Gunnar Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Gunnar... en vakker dag møter du en E90/91 335d og da er det den som fliser forbi deg med mindre du er 110% oppmerksom... Hehe. Helt akseptabelt å bli forbikjørt av en slik doning, selv om den nok skulle fått litt å slite med om jeg hadde hatt tid til å putte brakka i riktig gir. Dieselen har mindre hester og kortere register, men stor fordel av å ha hestene tilgjengelig på turtall man normalt bruker. Du burde sjekke hjulopphenget bak på bilen! jeg syns den vinglet litt fram og tilbake da jeg kjørte etter deg og før deg! Det var det jeg gjorde.. sjekket hjulopphenget altså.. Tror du må sjekke den der doningen du kom med - den trakk jo foran??
Just-turbodiesel Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 forresten 520D: jeg kjører dieselbil hver dag, og jeg er drittlei! mest på grunn av motorkarakteristikken, ikke pga. lyden. stakkar
Azeton Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Tror du må sjekke den der doningen du kom med - den trakk jo foran?? Hadde det ikke vært for en dårlig fungerende BMW hadde jeg kommer med noe som har like dårlig hjulsoppheng som deg
helgedenhellige Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 hallo alle sammen.tidligere hadde jeg en 92 mod e34 525,en fantastisk bil det,men nå har broren min overtatt den og er veldig fornøyd med den,aldri noen problemer til tross for ca 230000 km.Nå har jeg en 99 mod e39 530 d med alt utstyr,og må bare si at e34`en var god å kjøre,men etter å ha kjørt 530`en i et år nå så er jeg hellig overbevist om at det er bedre å kjøre diesel.Lavere forbruk,mye lavere turtall som også betyr mindre støy,og ikke minst et herlig drag helt fra bunn av.Det å kjøre fra skedsmokorset til finnmark på sommerferie,til sammen ca 700 mil før vi var hjemme igjen på skedsmokorset i fjor sommer sparte oss for ganske så mye i drivstoffutgifter.Å ikke kom her og fortell at det er kort effekt register på denne for den drar skinnet av pølsa herifra og til evigheten.Jobber forresten med opel men kan ikke tenke meg en helt ny opel,uansett modell,fremfor 530èn.Kos dere med den bilen dere har,dere blir uansett ikke enig om hva som er best.GOD SOMMER.
Gunnar Skrevet Juli 15, 2007 Skrevet Juli 15, 2007 Å ikke kom her og fortell at det er kort effekt register på denne for den drar skinnet av pølsa herifra og til evigheten. Hva er registeret som kan brukes på den? Når sperrer den? Hvor reduseres draget?
frossi Skrevet Juli 19, 2007 Skrevet Juli 19, 2007 Å ikke kom her og fortell at det er kort effekt register på denne for den drar skinnet av pølsa herifra og til evigheten. Hva er registeret som kan brukes på den? Når sperrer den? Hvor reduseres draget? Mener at draget starter på ca 1500 omdreininger. (E60 530d) Massiv økning av krefter (dreiemoment) fra 1500 til 2000 - for så å flate ut. Max dreiemoment ligger relativt flatt frem til 3500 omdreininger. Derifra er det en reduksjon frem mot 4500 omdreininger (som er max anbefalt - og hvor det sikkert slår inn en sperre). Max hk oppnås ved ca 4000 omdreininger. For alle praktiske formål er det registeret fra 2000 - 4500 omdreininger man kan operere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå