Gå til innhold

Trafikken i Tyskland


///M
 Share

Anbefalte innlegg

8) Det er fri fart på Autobahn men enkelte plasser så er det "anbefalt fart"ellers så er det fartsgrenser,men du skal holde tunga rett i munnen når du kjører Autobahn,må ikke tro at det er bare å legge cruse kontrollen på 180 og lene seg tilbake da kommer du fort med i statestikken over ulykkene der nede for det skjer en del ulykker på Autobahn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fri fart overalt nei, kun deler av autobahnen, mange plasser er anbefalt fartsgrense 110 eller 120...det går greit å kjøre i 140-150 over lengre tid, men fortere en det.....da blir du gansge sliten, for det går FORT, og du må jo konsentrere deg hele tia, så jeg kan ikke anbefale å prøve det nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Det er fri fart på Autobahn men enkelte plasser så er det "anbefalt fart"ellers så er det fartsgrenser,men du skal holde tunga rett i munnen når du kjører Autobahn,må ikke tro at det er bare å legge cruse kontrollen på 180 og lene seg tilbake da kommer du fort med i statestikken over ulykkene der nede for det skjer en del ulykker på Autobahn.

altså hvis man kjører i 180 kan man risikere å bli smasha bakfra, er det du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså hvis man kjører i 180 kan man risikere å bli smasha bakfra, er det du mente?

TurboFritz kan fort komme i 250+ og da tar han fort innpå deg pluss din egen fart er stor => se langt foran deg etter problemer og hold utkikk bakover! Lys langt bak der kan fort være rett på rumpa di. Vik i god tid og bruk blinklys - alltid.

-Haldor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Clue't er at du er aktsom og årvåken, når det først skjer noe på Autobahn så kan du ta deg fa... på at det skjer fort! hvem det enn var som sa her at en må bruke blinklys så har han 110% rett i det.Det er alfa omega der nede! samtidig hvis du havner sist i en kø som går veldig sakte så hiv på nødlysa fortere enn fa... :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående fartsblindhet så gjør det til vane at du er nede på andre gir når du har kjørt av og er på avkjøringsrampen, da tvinger du deg selv til å komme inn med redusert hastighet.

Som Kjell Arne sier, det er tradisjon/vane at sistemann i en kø ligger med nødblink på. Gjelder omtrent hele kontinentet m/ Tyskland/Spania/Frankrike/Italia.

Og ikke cruise i venstre fil, dette er kun en forbikjøringsfil og du kan bli bøtlagt for å ligge her for lenge, unødvendig. Skal du forbi noen ikke kryp opp til dem som en snegle, vis tydelig at du skal forbi så ser du at de fort smetter inn ett hakk til høyre.

Ta deg god tid ved filskift, bruk blinklys i god tid og se foran/bak.

Og ikke la deg skremme av "alt" som må passes på - det er faktisk ganske fint å kjøre der for alle tar hensyn så bare sørg for å spille med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...spesielt hvis man svinger av ved en bensinstasjon kan det få store konsekvenser. :? Jeg har mer enn èn gang funnet ut at 40 Km/t forbi bensinpumpen jeg hadde planlagt å stoppe ved...er en alt for høy hastighet... :oops:

Har hørt en historie om et par som var på motorsykkeltur på Autobahn. De hadde ligget i høy hastighet lenge, og svingte av på en rasteplass. Dama som satt bak hoppa av i noe hun trodde var lav hastighet, men som var rundt 80km/t, og døde visst av skadene.

Usikker på hvor den stammer fra, men det virker ikke helt usannsynlig at noe slikt kan skje. En ting er å sitte bak rattet selv, eller i bil med godt utsyn.. det er noe annet å sitte bak en svær hjelm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Ja det stemmer det som du sier Gunnar. Kjørte selv mye sykkel på slutten av 80 tallet og en gang vi var i Tyskland på vei hjem fra Holland så så jeg selv en som gikk av i ca. 40-45 k/tm sinnsykt sprøtt å se på,helt uvirkelig,gutten fikk seg bare noen skrammer og vi fikk oss en jævla god latter :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver ikke å dra helt til Tyskland for å evt. bli reelt fartsblind. Jeg har faktisk opplevd å være fartsblind her i Danmark også. :shock: Når man kjører fra Århus til København (eller den andre veien) skal man betale for å kjøre over Storebæltsbroen (farvannet mellom Fyn og Sjælland) og betalingsterminalene er på Sjælland siden. Over Fyn går trafikken mer eller mindre i 140-150 Km/t hele veien og det er faktisk nok til at når man skal stoppe for å betale etter broen kan det være vanskelig å stoppe i tide. Flere av bommene er kjørt ned med tiden...dog ingen av meg, men det har flere ganger vært "close call"... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...