Gå til innhold

Fart ved forbikjøring

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

er det en regel som sier at det er lov å kjøre fortere enn fartsgrensa når du skal kjøre forbi? hvor fort eventuelt?

har en kompis som påstår at du har lov å øke til 120 km/t i 80 sone hvist du skal forbi... stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fikk nylig 2000,- i bot for å kjøre forbi en dauskalle som lå i under 70 i 80 sonen. Jeg var oppe i den svimlende fart av 91 km/t under dette stuntet og måtte dermed straffes.

Ikke forvent deg noe forståelse fra maktkåte blåkledde i skytestilling. De er bare ute etter en ting og det er pengene dine.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull, ja, Aguilera.

Man skal holde fartsgrensa uansett forbikjøring eller ei. Husker dere ikke beregningene man måtte gjøre i føreropplæringen? 600 meters klart strekke eller noe for forbikjøring av bil i 70km/t i 80-sone... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skikkeli bad da viss du skal ta forbi en bil som kjører i 68-69 i 70 sonen, da MÅ du jo kjøre endel fortere for å komme forbi :P hehe...

Jeg takler ikke sånne sinker, er mange av dem her, bl.annet mora mi :P

hehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa.. nå jeg tar forbikjøringer, så trykker jeg kassen ned ganske så mye for å kome fort forbi. er jo egentlig litt farlig å ligge 80 i venstrefila (forbikjøring), mens den andre kjører i rund 73-75 km/t. man må heller komme seg fot forbi, og senke arten igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...