jcvold Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 er det en regel som sier at det er lov å kjøre fortere enn fartsgrensa når du skal kjøre forbi? hvor fort eventuelt? har en kompis som påstår at du har lov å øke til 120 km/t i 80 sone hvist du skal forbi... stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 NEI! I teorien skal du ikke være over fartsgrensen, da er det en uforsvarlig forbikjøring. Og 120km/t er IHVERTFALL bare B.S. Da ryker lappen, uansett hva unnskyldning du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Jeg fikk nylig 2000,- i bot for å kjøre forbi en dauskalle som lå i under 70 i 80 sonen. Jeg var oppe i den svimlende fart av 91 km/t under dette stuntet og måtte dermed straffes. Ikke forvent deg noe forståelse fra maktkåte blåkledde i skytestilling. De er bare ute etter en ting og det er pengene dine.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Ja det er helt sikkert fikk 5000,- i bot rett før jul og da var det en julenisse som lå i grøfta og koste ræva av seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Hehehe, stemmer det, di vil ha deg for pengene Synes jeg husker å ha hørt engang at du kunne kjøre 10km/t over grensa ved forbikjøring..? Er dette bare tull da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Det er bare tull, ja, Aguilera. Man skal holde fartsgrensa uansett forbikjøring eller ei. Husker dere ikke beregningene man måtte gjøre i føreropplæringen? 600 meters klart strekke eller noe for forbikjøring av bil i 70km/t i 80-sone... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Regner med det ja,ikke prøv det ender bare opp med dritt fra onkel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Hehe, skikkeli bad da viss du skal ta forbi en bil som kjører i 68-69 i 70 sonen, da MÅ du jo kjøre endel fortere for å komme forbi hehe... Jeg takler ikke sånne sinker, er mange av dem her, bl.annet mora mi hehehe.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Sånn egentlig er jo 70 da maks fart lovlig, en som kjører i 68-69 kjører ikke sååå sakte, så hvorfor skal du forbi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Hehhe, fordi eg blir provosert av somling, å somregel har eg litt dårlige tid.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Man har ikke lov til kjøre fortere enn fartsgrensa, om det er forbikjøringer eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Jeg tror ikke de fleste holder fartsgrensa når de skal til å forbikjøre biler eller hva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 I teorien er det greit å si at du ikke skal overstige fartsgrensen ved forbikjøring. Men jeg tror de fleste "gir" på litt for å komme forbi, og deretter roe ned til normalt tempo. Kan jo skape situasjoner av å ligge i den andre fila en halv ukes tid oxo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 joa.. nå jeg tar forbikjøringer, så trykker jeg kassen ned ganske så mye for å kome fort forbi. er jo egentlig litt farlig å ligge 80 i venstrefila (forbikjøring), mens den andre kjører i rund 73-75 km/t. man må heller komme seg fot forbi, og senke arten igjenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Det beste er å kjøre forbi minst mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå