Gå til innhold

Hvor kjøper du deler til bilen din?


BalleKnalle
 Share

Hvor kjøper du deler til bilen din?  

33 stemmer

  1. 1. Hvor kjøper du deler til bilen din?

    • Biltema/Bilextra
      4
    • GS Bildeler e.l(Os osv)
      18
    • Mekonomen
      1
    • BMW Norge (org. bilforhandler)
      7
    • Annet
      3


Anbefalte innlegg

Stemte GS Bildeler (aldri handlet av de, men har handlet en del av JO Bildeler som igjen tar deler fra GS (tror jeg)). Har også handlet en del deler hos "BMW".

Skal iallefall ALDRI kjøpe noe til bilen min hos Biltema iallefall. Liker rett og slett ikke det firmaet når det gjelder slike ting. For min del så synes jeg altså ikke BMW og Biltema passer sammen. Biltema kan heller kalle seg HusogHagetema. De har jo nesten ikke bilting mer. De sitter heller med stort lager på sykler, møbler, husartikler o.l. Nei huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt noen egentlig slitedeler til min E46 318dT ennå (den har kun kjørt 41000 Km), men her i Danmark kan man nesten like gjerne kjøpe delene hos BMW...det er ikke mange kronene å spare ved og kjøpe delene hos Schmiedmann etc. Hvis jeg skulle ha kjøpt deler i Norge hadde jeg seriøst vurdert GS/OS evt. valgt å kjøpe en "billig" modell som E46 318iT eller 318dT for å redusere kostnadene. Alternativt hadde jeg kjøpt en eldre modell som "alle" kan skru på...f.eks E28/E30/E34 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt teit å sette Biltema og Bilextra i samme bås men! Biltema har vel sånn ca halvparten i prisen på det meste. Biltema er jo mye større og har butikker over nesten hele Norden. Biltema er som Ikea og Bilextra er som Bohus.

Alle bildelpriser er høye i Norge. Spesielt luksus merkene som BMW, Audi og Mercedes. Her baserer de seg på å selge få deler med høy fortjeneste i stedet for som de billigkjedene som baserer seg på å selge masse med lavere forstjeneste men å tjene like mye!

Er ikke i bilforhandlernes interesse å selge rimelig. Er best for dem om bilene faller fra hverandre fortest mulig og dyrest mulig å reparere for at folk skal kjøpe seg en ny bil i stedet. At en bilforhandler tar opp mot 90% av det en del koster i fortjeneste er ikke å se bort i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en haug med foringer til min "nye" E28 hos Os bildeler men glemte endeledd til styrestag, tok forresten 3 uker før de kom.

Så i min naivitet gikk jeg på Biltema og kjøpte to stk.endeledd, bare boss !! ( men billig ) :)

Når jeg teitet det første røk gjengene, forsøkte da å skru det av igjen, bolten gikk rundt !! Fikk det av til sluttttt og satt på det andre, bolten gikk rundt, gikk ikke å få teitet i det heletatt :( #¤#£##

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant info, 318iAT!

Har/hadde nemlig planer om å kjøpe endeledd på Biltema selv, og såvidt jeg kan se er det samme delenummer på E28 og E34. Ser også at Biltema har samme delenummer på bærearmene til E28 og E34 også. Er virkelig både endeledd og bærearmer like på E28 og E34?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte mekonomen jeg.... grunnen er fordi jeg handler sånn små-ting der, feks viftereimer o.l

Men det gjør jeg også fra Bilextra.... samma det nå det ikke er så nøye med hva du kjøper..... f.eks. lyspærer o.l.... hvem gidder å dra til BMW å kjøpe sånt fillegreier? Iallefall ikke jeg, da jeg må helt til drammen.... hehe....

Men såklart; er det noe større og viktigere som man bør ha tak i, så tar jeg turewn til by'n ja......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon...318iAT...jeg ser at bilen din er en 1994 modell og den må da være en av de nyeste E30´ene i Norge ? \:D/

Vel, om det vet jeg desverre ingenting, men er utrolig fornøyd, har kjørt over 70tkm. uten noe tull 8) så nå har jeg kjøpt en E28 i tillegg for ikke å slite den helt ut :D

Ja jeg tror det Gunnar, det er vel mange av delene som går omverandre på de to modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon...318iAT...jeg ser at bilen din er en 1994 modell og den må da være en av de nyeste E30´ene i Norge ? \:D/

Vel, om det vet jeg desverre ingenting, men er utrolig fornøyd, har kjørt over 70tkm. uten noe tull 8) så nå har jeg kjøpt en E28 i tillegg for ikke å slite den helt ut :D

Ja jeg tror det Gunnar, det er vel mange av delene som går omverandre på de to modellene.

Det jeg tenkte på i relasjon til din 318iAT var at 1994 var den absolut siste årgangen med E30 og da kun som Touring (E30 convertible hang med tom 1993 og sedanen kun tom 1991). E36 kom på markedet allerede i 1990, mens Touring versjonen først ble inntrodusert i 1995. De fleste valgte sikkert den gangen å kjøpe den mye mer moderne E36 i løpet av disse 5 årene, men din er jo mye mer cool i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...