pris og god sevice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kort og godt;

Alf på Furuset - en legende, hvertfall i min bok. Serviceinnstilt, dyktig OG rimelig.

Stenshagen Romerike/Lillestrøm - Ok service, ok priser, men ikke mitt førstevalg om noe skal gjøres.

GS Bildeler - bestilt deler derfra flere ganger, rimelig og rask levering. Veldig bra.

Autozentrum Økern - Aldri mer, både dårlig service OG dyrt. Sikkert ok om man kjøper ny bil og har garanti osv. Men for min del, ALDRI mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også anbefale å handle dekk hos dekkvarehallen i Bærum for folk som bur i Oslo-området, har sett i ymse trådar at andre også er fornøgde med dei. Var ein tur ut der i stad, og fekk bli med og sjå på alternativa som dei hadde av felgar utan at det var noko nøling med det. Dessverre hadde dei ikkje felgen som eg ville ha på lager til min bil akkurat i dag, men det var berre litt uflaks. Veldig god service og hyggelege folk :-)

http://www.dekkvarehallen.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt BMW (men har hatt mange andre nye og brukte biler). Bilsalongen i Skien har vært den desidert mest profesjonelle av alle steder jeg har handlet bil. De håndterte innbytte/prisforhandling, prøvekjøring av ny bil og avhenting en uke senere på en utrolig imøtekommende måte og det var ingen ovenfra og ned holdning der i gården. De hadde tid til meg og bilen har også svart til forventningene og vel så det.... Avskjedshilsenen var "Om du kommer igjen på 2-3 år med bilen så skal vi definitivt gjøre bilhandel med deg". Et lite men tydeligvis veldrevet firma som tar kundene på alvor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schmiedmann

Har etterhvert bestillt en del slitedeler fra schmiedmann.

Er veldig godt fornøyd med servicen der.

Senest i forrige uke ringte jeg istedet for å bestille på nettet pga at jeg var avhengig av å få delen hurtig . Mottok bestillingen på tlf og postet delen med engang slik at delen var meg i hendet i tide.

Synes også prisnivået er mye lavere en feks GS.

Eks: 2 x Bærearm bak til E38: Org 3300, Org GS 4000, Uorg GS 3270 Schmiedmann 2100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Overaae

Tiller

Handla vinterdekk der, bra med informasjon om de forskjellige merkene. Utrolig bra service, da jeg kom tilbake to uker etterpå med en kantkjørt felg. De bytta over dekk fra felg til felg og monterte på bilen gratis, fordi jeg hadde handla dekka der litt tidligere :)

Kommer definitivt til å handle der senere.

Litt minus for at websiden dems ikke fungerer i skrivende stund da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...