Gå til innhold

Skål!


M6 Bjørn
 Share

Anbefalte innlegg

Drikker øl fordi jeg synes det er godt... Drikker ikke hjemmebrent for å drikke meg dritings, slik som deg... :) Du vokser nok fra det om noen år!

hahah, opitimist! :lol: hva er vitsen med turings UTEN å bli full da?

Hjemmebrent smaker forferdelig, og det fører til en forferdelig opplevelse. Å nyte alkoholen i form av øl eller vin for eks er noe helt annet.

Problemet er vel heller at du blir full og aggressiv av og lukte på korken. :wink: Mye god alkohol, det går ned uansett :lol: Man nyter vel det man har? eller?! Hjemmebrent er ikke godt nei, men skal man være en av gutta, så går det ned :wink: Det er rusen som er det viktigste. Det er en del av en livvstil.

Men som sagt, kos dere.

Ja, det innlegget måtte komme fra deg, at man må drikke seg full hvis man rører alkohol, og at det skal helst være hjemmebrent. Forøvrig er det som vanlig full harmoni mellom dine nye og gamle innlegg, denne gang takket være din informasjon om at rusen er en del av livsstilen din! :roll:

Forresten så smaker skikkelig hjemmebrent bedre en de fleste vodka man får på polet pga. renheten så det er ikke alltid en dum ting! -Men gin blir det jo uansett ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har bare en ting å si om det siste innlegget ditt:

:lol:

hehehe, vi får ta en fest en gang 316 :wink: så skal jeg lære deg noen "knep" fra bygdi :lol: Må lære av de gamle gutta, jeg tar opp arven etter de/den som brukte et gammelt hjemmebrent-apparat vi har stående i stabburet. Kan tenke meg det var mye fine historier/fester før i tida. :lol: Du er fra bygdi du også? da veit du vel at det er viktig å videreføre gamle tradisjoner, på godt og vondt :)

Dere BMW-folk er litt for sofistikerte.. må slå dere laus litt, selv om seriøsiteten må være tilstede såklart. :P Jeg er gæren og en liten "rebell" fra bygdi, men også seriøs :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en ting å si om det siste innlegget ditt:

:lol:

hehehe, vi får ta en fest en gang 316 :wink: så skal jeg lære deg noen "knep" fra bygdi :lol: Må lære av de gamle gutta, jeg tar opp arven etter de/den som brukte et gammelt hjemmebrent-apparat vi har stående i stabburet. Kan tenke meg det var mye fine historier/fester før i tida. :lol: Du er fra bygdi du også? da veit du vel at det er viktig å videreføre gamle tradisjoner, på godt og vondt :)

Dere BMW-folk er litt for sofistikerte.. må slå dere laus litt, selv om seriøsiteten må være tilstede såklart. :P Jeg er gæren og en liten "rebell" fra bygdi, men også seriøs :wink:

Ja, jeg er fra bygda. Jeg har lært hvor tøft det er, for å sitere deg korrekt: "Det er rusen som er det viktigste. Det er en del av en livvstil" ved å se min egen bestefar slå min bestemor, falle ned trappa fra andre etasje, knuse hode gjennom døra i gangen... Ligge i en blødpøl... Kjempetøft. Ja, jeg er fra bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker øl fordi jeg synes det er godt... Drikker ikke hjemmebrent for å drikke meg dritings, slik som deg... :) Du vokser nok fra det om noen år!

hahah, opitimist! :lol: hva er vitsen med turings UTEN å bli full da?

Hjemmebrent smaker forferdelig, og det fører til en forferdelig opplevelse. Å nyte alkoholen i form av øl eller vin for eks er noe helt annet.

Problemet er vel heller at du blir full og aggressiv av og lukte på korken. :wink: Mye god alkohol, det går ned uansett :lol: Man nyter vel det man har? eller?! Hjemmebrent er ikke godt nei, men skal man være en av gutta, så går det ned :wink: Det er rusen som er det viktigste. Det er en del av en livvstil.

Men som sagt, kos dere.

Nå er jeg både oppvokst i både by og bygd og kok var i mine yngre dager å finne. Det var forsjellig kvalitet på koken den gang, der målet var ikke drikke for være tøff men ha det gøy sammen med venner. Vi drakk ikke dårlig vare for bli dårlig. Vi valgte heller mindre % med heller god vare. Noe kok er faktisk så bra at enn kjenner ikke mye forsjellen på det eller pol vare (alt etter hva det er laget på og filtrert). Dessverre dukket alle metanol sakene opp på 90 tallet så det ble risiko ha seg en dram på natta. Pol var er pr idag fortrekke :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en ting å si om det siste innlegget ditt:

:lol:

hehehe, vi får ta en fest en gang 316 :wink: så skal jeg lære deg noen "knep" fra bygdi :lol: Må lære av de gamle gutta, jeg tar opp arven etter de/den som brukte et gammelt hjemmebrent-apparat vi har stående i stabburet. Kan tenke meg det var mye fine historier/fester før i tida. :lol: Du er fra bygdi du også? da veit du vel at det er viktig å videreføre gamle tradisjoner, på godt og vondt :)

Dere BMW-folk er litt for sofistikerte.. må slå dere laus litt, selv om seriøsiteten må være tilstede såklart. :P Jeg er gæren og en liten "rebell" fra bygdi, men også seriøs :wink:

Ja, jeg er fra bygda. Jeg har lært hvor tøft det er, for å sitere deg korrekt: "Det er rusen som er det viktigste. Det er en del av en livvstil" ved å se min egen bestefar slå min bestemor, falle ned trappa fra andre etasje, knuse hode gjennom døra i gangen... Ligge i en blødpøl... Kjempetøft. Ja, jeg er fra bygda.

Hvis det er slik bestefaren din er, så må jeg få si at det er trist og at det ikke er koselig/bra osv.! Men det er ikke representativt for alle bygdekulturene i Norge! :roll:

Det er faktisk lov å bruke hodet mens man er ubrukelig full..

Siterer Krabbefiske Sig Hansen:

"if the world could see it from my point of view, they might be understand"

:)

Jeg syns forøvrig det å ha sjafør på egen bil, mens man cruiser, hører på musikk og har med noen kompiser er noe av det mest avslappende som finns, i tillegg til å dra på en fest selvfølgelig.

Folk er heldigvis forskjellige.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en ting å si om det siste innlegget ditt:

:lol:

hehehe, vi får ta en fest en gang 316 :wink: så skal jeg lære deg noen "knep" fra bygdi :lol: Må lære av de gamle gutta, jeg tar opp arven etter de/den som brukte et gammelt hjemmebrent-apparat vi har stående i stabburet. Kan tenke meg det var mye fine historier/fester før i tida. :lol: Du er fra bygdi du også? da veit du vel at det er viktig å videreføre gamle tradisjoner, på godt og vondt :)

Dere BMW-folk er litt for sofistikerte.. må slå dere laus litt, selv om seriøsiteten må være tilstede såklart. :P Jeg er gæren og en liten "rebell" fra bygdi, men også seriøs :wink:

Ja, jeg er fra bygda. Jeg har lært hvor tøft det er, for å sitere deg korrekt: "Det er rusen som er det viktigste. Det er en del av en livvstil" ved å se min egen bestefar slå min bestemor, falle ned trappa fra andre etasje, knuse hode gjennom døra i gangen... Ligge i en blødpøl... Kjempetøft. Ja, jeg er fra bygda.

Hvis det er slik bestefaren din er, så må jeg få si at det er trist og at det ikke er koselig/bra osv.! Men det er ikke representativt for alle bygdekulturene i Norge! :roll:

Det er faktisk lov å bruke hodet mens man er ubrukelig full..

Siterer Krabbefiske Sig Hansen:

"if the world could see it from my point of view, they might be understand"

:)

Jeg syns forøvrig det å ha sjafør på egen bil, mens man cruiser, hører på musikk og har med noen kompiser er noe av det mest avslappende som finns, i tillegg til å dra på en fest selvfølgelig.

Folk er heldigvis forskjellige.. hehe

Bestefaren min er kald, og befinner seg under 7 fot jord sammen med bestemoren min. Det er ikke representativt nei, men det er fremdeles "rusen som er det viktigste, det er en del av en livvstil. Dette hadde du forstått dersom du hadde opplevd det samme som jeg har opplevd.

Det siste avsnittet ditt er jeg mer enig med, det er avslappende å cruise rundt med god musikk. Men å ha sjåfør på Minien min kommer ikke å tale. Det krever litt tilvending, og en overmodig sjåfør som vraker den i en fjellvegg vil jeg ikke finne meg i. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en cognac fra 1969 her jeg bare måtte smake på nå,etter alt hjemmebrent og 'må-bli-drita' pratet..

mmh! liten sip av gammel glans,så kan jeg heller drikke øl resten av kvelden :)

Blir som å kjøre en 3.0 csl, drar den ikke sidelengs ut på halvsnø.. den kjøres pent og kontant på god vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...