Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg driver for tiden å setter bilen i litt bedre stand, med litt nye lys, lister fangere osv. Til dette har jeg behov for litt forskjellige delere som jeg har handlet hos Schmiedmann.no. Tideliggere har dette bare vært en billig og hyggelig affere, inntill denne gangen.

Jeg bestiller førtst en Tåkelys kit til Compact. Da blir jeg fortalt at dette tar litt tid før jeg mottar, men får ingen konkret leveringstid.

Dette var greit for meg, da fangeren skulle på lakkering om et par uker..

Innimellom finner jeg ut at jeg vil ha nye lister til M3 fangeren min, og legger inn en bestilling via mail, der jeg forklarere at jeg vil ha listene sammen med lysene jeg tideliggere har besstilt.

Dette var helt i orden så nå står bare ventetiden igjen.

2 Uker senere kommer kommer bilen igjen fra lakkering. Samme dagen får jeg hentelapp fra Schmiedmann på postn. Dette kunne da ikke passet bedre.

Jeg åpner pakken og finner KUN tåkelys settet. Dermed sender jeg en mail der jeg lurer på hvor det er blitt av listene. Det viser seg dermed at de ikke har alle listene tilgjengelig. Dermed avtaler jeg med de at de sender de 3 av 4 listene jeg har besstilt, og kjøper den siste en annet sted. Da tar det 3 minutter før jeg mottar en ny mail, med den lykkelige beskjeden at de likevell har ALLE listene og at de skal sende disse porto fritt.

Da er lykken vell og god..

Tiden går og snart er det godt en uke. Sent en kveld sjekker jeg pakkesporingen og finner pakken plassert i molde. Dette er noe rart siden pakke skulle til Sande i Vestfold.

I mellomtiden har jeg sett på tåkelys settet, og finner ut at jeg mangler noen deler. En av dem er en indikator som skal i dashbordet. Jeg vet det koster ikke mange kroner å få tak i denne, men nå har jeg tross alt ventet nesten en månede og betalt nærmere 1700 kroner for settet...

Nå er jeg temmelig lei alt surret fra Schmiedmann så jeg sender en mail til de og ber de ordne opp. Dagen etter finner jeg en nye mail, med meget skarp tonge, kun skrevet med CAPS LOCK, der de viser sin uskyld og skyller på posten.. Detter er da på ingen måte å behandle en kunde...

Nå har jo jeg som kunde faktisk ventet i flere uker, fått forskjellige leveranser, manglende deler, og ekstra arbeid..

Jeg blir direkte forbanna, og har derfor bestemt meg for å betale de lille ekstra neste gang, for å være sikker på at jeg for alle varene jeg trenger til rett tid..

Håper ingen av dere kommer utfor dette, for Schmiedmann har tideliggere vært meget billig å bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koed

Daniel, som er norsk kontaktperson på koed. han føler jeg har en evne til å yte service og kontakt med kunden...

hamar bil

uff

Frode H. - Edit: Tok bort rødfargen du hadde lagt på forhandlernavnene så ser helheten i tråden litt bedre ut.

Del gjerne noen erfaringer om Hamar Bil med oss også så vet vi hva du uffer deg over. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tronrud Bil Moss er jeg veldig fornøyde med, mye deler på lager og har de ikke kommer dette dagen etterpå!

Mekonomen Ski leverer alltid dagen derpå, rimlige priser med rabattavtale for Naf medlemmer.

Havva bil Kristiansand er tragiske på leveringstid, som regel fire til fem virkedager på bestilte deler. Det er for dårlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AutoTeam Bodø

God og rask service, skulle bytte hjulager der hadde med lager og alt, fikk pris men pga. rust ble reperasjonen dyrere en planlagt. Fikk betalings utsettelse 14dager uten problem.

Østbyen Bil (BMW Forhandler i Bodø)

Grei service, i såfall på delebestilling... var på tirsdag og fikk pris på kupe/pollen filter skulle få det for 500kr mens GS skal ha 506 + porto 8) ellers sa det jeg skulle bare dropp innom så skulle dem hjelpe meg med og montere remote entry systemet jeg har kjøpt.

Koed.dk

Suveren service, har kun snakket med Claus Weel hurtig svar på e-mail, legger gjærne av vare slik at jeg får de, kjøpt en del der og det tar ikke mange dagene før jeg får de fra danmark.

Anbefales på det sterkeste!

Moderatoredit: Du hadde skrevet "Kode.DK", jeg endret dette til "Koed.dk". Regner med det var det du mente selv også, siden www.kode.dk ikke har noe somhelst med hverken bil eller BMW å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tronrud Drammen: Styr unna! Kundebehandlerene der, er så utrolig tafatte og lite engasjert i å hjelpe deg som kunde. Har vært der ca 20 ganger for å bestille deler. Hver eneste gang uten unntak, har jeg blitt stående ved disken for å vente på hjelp. Selv om det er 3 huer som surrer bak disken. Dem ignorer deg som kunde totalt. Var en gang, hadde jeg vel vært der 10-15 ganger til sammen. Så sa resepsjons damen at nå fikk dem se til å hjelpe meg! Dem så bare dumt på henne, og meg! At ikke noen av sjefene der reagerer på disse kundebehandlerene? Jeg har avsluttet mitt kundeforhold der!

Så er det karroseriavdelingen Tronrud drammen: Her er det virkelig å styre unna, sjefen for avdelingen (1-2 år siden) Tror det er samme nå. Holder aldri hva han lover. Han lover ferdige biler i hytt og pine, men sannheten er at du må vente uke på uke på bilen. Venta på en BMW med små kollisjonsskader i hele 4 uker. Selv om bilen ble lovet ferdig innen 4 dager. Han er helt umulig å holde ett seriøst kundeforhold til.

Jeg håper alle på Drammens avdelingen blir sendt på høfflighets kurs, service kundeforhold kurs. Om ikke sparket! Så ny ild kan få komme til.

Fleste mekanikerene på disse avdelingene er kjekke folk, bare synd at dem jobber under idiotene som behandler kundene! "Kundebehandlerne, sjefen på karros"

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAVARIA på forus

Har tidligere skrytt av folka på delelageret og verkstedet. Skikkelig bra service.

Men, eg har klaga på salgsfolka der tidligere for en elendig service, etter noen heller dårligere erfaringer tidligere i år.

Nå ser det ut som salgs.folka har skjerpet seg kraftig.

Var ute der og skulle se på en bil, og denne gangen var det kjempeservice.

Kan nå si att eg symest heile bavaria har kjempeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRB trading:Super rask levering.Bestilte deler til datasprut en tirsdag rundt kl 1300,kl 1000 dagen (onsdag)etter ringte postmannen meg å lurte på om jeg ville ha varen på døra.Skulle tro han hadde startet opp Auda`n sin og kjørt delene til meg selv jo. :applause::clap:

Har bestilt deler fra motornord i sverige nå også,så jeg kommer tilbake med rapport om dem da jeg vet noe mer :geek:.

Nå har delene kommet fra motornord.Bestilt på fredag,og delene kom på onsdag.Delene ble bestillt til adresse i sverige,så det kan hende det har spart litt tid men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffsonline.com

Jeg har fått utmerket service, og gode priser på ombyggingsdeler til en diff jeg skal ha i rallybilen. Raskt svar på mail, og levering fra USA på 2 dager. Helt vanvittig bra!

Hører også til historien at de har sponset rallybilen litt, så jeg er nok kanskje ikke helt upartisk i uttalelsen. Men ut i fra servisen jeg har fått, og den raske leveringen, mener jeg allikevel jeg har mitt på det tørre ved å anbefale dem. Ta gjerne kontakt dersom det er noe jeg kan hjelpe med i forbindelse med handling derfra.

www.diffsonline.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenshagen Bil Lillestrøm (BilTeam):

Salg: Hyggelige de jeg har prata med

Deler: Hjelpsomme og flinke

Autozentrum Økern:

Salg ny og brukt: Høffelige og flinke folk, men rett før stengetid var det en slapp selger som satt med masse private telefoner mens jeg gikk rundt og kikket. Ellers bra.

Jeg bodde 300 meter unna Stenshagen Bil Lillestrøm tidligere, men sluttet så og si helt å bruke de. Det sier vel litt.

Selgerene er kanskje hyggelige, men ikke så ivrige. Har vært og sett på/etter bruktbil der 3-4 ganger, men aldri fått noen av telefonene jeg har blitt lovt i ettertid.

Delelageret derimot har jeg også god erfaring med. De skaffer og ringer når deler er ankommet.

Men for all del, styr unna verkstedet hvis du lurer på småting, i det minste bør du forhøre deg andre steder før du setter bilen der. I følge de på mottaket er nesten alt vanskelig eller umulig, og krever minst et par timers jobb. Og da snakker vi om ting som å bytte viskerarm bak på 5-serie touring (tok 10 min selv), sjekke defekt abssensor på 3 serie og registrere orginal biltelefon (var veldig fort gjort det også). Tips og råd kan du bare glemme, hvis du ikke er heldig og treffer på en av mekanikerene utenfor.

Til tross for 300 meter å gå, endte det med at jeg stort sett kun bruker AutoZentrum Økern (Og dette gjelder i og for seg en venn også som hadde hele 400 meter å gå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

GS bildeler

Kjap leveringstid og greie priser.. Har egentlig mange gode erfaringer herfra, men på noen ting kan prisene bli ltit drøye i forhold til andre

OS bildeler

Har handlet her en gang og fikk et godt første inntrykk..

Koed

Har ikke handlet her, men Claus Weel yter meget god service.. Fikk svar 10 min etter at jeg hadde sendt mailen, på en søndags kveld (!)..

Schmiedmann.no

Veldig billig selv om de leverer for det meste uoriginale deler, noe som egentlig ikke betyr så mye for meg. I tillegg har de rask levering. Service via mail er ikke den beste men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Autozentrum Økern, Oslo

Har brukt autozentrum økern noen ganger og er veldig fornøyd.

God service, hyggelige og behjelplige folk. Har også stort sett det meste av deler på lager, ellers er ikke ventetiden lang.

Litt dyre er vel det eneste negative som er å si.

Arne Guldbrandsen på ensjø, Oslo

Så dyrt da gitt!! men ikke noe å si på servicen. Kun brukt de en gang.

Autopower, kalbakken, Oslo

God service! Ligger en god del kroner billigere i motsetning til nevnt over her. Masse peiling på bmw.

Autozentrum, Gardermoen

Tok en tilstandsjekk der en gang tida. sparer 400 kr på å dra hit i motsetning til Økern. Fin service her også, bortsett fra litt slapp jobb av mekanikeren kanskje..

Gs Bildeler

Kjappe på delebestillinger men har en tendens til å sende deg feil deler! Men går greit og fort å sende tilbake feil del og få tilbake riktig! God service på både telefon og mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...