SeT Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 På grunn av EUs krav om å kutte registreringsavgiften, vil trolig bilprisene i Norge synke til EU-nivå innen ti år. EU krever at det skal være et ensartet avgifts- og prisnivå på bilomsetning i EU-land. Dette kravet fra EU vil også omfatte land som har undertegnet EØS-avtalen, deriblant Norge, skriver Dagbladet. http://www.ba.no/forbruker_guider/bilog ... 406951.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Hyggelig lesning. MEN kjenner jeg Norge rett så legger de bare på mer på en annen avgift! Typisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Dette tror jeg ikke noe på før jeg opplever det...se forøvrig hva de gjør i Sverige når staten ikke kan ta inn avgifter via en registreringsavgift. http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=107423 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Blir bra vis det blir gjennomført.. Staten klarer sikkert å lage en "omvei" slik at e kan kreve inn pengene likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyZM Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 om bilen blir billige i innkjøp blir sikkert total prisen for bilholdet det samme. Vi får sikkert en enorm økning i veiavgift o.l.. Time will show Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Prisen vil nok justeres over tid, slik den allerede blir. Ellers vil det jo være å frarøve mange norske bileiere på milliarder til sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 Egentlig den beste nyheten jeg har sett på mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 De milliardene staten tar vekk fra bilsiden kommer tilbake andre steder på skatt/avgiftsiden... Men det forandrer ikke at bilene (spesielt nyere og sikrere biler + morsommere biler) blir enklere å anskaffe. Norge har Europa's eldste bilpark noe som ikke er good... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 Norge har Europa's eldste bilpark noe som ikke er good... Såvidt jeg har fått med meg har både Finland og Danmark eldre bilpark enn Norge, og da snakker vi vel egentlig kun vest-europeiske land. Mener også å ha lest at Sverige utrolig nok har eldre bilpark enn Norge. Snittalderen i Norge er 10 år. Hver 4x. nordmann kjøper ny bil, mens hver 5x. danske gjør det. Uansett kan det ikke legges skjul på statistikkene som sier at over 700.000 biler i Norge fortsatt ikke har katalysator. Biler uten kat forurenser over 10 ganger mer enn biler med kat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 Norge har Europa's eldste bilpark noe som ikke er good... Såvidt jeg har fått med meg har både Finland og Danmark eldre bilpark enn Norge, og da snakker vi vel egentlig kun vest-europeiske land. Mener også å ha lest at Sverige utrolig nok har eldre bilpark enn Norge. Snittalderen i Norge er 10 år. Hver 4x. nordmann kjøper ny bil, mens hver 5x. danske gjør det. Uansett kan det ikke legges skjul på statistikkene som sier at over 700.000 biler i Norge fortsatt ikke har katalysator. Biler uten kat forurenser over 10 ganger mer enn biler med kat. Det med at Sverige har eldre bilpark forklarer vel delvis hvor mange gamle Volvoer som ruller på svenske veier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå