Gå til innhold

ABS på E36


PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Abs er vel standard på BMW E36?

jeg har en 318i 92 modell, har ikke ABS og abs lyset lyser ikke, har lagt merke til at jeg mangler de orange "sensorene" (ser ut som relè) som sitter i forkant av dempertårnene (mellom demper tårnet og lykta) er dette fordi noen har plukket de av eller er det ikke standard?

takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrt å bygge om til ABS ?
Jeg har ikke sett nøye på dette, men jeg tror nok det kan være dyrt. ABS sensorene alene koster 8-900,- pr. stk. De skal du altså ha fire av. Så må man ha styringen og nye bremserør, samt ledningsnett til sensorene. Ville ikke giddet å lage dette til jeg hvertfall. Tror også man må ha skivebremser bak, og hvis ikke man har det fra før vil det i seg selv være ganske dyrt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt at det er noe prosjekt som er verdt å gjennomføre ja. Har ikke ABS på femmeren min (første bilen min uten), og tok meg noen turer på øde veier og parkeringsplasser for å lære meg teknikken og riktig pumpefrekvens før uhellet var ute. Funker faktisk helt ok, selv om jeg nok foretrekker BMW-ABS. ABSen på Chrysleren var helt elendig. Den slo inn hvis jeg svingte litt brått samtidig som jeg bremsa, og oppførte seg generelt sett bare veldig merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...