Gå til innhold

Hjelp hva gjør jeg !!


Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner annen som har 320 cupe, det gikk helt fint og dra den opp til 220.

Ja, det er godt mulig, da han kanskje fikk mer effekt ut av chippingen slik at motoren klarte å dra lenger. Noen sperre tror jeg allikevel ikke det er! Toppfarten er jo f.eks. forskjellig på samme bil med og uten automat, hvorfor skulle de sperre de forskjellig? Og hvorfor skulle de i det hele tatt sperre de? Prøv i en nedoverbakke, tipper du får høyere fart (klarer å dra lenger på turtallet) der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik får du en bra test av speedometeret: Jeg har testet mine 2 BMW'er opp mot en tavle som står i 70 sonen. Speedometeret på 535'en viser 3 km feil og Z3'en 5km feil. Jeg resatte også gjennomsnittsmåleren når jg kom til tavla, og på begge bilene viste den 100% riktig.

Bruk gjennomsnittsmåleren til å sjekke speedometeret og du får det meget nøyaktig om du ikke er helt på bærtur med rullemkretsen på dekkene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik får du en bra test av speedometeret: Jeg har testet mine 2 BMW'er opp mot en tavle som står i 70 sonen. Speedometeret på 535'en viser 3 km feil og Z3'en 5km feil. Jeg resatte også gjennomsnittsmåleren når jg kom til tavla, og på begge bilene viste den 100% riktig.

Bruk gjennomsnittsmåleren til å sjekke speedometeret og du får det meget nøyaktig om du ikke er helt på bærtur med rullemkretsen på dekkene dine.

Du kan vel også få testet speedometeret hos f.eks Naf. Der de måler den reelle hastigheten til bilen din i de mest vanlige fartssonene. (40, 50, 60, 80, 90) Husker en venn av meg testen sin E30 325i (hadde 17" m/215/40 dekk) Når speedometeret viste 90 i bilen var den reelle hastigheten 81 km/t....Usikkerheten øker jo bare med økende fart.. Når jeg kjørte 235km/t med min 320 E30 som egentlig har toppfart på 198 km/t :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik får du en bra test av speedometeret: Jeg har testet mine 2 BMW'er opp mot en tavle som står i 70 sonen. Speedometeret på 535'en viser 3 km feil og Z3'en 5km feil. Jeg resatte også gjennomsnittsmåleren når jg kom til tavla, og på begge bilene viste den 100% riktig.

Bruk gjennomsnittsmåleren til å sjekke speedometeret og du får det meget nøyaktig om du ikke er helt på bærtur med rullemkretsen på dekkene dine.

Du kan vel også få testet speedometeret hos f.eks Naf. Der de måler den reelle hastigheten til bilen din i de mest vanlige fartssonene. (40, 50, 60, 80, 90) Husker en venn av meg testen sin E30 325i (hadde 17" m/215/40 dekk) Når speedometeret viste 90 i bilen var den reelle hastigheten 81 km/t....Usikkerheten øker jo bare med økende fart.. Når jeg kjørte 235km/t med min 320 E30 som egentlig har toppfart på 198 km/t :wink:

Eller når jeg kjører i 210 Km/t (med standard 15" felger og 195/65-15 dekk) i en bil som har en toppfart på 200 Km/t. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikkerheten øker jo bare med økende fart.. Når jeg kjørte 235km/t med min 320 E30 som egentlig har toppfart på 198 km/t :wink:

Huh.. Har E30 320i med M20B20 198km/t i toppfart? E34 520i med samme motor har 203 eller hva det er i toppfart, og såvidt jeg har fått med meg er utvekslingen lik..?

Forskjellig omkrets på hjulene som slår ut? Eller er kanskje aerodynamikken bedre på E34 på tross av at den er bredere og større? Har vel flatere vinduer og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle, det avviket du nevner og det bmwE9 nevner er jo samme veien da.... Speedometer viser høyere enn bilens egentlige fart, og maksfart.

Okei du tok den slik... Jeg så det slik at han kjørte i 210 på speedo, men at den egentlige farten var 220 :P Altså at den viser for lite når du har rett felg/dekk dimensjon eller på minussiden... Når du da igjen har for breie dekk/felg i forhold til originalen at det viser for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh.. Har E30 320i med M20B20 198km/t i toppfart? E34 520i med samme motor har 203 eller hva det er i toppfart, og såvidt jeg har fått med meg er utvekslingen lik..?

Stod 198km/t i Performance BMW på E30 320.. Men kan godt hende det var feil... (miles per hour = km/t ) Men det er jo ikke kjempe avvik da 203 og 198....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei du tok den slik... Jeg så det slik at han kjørte i 210 på speedo, men at den egentlige farten var 220 :P Altså at den viser for lite når du har rett felg/dekk dimensjon eller på minussiden... Når du da igjen har for breie dekk/felg i forhold til originalen at det viser for mye...

Ja, dersom han hadde skrevet 210 på speedometer og reell fart 220 ja, men det var ikke det han skrev:

Eller når jeg kjører i 210 Km/t (med standard 15" felger og 195/65-15 dekk) i en bil som har en toppfart på 200 Km/t. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...