boost Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 må ein løfte opp bilen sånn at dekka er frie?? før ein montera staget på?? eg nemleg monterte stage når dekka sto nedi bakken.. har eg gjort feil? 320 e-36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Har du først fått staget på er sikkert alt ok, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Januar 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2005 Har du først fått staget på er sikkert alt ok, tror jeg. ja det virka no heilt fint ... nei var berre ein kompis som trudde ein skullle jekka opp bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexrh Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Hva slags stag har du skaffet? Pris? Lurer på å bestille noe fra Ebay, men vet ikke om de er noe bra. Lurer litt på dette. Blir vel mellom 400 - 500 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 må ein løfte opp bilen sånn at dekka er frie?? før ein montera staget på?? eg nemleg monterte stage når dekka sto nedi bakken.. har eg gjort feil? 320 e-36 Det du sikkert mener er å jekke opp den ene siden av bilen for å få karosseriet til å flexe litt slik at du får montert på den siste siden av staget... Men har du fått det på uten er det jo greit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Jeg kjøpte meg stag fra Autospar.no - 898inkl frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 jonte ka er det du har holdt på med? Badet bilen i gjørme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 jonte ka er det du har holdt på med? Badet bilen i gjørme? Nei, var møkkete.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 jonte ka er det du har holdt på med? Badet bilen i gjørme? Nei, var møkkete.. Stakkars, kan da ikke la bimmeren se slik ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 er jo ikke alle som har tid til å vaske bilen hver gang den har litt skitten snø på seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 Det der er ikke noe stabilisator stag. Skal du skifte stab. stag må du jekke opp bilen ja, de sitter nemlig under bilen. Hvorfor må folk kalle de støtdempertårn stagene for stab. stag? Er litt irriterende for de som er vant med at stab. stagene sitter under bilen. Merker dere noe forskjell på bilene deres når dere monterer de "stabstagene"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 Tårnavstivere har vel liten eller ingen effekt på "vanlige" biler slik som eg har skjønt det. ikkje for å være formanende, for eg har jo ett selv, det er vel mest for looken sin. Selger av staget sa til meg "bilen ble mye stivere og finere å kjøre med når dette var montert" My ass...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 Ordet alle leter etter er fjærbeinsstag... Det har vel sin virkning. Mest for å stive opp chassiet og motvirke krenging ved aktiv kjøring. Men brukes bare bimmeren til og fra Rema så legger en vel ikke så mye merke til det... Mange nyere biler har dette montert, bla, Z4 har tatt i bruk et slikt stag for å stive opp bilen. Det blir jo oxo aktivt brukt innen motorsport. Det finnes mange "dårlige" løsninger på markedet. Såkalte justerbare fjærbeinsstag. Eller stag med dårlig kvalitet på materialet. Disse blir ikke stive nok for å gjøre jobben sin. Ofte må en jekke opp en side av bilen for å få festet den siste siden til støtdempertårnet, når da dette er gjort og bilen slippes ned igjen har du et stivere chassi og vil ikke flekse like mye som før. Dette er jo selvfølgelig avhengig av kvalitet og holdbarhet på staget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 Noen folk i BMWCCN (Øyvind Kaurstad og Ove Kvam) har testet hvor mye dempertårnene egentlig beveger seg og det er ikke mye, men det ser tøft ut da http://home.netpower.no/pberg/strutbar.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 12, 2005 Share Skrevet Januar 12, 2005 Noen folk i BMWCCN (Øyvind Kaurstad og Ove Kvam) har testet hvor mye dempertårnene egentlig beveger seg og det er ikke mye, men det ser tøft ut da http://home.netpower.no/pberg/strutbar.html Disse eg tenkte på da eg skrev mitt inlegg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå