Gå til innhold

Metal plata i baksete....?


Anbefalte innlegg

Har fjærna platta i bilen min.. men er ikke tilfreds med lyden enda..

har kun en 10 tommer i bagasjen... men men, får ikke frem skikkelig `trøkk`

For å få frem `lyden` tror jeg det kan være lurt å bytte baksete ryggen med en som har `armlene` / `skipose` hull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en eller annen nevnte å sette sub'en til å slå INN i kupeen, altså rettet RETT mot hullet fra plata/skiposen, --> dette gir veldig dårlig lydbilde, pluss at det er bedre at bassen "slår inne i" bagasjerommet, la den stå skråstilt/bakover/sidelengs, så blir bagasjerommet som en slags klang/ekko-boks! det gir bedre lydbilde syns JEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjærna platta i bilen min.. men er ikke tilfreds med lyden enda..

har kun en 10 tommer i bagasjen... men men, får ikke frem skikkelig `trøkk`

For å få frem `lyden` tror jeg det kan være lurt å bytte baksete ryggen med en som har `armlene` / `skipose` hull..

Stemmer det. Baksetet er veldig tett, så det er definitivt mest effektivt om man har armlene som man legger ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet med å ha subbene vendt fremover er å få det helt tett rundt elementene og inn til kupeen.

En kamerat hade en E30 coupe med to 15" Rockford vendt fremover. Ble et heftig trøkk av dem. Han saget to runde hull i metallplata som var litt over 15" i dia. Så skrudde han kassa fast i metallet. Da sto bassene å spilte rett inn i bakseteryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hmm..lurer litt på den "ski-pose-plata"

Er jo ikke alle som har den i d hele tatt? I min E36 er det KUN 2 nedfellbare setrygger uten armlene..så blir vel verre å få no basstrykk her da uten å skjære i hattehyll, frister ikke sånn kjempe masse å gjøre det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattehyllen er ikke så gale å skjære i.. mn hvis du ikke har noe lett plate å fjerne blir d litt bajs.. di pleier være festet bare med noen punkter rundt platen... :D hvis du ikke får det til må du rett og slett bare lage porter i hattehyllen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

på den tdsn jeg hadde var d 2 4" hull i hattehylla. den var d og nedfellbar rygg på. men jeg anbefaler ikke de som ikke har nedfellbart baksete og skjære vegg hele ryggen for du svekker bilens konstruksjon en del. hjelper såklart med stabstag da men d er jo stivheten i karosseriet som blir svekket og da er jeg litt usikker på resultat ved kolisjon f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på den tdsn jeg hadde var d 2 4" hull i hattehylla. den var d og nedfellbar rygg på. men jeg anbefaler ikke de som ikke har nedfellbart baksete og skjære vegg hele ryggen for du svekker bilens konstruksjon en del. hjelper såklart med stabstag da men d er jo stivheten i karosseriet som blir svekket og da er jeg litt usikker på resultat ved kolisjon f.eks.

Jeg har tenkt på å bygge om til nedfelbar rygg. Er det noen forsterkninger i karosseriet rundt seteryggen på de som har det orginalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d er jeg ganske sikker på. for dette er jo som torpedoveggen framme i motor rommet. d holder karosseriet stivt, kan vel kompansere med stab stak men jeg ville sveiset en firkant av vinkel stål som passet inn i der du skjærer ut for og beholde stivheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2x12" som er rettet mot bakseteryggen, å har fjerna skiposen å den lille metallplata i midten, så det er et hull midt over midtarmlenet å rett inn i bagasjerommet, så man ser de to bassrefleksene igjennom det hullet ... Syns det er dårlig bass jeg, men var jo klar over dette før jeg kjøpte anlegget. BMW er såpass isolert å kompakt at det får bare bli sånn ...

hadde forresten bassene vendt bakover for et par dager siden, før jeg bestemte meg for å teste å snu hele kassa, men merka ikke store forskjellen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...