Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjenner annen som har 320 cupe, det gikk helt fint og dra den opp til 220.

Ja, det er godt mulig, da han kanskje fikk mer effekt ut av chippingen slik at motoren klarte å dra lenger. Noen sperre tror jeg allikevel ikke det er! Toppfarten er jo f.eks. forskjellig på samme bil med og uten automat, hvorfor skulle de sperre de forskjellig? Og hvorfor skulle de i det hele tatt sperre de? Prøv i en nedoverbakke, tipper du får høyere fart (klarer å dra lenger på turtallet) der.

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg synes ikke man skal ta slike 220, 214,216 tall for god fisk.

Ta med deg en GPS i bilen, du skal ikke se bort fra at det er litt ulik missvising på 2 biler av samme merke.

Jeg tror også at du pløyer rimelig kjappt gjennom det wiregjerdet i 200kmt..

Skrevet

Slik får du en bra test av speedometeret: Jeg har testet mine 2 BMW'er opp mot en tavle som står i 70 sonen. Speedometeret på 535'en viser 3 km feil og Z3'en 5km feil. Jeg resatte også gjennomsnittsmåleren når jg kom til tavla, og på begge bilene viste den 100% riktig.

Bruk gjennomsnittsmåleren til å sjekke speedometeret og du får det meget nøyaktig om du ikke er helt på bærtur med rullemkretsen på dekkene dine.

Skrevet

hmm hvorfor er det så på liv og død at finne ut topfarten

ganske uintressant i bunn og grunn

Var på naf test på ruller(mobilt som måler speedometer), viser ca 6 km/h

for mye ved 80

Så om speedometern viser 220 så er realistisk fart ca 210

Skrevet
Slik får du en bra test av speedometeret: Jeg har testet mine 2 BMW'er opp mot en tavle som står i 70 sonen. Speedometeret på 535'en viser 3 km feil og Z3'en 5km feil. Jeg resatte også gjennomsnittsmåleren når jg kom til tavla, og på begge bilene viste den 100% riktig.

Bruk gjennomsnittsmåleren til å sjekke speedometeret og du får det meget nøyaktig om du ikke er helt på bærtur med rullemkretsen på dekkene dine.

Du kan vel også få testet speedometeret hos f.eks Naf. Der de måler den reelle hastigheten til bilen din i de mest vanlige fartssonene. (40, 50, 60, 80, 90) Husker en venn av meg testen sin E30 325i (hadde 17" m/215/40 dekk) Når speedometeret viste 90 i bilen var den reelle hastigheten 81 km/t....Usikkerheten øker jo bare med økende fart.. Når jeg kjørte 235km/t med min 320 E30 som egentlig har toppfart på 198 km/t :wink:

Skrevet
Slik får du en bra test av speedometeret: Jeg har testet mine 2 BMW'er opp mot en tavle som står i 70 sonen. Speedometeret på 535'en viser 3 km feil og Z3'en 5km feil. Jeg resatte også gjennomsnittsmåleren når jg kom til tavla, og på begge bilene viste den 100% riktig.

Bruk gjennomsnittsmåleren til å sjekke speedometeret og du får det meget nøyaktig om du ikke er helt på bærtur med rullemkretsen på dekkene dine.

Du kan vel også få testet speedometeret hos f.eks Naf. Der de måler den reelle hastigheten til bilen din i de mest vanlige fartssonene. (40, 50, 60, 80, 90) Husker en venn av meg testen sin E30 325i (hadde 17" m/215/40 dekk) Når speedometeret viste 90 i bilen var den reelle hastigheten 81 km/t....Usikkerheten øker jo bare med økende fart.. Når jeg kjørte 235km/t med min 320 E30 som egentlig har toppfart på 198 km/t :wink:

Eller når jeg kjører i 210 Km/t (med standard 15" felger og 195/65-15 dekk) i en bil som har en toppfart på 200 Km/t. :D

Skrevet
Usikkerheten øker jo bare med økende fart.. Når jeg kjørte 235km/t med min 320 E30 som egentlig har toppfart på 198 km/t :wink:

Huh.. Har E30 320i med M20B20 198km/t i toppfart? E34 520i med samme motor har 203 eller hva det er i toppfart, og såvidt jeg har fått med meg er utvekslingen lik..?

Forskjellig omkrets på hjulene som slår ut? Eller er kanskje aerodynamikken bedre på E34 på tross av at den er bredere og større? Har vel flatere vinduer og slikt..

Skrevet
BalleKnalle, det avviket du nevner og det bmwE9 nevner er jo samme veien da.... Speedometer viser høyere enn bilens egentlige fart, og maksfart.

Okei du tok den slik... Jeg så det slik at han kjørte i 210 på speedo, men at den egentlige farten var 220 :P Altså at den viser for lite når du har rett felg/dekk dimensjon eller på minussiden... Når du da igjen har for breie dekk/felg i forhold til originalen at det viser for mye...

Skrevet

Huh.. Har E30 320i med M20B20 198km/t i toppfart? E34 520i med samme motor har 203 eller hva det er i toppfart, og såvidt jeg har fått med meg er utvekslingen lik..?

Stod 198km/t i Performance BMW på E30 320.. Men kan godt hende det var feil... (miles per hour = km/t ) Men det er jo ikke kjempe avvik da 203 og 198....

Skrevet
Okei du tok den slik... Jeg så det slik at han kjørte i 210 på speedo, men at den egentlige farten var 220 :P Altså at den viser for lite når du har rett felg/dekk dimensjon eller på minussiden... Når du da igjen har for breie dekk/felg i forhold til originalen at det viser for mye...

Ja, dersom han hadde skrevet 210 på speedometer og reell fart 220 ja, men det var ikke det han skrev:

Eller når jeg kjører i 210 Km/t (med standard 15" felger og 195/65-15 dekk) i en bil som har en toppfart på 200 Km/t. :D
Skrevet

Forskjellig omkrets på hjulene som slår ut? Eller er kanskje aerodynamikken bedre på E34 på tross av at den er bredere og større? Har vel flatere vinduer og slikt..

Har du 129 Hk? Den E30 jeg hadde har 125 Hk....Kan det være det som er forskjellen? :-k ( 203-198 )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...