///M Skrevet Februar 21, 2005 Share Skrevet Februar 21, 2005 Vel jeg har noen venner som kjører drosje, pleier ofte å møte dem på nettene da vi går ut og spiser eller slapper av med en sigar, tar en runde rundt byen der det er liv, går og slapper av på utesteder og litt her og der, men faen så mye purk ute, rekorden er vel å bli stoppet 7ganger samme natt i løpet av 5-6timer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Februar 21, 2005 Share Skrevet Februar 21, 2005 var ofte ute til 5 tida på natta i forfjor sommer. Politiet reiste hjem fra jobb da så de kom stadig bort til oss. lurte på om de kunne stå og spille musikk sammen med oss,hehe. Men er blitt litt mindre råning nå. Er blitt lei av samme byen, så synes det er litt gøyere nå å reise til nabobyer og kikke litt. Kommer nok til å gjøre det en del til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 21, 2005 Share Skrevet Februar 21, 2005 Hehehe...jeg er en relativt dannet gutt fra Oslo, men jeg har da vært på en skikkelig bygdefest på Rena i Østerdalen (1987). Stoler, bord, glass, flasker og folk føk vegger i mellom da de lokale heltene plutselig skulle ta gjestene fra Oslo fordi de etter deres mening prøvde seg på damene. Utenfor var det mengder med rånete biler (Volvo 240, Toyota Corolla etc,)...front mot front med motoren i gang...+ mange alt for unge piker vrikkende mellom bilene. "Festen" var forøvrig i en slags pub lokalisert en stor gammel laftet trebygning fra forrige århundreskifte som jeg tror brant ned noen år senere. Vi sa pent takk for oss "brølende" ut av Rena i en den gangen helt ny E28 M535iA...skadefrie og med bilen full av damer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Februar 21, 2005 Share Skrevet Februar 21, 2005 Hehehe....for en gjeng Råning er vel greit det hvis man er i den rette alderen. Syns ikke det er mye kult å kjøre fram og tilbake på stripa framfor ungjenter halvparten så gamle. Da gjør jeg heller som visse andre her og tar meg en tur på landeveien....med vinden i håret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet Februar 21, 2005 Share Skrevet Februar 21, 2005 Er det normalt og råne fra kl 2200 til kl 0600 på en lørdags kveld? Eller er dette noe for di frelste??Hehe, har gjort dette i snart 2 år, ikkje kver lørdag da men nesten, jobber 14\21 rotasjon og da har eg 3 uker heime med skruing og råning, p.s min bil skrur eg ikkje på, det har aldri vert nødvendig! Nå skal beemeren selges og erstattes med barnevogn og billig stor bil! Men planen er innkjøp av et bmw prosjekt som skal bli mer strøkent en det var da den rullet utifra fabrikken (E30) helt normalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 Du hadde RS Turbo du også. Fytte grisen jeg savner den bilen av og til. Det var kjøre maskin deluxe det. Lett og rask og slukte svinger. Den hadde jo sinnsykt stive stabilisator stag og gode bremser. Når du jekken den opp på ene siden så løftet bilen seg omtrent rett opp. Jeg savner den bilen jeg også, på en måte. Men jeg synes E30 325i er en mye bedre bil, selv om den ikke går riktig så bra, mangler en del i aks'en. Min var i tillegg chiptrimmet, og med et turbotrykk på 0.9 bar, så det var vel ca 180 hk i den. Det som var sprøtt var at det var ABS kun foran, og det skulle være sånn! Sikkert for venstrfotbremsing sammen med høyrefotgassing på bane. I tillegg synes jeg den var på grensen til farlig understyrt på vinterføre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 råning er kultur her oppe i nor. en lørdagskveld på finnsnes består av muligens 30/40 biler som loder stripa. som kan være ca 7/8oo meter lang. med en rundkjøring og tre bensinstasjoner hvor av en er døgnåpen. nå er det mye nye biler ungdommen kjører. når jeg holdt på som værst rundt 95/2000. gikk det i styla sænka granadaer. mange opler. mest ascona b selvfølgelig. og div andre brom. savner alle di bila som gikk dær da ang bygdefest! så er slosting og slikt og en kultur her oppe på landet har du ikke fått deg juling minst 2 ganger iløpet av en fest, så har det vært en dårlig fest. det er nesten serriøst. vi var gjenger fra alle småplassene rundt omkring. og alle dro på bygdefest med den innstillinger at vi skulle slost og banke noen opp. klue etter hvært var jo at man ikke torte å dra noen plasser alene til slutt jeg er ikke så storvokst av meg,173. men hadde en tendens til å være litt stor i kjeften jeg da! og bynt for hardt med alkoholen (må jo spy minst en gang før man drar på fest) så det ble ofte noen velplasserte slag på min kropp, slik at jeg lagde avtrykk i vegger rundt omkring. men heldigvis er det alltid en kompis i nærheten. så er det bare å plystre så blir det et sånn typisk masseslagsmål som man som regel ser på Bud spenser filmer må bare legge til at jeg har roet meg siden 2000 da jeg ble pappa. og bedriver kampsport. som jeg egentlig ikke trenger lenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 var ofte ute til 5 tida på natta i forfjor sommer. Politiet reiste hjem fra jobb da så de kom stadig bort til oss. lurte på om de kunne stå og spille musikk sammen med oss,hehe.Men er blitt litt mindre råning nå. Er blitt lei av samme byen, så synes det er litt gøyere nå å reise til nabobyer og kikke litt. Kommer nok til å gjøre det en del til sommeren pleide ofte å dra til nabostedene, jessheim var kult, det var en utested der vi var nesten hver uke, men av en eller annen grunn ble utestedet stengt for utlendinger, ikke var det mye bråk der heller. plustelig står det sværrrre bolervakter der, beklager ingen adgang for dere. assholesssssss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 jaja..råne-miljøet er visst bra utbredt skjønner jeg.. hehe..her i fredrikstad henger de på et sted kalt "køla"..en stor parkeringsplass ved shell-stasjon og gatekjøkken..patetiske mennesker mange av dem..full guffe på stereo'n, masse bling bling og neon, wunderbaum+++ max harry for og si det mildt! men man velger jo selv, og "råning" har jo mer eller mindre blitt en livsstil etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 For all del, henger det så mye som 30-40 biler rundt så er det jo et sosialt treff, tilsvarende det f.eks BMW-klubben driver med, bare litt oftere og i mindre ordnete former. Sikkert moro, og det er jo ikke verre enn å drikke seg dritings og sjangle rundt på et utested hvor musikken er så høy at det ikke går an å snakke (som noen av oss andre gjør...). Det er den kjøringen rundt og rundt og rundt og rundt 2-3 kvartaler i "sentrum" som er teit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 RÅNING ER TØFFT!!! Se hjemmesiden min! (link i siggen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 ja det er morro med alle som samles. og råner. ser ikke noe galt i det. var noe på nyhetene en gang ang råningen på finnsnes. trives vel best på en pub men litt stille musikk i bakgrunden. slik at det er mulighet for å prate med folk. er ikke noe danseløve heller da har vært 2 ganger på discogulvet. men heldigvis var det bare såvidt jeg klarte å stå på føttern. så jeg hadde unnskyldning for å ha dommet meg ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 Synes råning er sosialt jeg, i den forstand at en kjører med kompiser, prater å har det gøy ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 kan vel virke litt teit ja. dyrt er det og.. men det er jo det at det er mye smårips i 16/17 årsalderen som fyller opp sitteplassene i bilene da! så jeg husker at det var en morro tid på så mange måter klart det var kult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir_Hood Skrevet Februar 23, 2005 Share Skrevet Februar 23, 2005 råning er kultur her oppe i nor. en lørdagskveld på finnsnes består av muligens 30/40 biler som loder stripa. som kan være ca 7/8oo meter lang. med en rundkjøring og tre bensinstasjoner hvor av en er døgnåpen. Der har jeg liggi breit (i rundkjøringa) med en MB 240 flere lørdagskvelder i kongensklær på Krohn Devold regning... Ett år med råning det ja *sukk* hehe Gleder meg til den første sommern med min kjære iS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå