mhane Skrevet Mars 10, 2005 Share Skrevet Mars 10, 2005 Så strøkent ut det da! Er poenget med å bruke sandpapir først å få bedre feste for lakken? Hvor grovt papir brukte du, eventuelt hvor grovt bør man bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Mars 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2005 sandpapir er jo for å jevne ut ujevnheter på kanalene pluss at lakken får bedre feste. brukte et fint sandpapir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Mars 10, 2005 Share Skrevet Mars 10, 2005 Bilen blir jo helt annerledes med det samme:) Et lite tips... Når du skal lakke front- og bakenden så kan det være greit å kjøpe deg en billig lakksprøyte (du får en for ca. 350,- på feks BilXtra). Og så kjøper du skikkelig farge og klarlakk fra et lakkverksted - koster ikke så veldig mye hvis du godsnakker med dem... Jeg lover deg et laaangt bedre resultat da, spesielt med tanke på at fangerne er så mye større flater. Alt dette forutsetter selvfølgelig at du har/har tilgang på en luftkompressor. Hvis du ikke er sikker på hvordan du skal legge på lakken kan du enten spørre på lakkverkstedet eller så kan jeg gi deg noen tips PS! Å lakke er noe av det kjekkeste jeg vet å gjøre på en bil. Snakk om "instant result":) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mars 10, 2005 Share Skrevet Mars 10, 2005 bra jobb! Pent! ikke at det har noe med tråden å gjøre, men er Aguilera eneste kvinnelige forumdeltaker/medlem her inne? kan ikke si jeg har lagt merke til andre en henne ? *bare nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 10, 2005 Share Skrevet Mars 10, 2005 nei det er vel flere, blant annet Anne, men aguilera, det var et pent jobb du gjorde, bravo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mars 10, 2005 Share Skrevet Mars 10, 2005 Du burde lakkere speilene også... Ser mye bedre ut med speil i samme farge som resten av bilen... Synes jeg hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 10, 2005 Share Skrevet Mars 10, 2005 ja det burde du, mine var også lakkert i bilens farge og de så kule ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 10, 2005 Share Skrevet Mars 10, 2005 Kanskje Gunnar kan legge denne tråden under "Gjør det selv"? Såklart! ... og da var det gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 Ble jo skikkelig bra det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Mars 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2005 Du burde lakkere speilene også... Ser mye bedre ut med speil i samme farge som resten av bilen... Synes jeg hvertfall... Har vurdert det ja, men er litt redd for å ta av speilene og bjynne å tukle med ledninger åssånt inni der... + at jeg kanskje kjøper M3 speil snart, så da kan bare de orginale stå på til jeg får lakket de nye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 er ikke no problem å ta av speila, men skal du skaffe deg m3-speil så hadde ikke jeg giddi heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 Det ble myskje bedre! Svart platikk e kjiipe greier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 Dæven!! Det må jeg si, du er virkelig handy-dandy. Det ble jo rå fint, du skulle jo bare startet egen lakkerings verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 Så strøkent ut det da!Er poenget med å bruke sandpapir først å få bedre feste for lakken? Hvor grovt papir brukte du, eventuelt hvor grovt bør man bruke? Var hos lakkerer i dag for å blande lakk. Han anbefalte 800 eller 1000 sandpapir for å pusse ned før grunning. Bruker du for grovt papir kan man kunne se dette gjennom lakken. Det er langt nede på bilen,så veldig kritisk å bruke for grovt papir er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 Så strøkent ut det da!Er poenget med å bruke sandpapir først å få bedre feste for lakken? Hvor grovt papir brukte du, eventuelt hvor grovt bør man bruke? Var hos lakkerer i dag for å blande lakk. Han anbefalte 800 eller 1000 sandpapir for å pusse ned før grunning. Bruker du for grovt papir kan man kunne se dette gjennom lakken. Det er langt nede på bilen,så veldig kritisk å bruke for grovt papir er det ikke. 800 eller 1000 papir trenger man hvertall ikke til slike steder nei. Der holder det i massevis med 320 papir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå