Gå til innhold

bimmers.no sin offisielle samlivstråd

528i
 Share

Anbefalte innlegg

Det store spørsmålet er om oppførselen mot kvinner i alminnelighet hos mange menn er preget av et moralsk og etisk forfall. Det er som om mange menn mener at kvinner er en slags form for B-mennesker som man ikke behøver å oppføre seg ordentlig mot.

Jeg har ikke inntrykk av at det er et økende problem blant hvite eller asiatere/arabere, men at det hovedsakelig gjelder den svarte befolkningen. De holder seg selv nede i gjørma gjennom en kultur som domineres av ræva musikk, dårlige forbilder og holdninger, narkotika mm...

Utviklingen til den svarte befolkningen har ikke vært så bra de siste tjue årene som den burde ha vært. Alle flyktningene fra diverse kriger i Afrika har ikke bidratt med noe særlig, verken i Europa eller i USA. Deres holdninger til kvinner er relativt svake, dette ser man jo ikke minst i krigsområdene der nede.

En alvorlig forbrytelse er også trakassering og sjikanering av kvinner kun fordi de er kvinner... altså ulike grader av mannsjåvinisme. Det kan være ukvemsord, uønskede seksuelle tilnærmelser eller i værste fall voldtekter. Også mer alminnelige forseelser som forbigåelser ved stillingsoppslag, manglende karriereutvikling og seksuell utnyttelse i forbindelse med karriereutvikling hører til trakassering og sjikanering av kvinner. Det siste er dessverre langt mer utbredt enn vi er villige til å innrømme.

Dette går begge veier. Min erfaring er at kvinner slipper mye lettere unna med dårlig jobb enn menn, og kan "flørte/utnytte" menns seksuelle tankegang. Har selv blitt forbigått i en stillingsøknad innad i et firma der en ny sjef ansatte en tidligere kvinnelig kollega framfor både meg og en annen mann som allerede hadde mange års erfaring i samme firmaet - og ville helt klart vært et mye bedre alternativ.

Opplever også at jeg får sviende kritikk i store doser av sjefen hvis jeg gjør "dårlig" jobb, mens kvinnelige kollegaer slipper unna med et smil og en oppmuntrende kommentar. Jeg har selv problemer med å skjelle ut søte jenter, så jeg ser jo hvorfor det blir sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest alvorlige i denne sammenhengen er hvis kvinnelige forskere, næringslivsledere og/eller politikere føler seg sjikanert eller truet bort fra den offentlige debatten. Én ting er at det for mange kvinner kan føles vanskelig å anmelde f.eks en voldtekt eller grov sjikanering, men hvis det også skal være vanskelig for kvinner å delta i offentlige debatter med samme tema har vi uten tvil som samfunn et stort problem.

Et stort problem er det også at enkelte innvandrerkvinner føler seg sjikanert bort fra å være norske rollemodeller. Det er etterhvert dessverre ganske mange innvandrerkvinner som har en trist historie å fortelle i denne sammenhengen. Noen av dem er blandt de tøffeste og modigste menneskene jeg vet om. De har en psykisk og mental styrke som det er få mennesker forunt å ha.

I den sammenheng er det viktig å nevne religiøs diskriminering. Jeg tror veldig mange kvinner opplever dette, og da særlig innvandrerkvinner, eller kvinner som lever i miljøer med en stor andel innvandrere:

http://www.vg.no/nyheter/meninger/artik ... d=10075438

Kadra Yusuf tar opp noe viktig i sin kronikk, nemelig religiøs og seksualisert rasisme og diskriminering. Uten at jeg har noe statistikk på det tror jeg dette er mye mer utbredt en det folk egentlig tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du være sikker på at flere innvandrer kvinner er utsatt for slikt?

Som jeg skriver har jeg ingen statistikk, men ut i fra det jeg leser fra forskjellige personer som Kadra, Kornmo og Aden virker det jo som det er ett problem. Angående seksualisert trakassering er jo det noe som både etnisk norske kvinner og innvandrer kvinner opplever. Men da er vi inne på noe av det Fredrik snakket om, nemlig et samfunn i forfall uten moral osv.

Og man skal ikke grave mye rundt på nettsider for å finne trakasserende innhold mot innvandrerkvinner. Mye av dette handler også om etnisk norske jenter som på enkelte skoler i Oslo blir kalt horer fordi de har blondt hår eller ikke går med hijab. Slike holdninger er dypt trakasserende og rasistisk på lik linje som all annen rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man skal ikke grave mye rundt på nettsider for å finne trakasserende innhold mot innvandrerkvinner. Mye av dette handler også om etnisk norske jenter som på enkelte skoler i Oslo blir kalt horer fordi de har blondt hår eller ikke går med hijab. Slike holdninger er dypt trakasserende og rasistisk på lik linje som all annen rasisme.

Nå er jo 95% av damer, horer. Sprer beina så fort kukradaren slår inn. Ikke rart de blir kalt det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo 95% av damer, horer. Sprer beina så fort kukradaren slår inn. Ikke rart de blir kalt det da.

Vet ikke om du skriver dette bare for å provosere, men i min omgangskrets er ikke dette veldig vanlig, og jeg kjenner heller ikke til så mange andre miljøer hvor dette er vanlig. Men selvfølgelig finnes det jenter som bruker sine fordeler for det det er vært, men selv synes jeg det er moralsk feil.

Men dine utsagn støtter jo bare opp om det jeg har skrevet om en holdning og moral blant enkelte menn som er helt på tryne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Godtfolk

Jeg vil nok en gang si takk for all hjelpen jeg fikk da jeg nevnte mine problemer her for noen dager siden.

Jeg tenkte og komme med en oppdatering :)

De siste dagene har jeg gitt fruen mye oppmerksomhet både sendt romantiske Smser og gitt pene komplimanger og ting har gått mye bedre.

Hu er fremdeles litt skeptisk trur jeg for hu gjemmer stadig telefonen og facebook blir lukket straks jeg er til stedet. men tar det ikke så allvorlig lengre da da jeg fikk oppmuntrende "vibber" av noen av inleggene som var her, det at det til og med ble tilbudt "torpedo" virksomhet fra en bruker, hjalp meg faktisk litt med selvtillitten! Det at jeg hadde folk rundt meg som kanskje var villig til og hjelpe meg faktisk og tenke oppmuntrende :)

Så alt i alt trur jeg vi kan ha en fremtid sammen da vi har snakket sammen og kan være i samme rom uten og kjefte på hverandre men i steden så setter vi på film og hu ligger i armkroken min.

Har på ingen måte noe tru på at hu kommer til og være utro heller mot meg nå.

Så tusen takk, Skål! og ha en kanon helg :D

Trudde jeg helt til jeg med en tilfeldighet så på teleonen hennes at de fremdeles har en heftig dialog.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er bare så forbanna at jeg skjelver, hu vet ikke at jeg så meldingen.

Faen.....

Hva bør jeg gjøre? vil ikke gjøre det slutt heller, men nå vet jeg i hvertfall at jeg ikke kan stole på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mendinger ikke jeg vare ville ha sendt til en venn, sånn som skulle gjerne ha hatt deg i armkroken min jenta mi og skulle gjerne hatt deg i senga mi, svar fra dama ja det hadde vært deilig osv.

mye hjerter i meldingene og glad i deg osv.

Har vel bestemt meg og gjøre det slutt, føler ikke jeg har noe til overs med henne lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mendinger ikke jeg vare ville ha sendt til en venn, sånn som skulle gjerne ha hatt deg i armkroken min jenta mi og skulle gjerne hatt deg i senga mi, svar fra dama ja det hadde vært deilig osv.

mye hjerter i meldingene og glad i deg osv.

Har vel bestemt meg og gjøre det slutt, føler ikke jeg har noe til overs med henne lengre.

Vel, det var leit å høre, med tanke på din innsats i det siste for å løse forholdet mellom dere.

Har vært i en lignende situasjon selv, dessverre hadde vi rukket å etablere oss med nybygd hus og 3 barn. Når man er den parten som "kjemper" for forholdet er det lett får å ta det tungt om det ikke fungerer og bruddet er ett faktum. Her er det viktig for deg å stå med rak rygg å si til deg selv at at du har vært sterkest her og jobbet for å få orden på ting. Når det nå kanskje faller i grus så er det ikke du som står igjen som en taper, for det er nemlig hun som gjør. Det er hennes tap som nå gir tapt på en så flott fyr som du er. Det er slik du må tenke hvis det ender slik. Du vet selv hva du står for i ett parforhold og at du faktisk har spurt om råd her står det respekt av. Du er en fighter.

Jeg dro min tidligere samboer med til familierådgivning, men hu brukte bare timene der til tull og vas for hun turte ikke fortelle meg at hun allerede var på gang i ett nytt forhold. Da bruddet var ett faktum sa jeg meg til meg selv at det sannsynligvis var det dummeste hun noen gang kom til å gjøre i sitt liv og at det kom ikke til å gå godt for henne.Og jaggu hadde jeg ikke rett. Hun har nå vært gift og skilt, pluss hatt noen kjærester etter det, nå sitter hun alene og forlatt. Hun har også mistet forsørgerretten over barna. Jeg derimot har gått videre med troen på ett stabilt forhold, samboer på ellevte året og vi har fått ett ei datter sammen og jeg har i mange år nå hatt forsørgeransvaret for barna mina fra første forhold.

Ønsker deg lykke til videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...