Gå til innhold

- Bilprisene kommer til å synke kraftig


SeT
 Share

Anbefalte innlegg

På grunn av EUs krav om å kutte registreringsavgiften, vil trolig bilprisene i Norge synke til EU-nivå innen ti år.

EU krever at det skal være et ensartet avgifts- og prisnivå på bilomsetning i EU-land. Dette kravet fra EU vil også omfatte land som har undertegnet EØS-avtalen, deriblant Norge, skriver Dagbladet.

http://www.ba.no/forbruker_guider/bilog ... 406951.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De milliardene staten tar vekk fra bilsiden kommer tilbake andre steder på skatt/avgiftsiden...

Men det forandrer ikke at bilene (spesielt nyere og sikrere biler + morsommere biler) blir enklere å anskaffe. Norge har Europa's eldste bilpark noe som ikke er good...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har Europa's eldste bilpark noe som ikke er good...

Såvidt jeg har fått med meg har både Finland og Danmark eldre bilpark enn Norge, og da snakker vi vel egentlig kun vest-europeiske land. Mener også å ha lest at Sverige utrolig nok har eldre bilpark enn Norge.

Snittalderen i Norge er 10 år. Hver 4x. nordmann kjøper ny bil, mens hver 5x. danske gjør det.

Uansett kan det ikke legges skjul på statistikkene som sier at over 700.000 biler i Norge fortsatt ikke har katalysator. Biler uten kat forurenser over 10 ganger mer enn biler med kat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har Europa's eldste bilpark noe som ikke er good...

Såvidt jeg har fått med meg har både Finland og Danmark eldre bilpark enn Norge, og da snakker vi vel egentlig kun vest-europeiske land. Mener også å ha lest at Sverige utrolig nok har eldre bilpark enn Norge.

Snittalderen i Norge er 10 år. Hver 4x. nordmann kjøper ny bil, mens hver 5x. danske gjør det.

Uansett kan det ikke legges skjul på statistikkene som sier at over 700.000 biler i Norge fortsatt ikke har katalysator. Biler uten kat forurenser over 10 ganger mer enn biler med kat.

Det med at Sverige har eldre bilpark forklarer vel delvis hvor mange gamle Volvoer som ruller på svenske veier :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...