Gå til innhold

Skjørteprosjektet mitt!

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Fordelen er jo at den lakken under er skikkelig fargematcha med resten av bilen... ikke alltid man er så heldig som aguilera var med at fargen matcher bilen.

Hvis man legger på flere lag med klarlakk og legger på noe sånn linolje greier utenpå så blir det vel bra beskyttelser for det kanskje??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha, ja i utgangspunktet så er den "skikkelig fargematch".

Det er fordi den ble lakka samtidig med resten av bilen :)

Men nå har det seg sånn at all lakk falmer, og rød matt er helt j****, hadde en (ikke metallic) rød E36 coupe selv. Når jeg kjøpte den så var den falma så vanvittig at første gang jeg vaska den(jeg hadde ikke sett den ren før) så fant jeg ut at den var mer rosa enn rød.

Men det var ikke noe problem fordi jeg har to gode venner som er klargjørere som rubba bilen opp og maksinpolerte den, det ble ganske bra. Men ikke like bra som en nylakkert bil. Dessuten, viss du ikke polerer bilen i minst 6 ganger i halvåret så falmer den mer og mer igjen.

Det gjelder røde biler for det meste da.. men klart du burde hvert fall polere bilen din 2 ganger i halvåret eller no. Viss du er nøye på det da :D

Men, klart, det kommer ann på hvor lett du ser sånt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, viss du ikke polerer bilen i minst 6 ganger i halvåret så falmer den mer og mer igjen.

Det gjelder røde biler for det meste da..

:shock: Har kalypsorød bil og polerer mai og september. Holder i massevis. Burde polere en gang eller to om vintrene og, men litt vanskelig å få til så lenge temperaturene og været ikke tillater det. Må få legge til at den er strøken i lakken og veldig velholdt hele veien fra eiere som tar vare på bilene sine. Full servicehefte og aldri vasket i maskin. Jeg vasker den hver uke i sommerhalvåret hvis været tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN det er snakk om calypsorød, det er metallic. definitivt ikke det samme den samme farge, den fargen jeg snakker om er brilliant rød.

Å vaske bilen i maskin har egentlig ikke så mye å si, har aldri gjort det selv, men skulle jeg gjort det så ville jeg gjort det i en maskin som er børsteløs...

Det er mulig at bilen din er strøken i lakken, det vet jeg ikke noe om.

Den jeg hadde var definitivt ikke det når jeg fikk den, men så tror jeg ikke den tidligere tyske eieren hadde vært så snill mot den. Måtte tross alt bytte foringer foran og bak, fjærer foran og bak, dempere foran, bærekuler, coupevifte, x antall interiør lystpærer osv.. men den ble strøken tilslutt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, takker ;) Og til de som diskuterer lakk... Min er hellrot, er vel kanskje blandt de vanskelige fargene det vil jeg tippe! Men min er heldigvis fortsatt fin i lakken...Er ikke så flink til å polere den, men jeg skal ta den en omgang nå så snart været tillater det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes den egentlig ser litt brilliantrot ut jeg da :) Men det er kanskje ikke så mye forskjell, ikke vet jeg. Men ja, det er en "vanskelig farge" :wink:

Det er ikke så gøy å polere at det gjør no, så jeg skjønner deg når jeg tenker på at jeg brukte gjennomsnitt 3 timer på å polere bilen min.. det var litt kjedelig kan du si. Hvert fall når jeg glossa den i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, takker ;) Og til de som diskuterer lakk... Min er hellrot, er vel kanskje blandt de vanskelige fargene det vil jeg tippe! Men min er heldigvis fortsatt fin i lakken...Er ikke så flink til å polere den, men jeg skal ta den en omgang nå så snart været tillater det ;)
Hvis du er medlem av BMWCCN, skal vi ha vårpuss den 2. april i Stavanger. Det kunne kanskje vært noe for deg og typen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo viktigere å få vasket og polert bilen ofte om vinteren enn om sommeren. Er jo så mye salt og dritt da..

Jeg vasker bilen hver eller annen hver uke selv på vinteren. Polert den bare en gang i vinter da men den var nypolert når jeg kjøpte den i november. Ellers så blir den vokset hver gang jeg vasker den og det beskytter jo lakken endel det også.

Det raste is fra taket på huset i vinter og det ble en sprekk i lakken på bagasjerommet.. ganske kjipt egentlig. Ellers er det noen små parkeringsbulker og ganske mye steinsprut på panseret. Blir vel en hellakkering om ett par års tid. Men ikke i Norge.. Tar det på en Tysklandstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er medlem av BMWCCN, skal vi ha vårpuss den 2. april i Stavanger. Det kunne kanskje vært noe for deg og typen?

Det hadde vert kjekt ja :D Men jeg er vel ikke medlem enda... da jeg fikk innmeldingsbrevet i posten, så stod det en annen persons navn på den (?)

Så den ble aldri betalt, men jeg skal sende mail til de, og se om det ikke ordner seg ganske rask :D

Typen har ikke BMW, så han er ikke medlem uansett... går det an at han er med viss kun jeg er medlem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen har ikke BMW, så han er ikke medlem uansett... går det an at han er med viss kun jeg er medlem??

Det er helt sikkert ikke noe problem! Han må jo få andledning til å bli presentert for "menigheten" slik at "ypperstepresten" kan lede ham inn på den smale sti :lol: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...