Gunnar Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Kjenner annen som har 320 cupe, det gikk helt fint og dra den opp til 220. Ja, det er godt mulig, da han kanskje fikk mer effekt ut av chippingen slik at motoren klarte å dra lenger. Noen sperre tror jeg allikevel ikke det er! Toppfarten er jo f.eks. forskjellig på samme bil med og uten automat, hvorfor skulle de sperre de forskjellig? Og hvorfor skulle de i det hele tatt sperre de? Prøv i en nedoverbakke, tipper du får høyere fart (klarer å dra lenger på turtallet) der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Jeg synes ikke man skal ta slike 220, 214,216 tall for god fisk. Ta med deg en GPS i bilen, du skal ikke se bort fra at det er litt ulik missvising på 2 biler av samme merke. Jeg tror også at du pløyer rimelig kjappt gjennom det wiregjerdet i 200kmt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Slik får du en bra test av speedometeret: Jeg har testet mine 2 BMW'er opp mot en tavle som står i 70 sonen. Speedometeret på 535'en viser 3 km feil og Z3'en 5km feil. Jeg resatte også gjennomsnittsmåleren når jg kom til tavla, og på begge bilene viste den 100% riktig. Bruk gjennomsnittsmåleren til å sjekke speedometeret og du får det meget nøyaktig om du ikke er helt på bærtur med rullemkretsen på dekkene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Jeg anbefaler en tur til Tyskland og Autobahn før du prøver å finne ut hva den reelle topphastigheten er en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 hmm hvorfor er det så på liv og død at finne ut topfarten ganske uintressant i bunn og grunn Var på naf test på ruller(mobilt som måler speedometer), viser ca 6 km/h for mye ved 80 Så om speedometern viser 220 så er realistisk fart ca 210 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Slik får du en bra test av speedometeret: Jeg har testet mine 2 BMW'er opp mot en tavle som står i 70 sonen. Speedometeret på 535'en viser 3 km feil og Z3'en 5km feil. Jeg resatte også gjennomsnittsmåleren når jg kom til tavla, og på begge bilene viste den 100% riktig. Bruk gjennomsnittsmåleren til å sjekke speedometeret og du får det meget nøyaktig om du ikke er helt på bærtur med rullemkretsen på dekkene dine. Du kan vel også få testet speedometeret hos f.eks Naf. Der de måler den reelle hastigheten til bilen din i de mest vanlige fartssonene. (40, 50, 60, 80, 90) Husker en venn av meg testen sin E30 325i (hadde 17" m/215/40 dekk) Når speedometeret viste 90 i bilen var den reelle hastigheten 81 km/t....Usikkerheten øker jo bare med økende fart.. Når jeg kjørte 235km/t med min 320 E30 som egentlig har toppfart på 198 km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Har samme erfaring som Kjell Arne, hastigheten på kjørecomputeren er 100% riktig, mens det vanlige speedometeret avviker en del.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Slik får du en bra test av speedometeret: Jeg har testet mine 2 BMW'er opp mot en tavle som står i 70 sonen. Speedometeret på 535'en viser 3 km feil og Z3'en 5km feil. Jeg resatte også gjennomsnittsmåleren når jg kom til tavla, og på begge bilene viste den 100% riktig. Bruk gjennomsnittsmåleren til å sjekke speedometeret og du får det meget nøyaktig om du ikke er helt på bærtur med rullemkretsen på dekkene dine. Du kan vel også få testet speedometeret hos f.eks Naf. Der de måler den reelle hastigheten til bilen din i de mest vanlige fartssonene. (40, 50, 60, 80, 90) Husker en venn av meg testen sin E30 325i (hadde 17" m/215/40 dekk) Når speedometeret viste 90 i bilen var den reelle hastigheten 81 km/t....Usikkerheten øker jo bare med økende fart.. Når jeg kjørte 235km/t med min 320 E30 som egentlig har toppfart på 198 km/t Eller når jeg kjører i 210 Km/t (med standard 15" felger og 195/65-15 dekk) i en bil som har en toppfart på 200 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Jepps... avvik går begge veier vøtt +/- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 BalleKnalle, det avviket du nevner og det bmwE9 nevner er jo samme veien da.... Speedometer viser høyere enn bilens egentlige fart, og maksfart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Usikkerheten øker jo bare med økende fart.. Når jeg kjørte 235km/t med min 320 E30 som egentlig har toppfart på 198 km/t Huh.. Har E30 320i med M20B20 198km/t i toppfart? E34 520i med samme motor har 203 eller hva det er i toppfart, og såvidt jeg har fått med meg er utvekslingen lik..? Forskjellig omkrets på hjulene som slår ut? Eller er kanskje aerodynamikken bedre på E34 på tross av at den er bredere og større? Har vel flatere vinduer og slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 BalleKnalle, det avviket du nevner og det bmwE9 nevner er jo samme veien da.... Speedometer viser høyere enn bilens egentlige fart, og maksfart. Okei du tok den slik... Jeg så det slik at han kjørte i 210 på speedo, men at den egentlige farten var 220 Altså at den viser for lite når du har rett felg/dekk dimensjon eller på minussiden... Når du da igjen har for breie dekk/felg i forhold til originalen at det viser for mye... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Huh.. Har E30 320i med M20B20 198km/t i toppfart? E34 520i med samme motor har 203 eller hva det er i toppfart, og såvidt jeg har fått med meg er utvekslingen lik..? Stod 198km/t i Performance BMW på E30 320.. Men kan godt hende det var feil... (miles per hour = km/t ) Men det er jo ikke kjempe avvik da 203 og 198.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Okei du tok den slik... Jeg så det slik at han kjørte i 210 på speedo, men at den egentlige farten var 220 Altså at den viser for lite når du har rett felg/dekk dimensjon eller på minussiden... Når du da igjen har for breie dekk/felg i forhold til originalen at det viser for mye... Ja, dersom han hadde skrevet 210 på speedometer og reell fart 220 ja, men det var ikke det han skrev: Eller når jeg kjører i 210 Km/t (med standard 15" felger og 195/65-15 dekk) i en bil som har en toppfart på 200 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Forskjellig omkrets på hjulene som slår ut? Eller er kanskje aerodynamikken bedre på E34 på tross av at den er bredere og større? Har vel flatere vinduer og slikt.. Har du 129 Hk? Den E30 jeg hadde har 125 Hk....Kan det være det som er forskjellen? ( 203-198 ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå