Gå til innhold

En lykkens dag, for meg og mein BMW! :D

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

vel, i dag er både jeg og bmw`n min i godt humør, bimmern fikk ny olje (ikke vært skiftet på en stund :( ), nye støtdempere bak, ny formotstander til vifteapparatet, (wee, nu fungerer den på ALLE hastigheter :D), nye 4hoders plugger, og "motorrens" (no gugge som ble helt på motoren for å rense.

Ellers så har jeg prata med en som lever og ånder for biler, han sa bilen min mest sannsynelig IKKE led av veivlager knas, men at det kunne være pga lenge siden oljeskift eller noe med registerreima. strammehjul eller noe, noen som tror det kan være årsaken til "flappre" lyden på et visst turtall?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Avsporing her nå, men hvorfor er ikke motorrens bra for motoren?

Jeg har hørt at motorrens kan medføre at evt. avleiringer rundt omkring i motoren kan løsne (les: motorrens) og evt. sette seg fast i noen av de mindre oljekanalene og dermed hindre oljeflyten. Forøvrig litt av det samme dilemmaet i relasjon til kjølevann som kan oppstå ved bruk av flytende tetningsmiddel for radiatorer. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsporing her nå, men hvorfor er ikke motorrens bra for motoren?

Slik jeg ser det er det ikke akkurat utelukkende negativt med motorrens, men at det i visse tilfeller kan gi negative utfall.

Motorrens (Forté Motorflush) brukes f.eks. aktivt på Audier med tikkeproblemer som kommer inn hos Fjetland (VAG i Stavanger). Det pleier visst løse mye rare problemer. Tror neppe de hadde brukt det ofte om det pleide å føre til problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorrens er vel ikke så bra for motoren vel. Den beste måten å rense motoren på er å dra på litt.

Jeg har alltid merket tydelig forskjell til det bedre vedr. både respons og effekt etter en tur nedover kontinentet på Autobahn. Selv min oljebrenner går betydelig bedre etter noen timer på tysk asfalt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uflaks dag idag for meg.

Jeg fylte på litt olje i motoren, lukker panseret (glemte å lukke igjen korken) sitter inni bilen og vasker litt med feiltema varer, vasker vinduet og interiøret, imens gasser jeg på litt hører den fine og rene motorlyden, ja så var jeg ferdig med å vaske da rygger bilen inni parkeringen min, plustelig ser jeg masse røyk kommer ut fra motorrommet,jeg tenker hva faen skjer, sjekker målern som viser hvor varm motorn var, den sto på normal, slo av tenningen, gikk ut, der så jeg et stygt syn :( parkeringen var fulll av masssssse olje som sant, stort oljedam, lyktene på bilen min gråt det rant olje nedover,jeg åpner panseret, :(:(:(:(:(:(:(:( hele motorrommet var fullllt av olje, fylte på olje i bilen lukka til korken sjekka 10ganger om den var lukket igjen, kjørte til en bensinstasjon og kjøpte en motorvask avfetting også til vaskehallen, spyla den, den ble bra til slutt da, fikk tilslutt sånn hvitt pulver som jeg kasta over oljesølet.

kjedelig dag :(:(:(:(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...