BMW324TDa Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 At det er mulig å være så trangsynt.... Sekssylindrede diesler fra BMW er helt sjef. Ingen diskusjon. Billig er det og. Intet problem å holde følge med en bensiner med tilsvarende effekt.....
Tore Diesel Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 At det er mulig å være så trangsynt.... Sekssylindrede diesler fra BMW er helt sjef. Ingen diskusjon. Billig er det og. Intet problem å holde følge med en bensiner med tilsvarende effekt..... Enig! Har ett tilfelle på jobb her også, av en slik trangsynt person. Det er en som mener at Ford, av alle biler er det eneste som er kjørbart. og at alt annet er noe dritt. Grunnen i det tilfellet, er rett og slett mangel på intelligens, og at mannen aldri har eid noe annet enn Ford. Slike ekstremt trangsynte personer finnes overalt, og må rett og slett bare overses
ØyvindB Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 "Intet problem å holde følge med en bensiner med tilsvarende effekt....." Javel? Og i hvilken sammenheng mener du her? Holde følge med? jeg klarte fint å holde følge med trafikken med en fiat panda, men det er ikke bilen jeg ville kjøre på tur med, eller å kjøre på våler med. Hvilke fordeler har diesel utenom lavere forbruk?
Tore Diesel Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 Sjekk denne: http://www.dinside.no/php/art.php?id=4198
Tore Diesel Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 " Hvilke fordeler har diesel utenom lavere forbruk? Man slipper å gire ned ved forbikjøring, dersom man har dieselmotor med litt krefter i da selvsagt. Dette er faktisk veldig behagelig, og ikke minst når man skal ut på en lengre tur. På en diesel er det liten vits i å hente ett høyt turtall for å få krefter nok til å komme seg forbi en bil på kortest mulig tid.
BMW324TDa Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 Jaja, dere kan nå for såvidt gjøre dere opp akkurat hva mening dere vil. Vi har nå fått utdelt en valgfrihet alle sammen. Men for min del, så er diesel en fullgod løsning. Og det skulle ikkje kostet meg noe å kunne kjørt på bane med den som eg har. i tilegg til lavere forbruk, kan eg nevne; billigere drivstoff, billigere forsikring (i mitt tilfelle i hvertfall), i mange tilfeller lavere verditap osv osv... Men vi har å som regel de bilene vi selv har lyst på. Eg har nå en bensiner og hvis det var det om å gjøre. Men til spørsmålet: Lei diesel?? NEi.!!!
Gunnar Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 Jeg har aldri vært noen stor dieselfantast, men etter at jeg kjørte nye E60 525dA kan jeg ikke si annet enn at nye dieseler er fine ting..
ØyvindB Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 Tore Diesel: Hva er problemet med å gire ned? dieselbiler har jo også så kort register at man må gir mot slutten av forbikjøringen likevell. Girkassen er jo til for å brukes.
hagenisse Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 Problemet med å gire ned er at det er slitsomt samt at bilen bråker på høyt turtall. Gøyalt ved aktiv kjøring, slitsomt på langtur. Med dieselbilen jeg hadde før var det bare å gi full gass på 5. gir når man skulle forbi noen. Isbilen drar greit fra 3000-6500. 525da'en dro greit fra 1200 og girte ikke før godt over 4000 Så mye kortere er det jo ikke
Tore Diesel Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 Tore Diesel: Hva er problemet med å gire ned? dieselbiler har jo også så kort register at man må gir mot slutten av forbikjøringen likevell. Girkassen er jo til for å brukes. Nå var det ikke problemer du var ute etter, men fordeler med dieselbiler? Forstod jeg riktig? Er en helt klar fordel å slippe å gire, dersom det ikke er nødvendig, og det ikke er noe å hente på å gire. Man girer jo ikke bare for moro skyld?? Mulig bilen din skulle hatt flere gir den da, selv om du ikke henter noe på det!?
ØyvindB Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 Jeg girer ganske mye for morro skyld! jeg har jo ikke stort annet å gjøre på tur. Hva med en 2,5 liter motor med 6 sylindre bensinmotor og turbo, den vil nok dra en hel del bedre enn en lei 525d.
Bimmer for life Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 De som sier at det er lite effekt i diesel biler har vel bare prøvd traktor og kalt det for bil. prøv en 530D og hør på gromlyden og draget før noen av dere kommenterer noe dere ikke har prøvd. Mvh. 530DA ( Chippet )
Dan Skrevet Mars 9, 2005 Skrevet Mars 9, 2005 Kan ikke si jeg girer så mye ved forbikjøring. Kjører ofte forbi i femtegir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå