Gå til innhold

bimmers.no sin offisielle samlivstråd


528i
 Share

Anbefalte innlegg

litt frekt spm men har du hatt dame på ei stund..? viss du var gla i en jente så hadde du ikkje bare brukt penger på bilen...

edit: vett ikkje om du meinte detta seriøst eller ikkje, så trekker det tilbake..

Tja.. Bruke gaver for 5-6000 på hverandre er jeg stert imot.. Klart kan det gjøres unntak, men nå har det seg slik at dama mi er student/jobbsøker og neppe kan gi me noen gave til over 2000 kroner.. Syns forøvrig det er nok også..

Dessuten er jo ikke middager, roser o.l. noe spesielt om man gjør det hele tiden? Tar med dama ut annenhver måned ca, og det får egentlig holde.. Roser får hun når hun fortjener det eller jeg ønsker å gi henne litt ekstra, og slik er det med den saken..

Så å bruke 15000 på ei jente over 2 år har jeg ingen problemer med å forsvare.. Om dumå kjøpe jule/bursdaggave til dama for 4-5000 kroner for at hun skal bli glad, da er det noe grunnleggende feil.. Dama di er ikke Paris Hilton heller.. Hun legger seg ikke opp til flåsete dyre vaner om man ikke "kjøper" seg kjærlighet fra starten av.. Kan aldri tenke meg at det blir brukt noe særlig mer enn 7-10 000 i året på hverandre i en vanlig sunn norsk kjernefamilie.. I hvertfall får nå ikke pappa noe mer enn slips, noe verktøy og kanskje en parfyme av mamma til jul.. Mens pappa gir henne gjerne smykker til 2-3000 som en gave fra oss 3 guttene i familien.. Vi har også gitt henne gaver opp til 5000, men da har dette vært kombinert med buirsdagen hennes på nyttårsaften..

I fjor ga jeg dama en sydentur til 4000 kroner Denne var kombinert med 2 års gave.. Jeg fikk 3 julehefter, en pose smågodt, en marsipangris og en polkastang, en eske med melkesjokoladehjerter og ett bilde av meg og hu innrammet..

Året før ga jeg henne en scrapbook, og denne kostet meg 900 kroner men er vel verdt MYE mer for hu..

dette var ikkje myntet på deg BreitBau men på Ceylon.. glemte å sitere..sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, altså..

roser..?

skal man først bruke penger på ei jente, så kjøper man faen ikke roser?

Det er ikke fint å gi en gave bare for å få seg no.

Hmmm... du forstår deg ikke på damer skjønner jeg... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, altså..

roser..?

skal man først bruke penger på ei jente, så kjøper man faen ikke roser?

Det er ikke fint å gi en gave bare for å få seg no.

Hva er galt med roser, i både nye forhold og i forhold som har vart en stund er dette med roser noe som av de fleste kvinner oppfattes som både romantisk og omtenksomt.

Det er ikke bare rosen i seg selv du gir, du gir også omtanken og tiden din, og du får hennes kredit for at du tok deg tid til å stoppe opp i en travel hverdag for å kjøpe noe som viser at du har tenkt på henne idag.

For den saks skyld kunne det like gjerne vært en Japp eller et akvarium, men det er symbolismen i rosen som er poenget, det at du har tenkt på henne.

Hva kjøper du til damen for å vise henne at du tenker på henne da som får roser til å virke så latterlig da?

- Og en ting til; Hvis det å kjøpe roser betyr at du vil få deg no' har dere en svært interressant kodeks der du holder til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, altså..

roser..?

skal man først bruke penger på ei jente, så kjøper man faen ikke roser?

Det er ikke fint å gi en gave bare for å få seg no.

Hmmm... du forstår deg ikke på damer skjønner jeg... :roll:

Hvem gjor vel egentlig det? :roll: Tror ikke den mannen finnes ennaa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, altså..

roser..?

skal man først bruke penger på ei jente, så kjøper man faen ikke roser?

Det er ikke fint å gi en gave bare for å få seg no.

Hmmm... du forstår deg ikke på damer skjønner jeg... :roll:

unnskyld?

Merk definisjonen, Jente.. ikke samboer/Kone.

Når jeg skal på besøk til ei jente og se film tar jeg for faen ikke med meg roser?

Mulig samboere gir roser til hverandre og slikt. så gammel er ikke jeg enda.

men det blir bare feil å kjøpe rose til ei jente. oppbrukt er det å! hva med heller å finne på noe nytt?

perfekt gave for å få seg ei dame må jo ver undertøy med blonder, ein silkekjole og et brett p-piller

Forøvrig slipper man boller i ovnen fra første stund også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, altså..

roser..?

skal man først bruke penger på ei jente, så kjøper man faen ikke roser?

Det er ikke fint å gi en gave bare for å få seg no.

Hmmm... du forstår deg ikke på damer skjønner jeg... :roll:

unnskyld?

Merk definisjonen, Jente.. ikke samboer/Kone.

Når jeg skal på besøk til ei jente og se film tar jeg for faen ikke med meg roser?

Mulig samboere gir roser til hverandre og slikt. så gammel er ikke jeg enda.

men det blir bare feil å kjøpe rose til ei jente. oppbrukt er det å! hva med heller å finne på noe nytt?

perfekt gave for å få seg ei dame må jo ver undertøy med blonder, ein silkekjole og et brett p-piller

Forøvrig slipper man boller i ovnen fra første stund også.

:)

Hvor gammel er du da? Jeg ga roser til kjereseten naar jeg var 19aar, for uansett alder setter de pris paa roser og oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, en liten opperksomhet i ny og ne det setter de pris paa :)

Det gjør alle og setter man seg i deres situasjon er det ikke så vanskelig å forstå.

Tenk så koselig det er når madamen har med et eller annet hjem til deg, spesielt når det ikke er noen spesiell anledning og du ikke forventer det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker personlig å ha med meg noe til "vertskapet" når jeg kommer på besøk. Hva det er er på en måte ikke det som er poenget, synes jeg. Alt fra snop som kan deles til godbiter til hunden. Jeg er gjerne en tosk, men jeg er en av dem som synes at det som oftest er tanken som teller. Synes f.eks. det er mye kjekkere/koseligere å få et personlig kort e.l enn ting som gjerne er mye dyrere (men helt upersonlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, en liten opperksomhet i ny og ne det setter de pris paa :)

Det gjør alle og setter man seg i deres situasjon er det ikke så vanskelig å forstå.

Tenk så koselig det er når madamen har med et eller annet hjem til deg, spesielt når det ikke er noen spesiell anledning og du ikke forventer det :D

Det er jeg naturligvis helt enig i, jeg liker og aa faa oppmerksohet :) Jeg setter og mer pris paa noe personlig enn noe dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du da? Jeg ga roser til kjereseten naar jeg var 19aar, for uansett alder setter de pris paa roser og oppmerksomhet :)

Jeg er 18. hmm..

Bedre ide og gi en klem istedenfor ei rose som koster en 50 kr?

det vi diskuterer er faktisk pengebruk på damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...