Gå til innhold

Snart polering?


c_ellef
 Share

Anbefalte innlegg

Like rundt hjørnet? Næ, venter til sommerdekkene er på jeg :) Apropos polering....med og uten poleringsmaskin....hva foretrekker dere? Syns det er greit uten, men blir mye gnikking da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja polert for 2 uker siden. Sånn midt vinters- polering. Arti å ha litt strøken bil midt på vinteren. Men nå ser den for jævli ut igjen..... ](*,)

Prøvd biltema`s voks. Veldi imponert. :clap: Brukt turtle før, men det er det ingen grunn til. Biltema var billigere og likså bra.

Blir nok kjøp av maskin til sommeren, fordi jeg er utlært karatekid nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her poleres det bil og felger hele året! Begge mine Z3'er har fått "proffpolering" og det er faktisk verdt de tusenlappene! Mye enklere å holde bilen ren for salt og ¤%&& og dessuten lar småskader seg faktisk fjerne! Det virker som om "polishen" ligger som et et tynt "glasslag" utenpå lakken. Får nesten hver dag kommentarer om at bilen min alltid er ser så ren ut faktisk...

Vinterfelgene mine er av billigste sort, men nå har de vart i snart fem år takket være iherdig stell! Her i huset er vi litt "sprø", så de får en runde i dusjen vår og høst med påfølgende polering. (Vi pleier å sette poteter på badegulvet etterpå, ja... :lol: Lurer egentlig på hva rørleggeren som skulle skifte dusjkabinett tenkte da "mor" med den største selvfølgelighet trillet ut et 245/40 dekk på felg for at han skulle komme til...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig greit å levere den til bilpleie :lol:

Å bruke maskin, det er ikke så enkelt som folk trur gitt, hvis man er ikke er så flink med det, så blir det som regel sånne runde riper...ikke vet jeg hva man kaller det, !sjolder? gjør du det for hånd så slepper du mye av riper ;) Skal du ha det maskin så er det best å gi til en bilplie, det er verdt for det blir fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like rundt hjørnet? Næ, venter til sommerdekkene er på jeg :) Apropos polering....med og uten poleringsmaskin....hva foretrekker dere? Syns det er greit uten, men blir mye gnikking da :?

Jukse-polerer litt hele vinteren jeg, med sonax vintervask. Den løser enkelt opp salt og dritt, og skal visst legge igjen litt polish. Er ikke helt sikker på poleringseffekten, men det skader vel ikke. Deilig å bli kvitt "sandpapiret" i hvertfall.

Selv polerer jeg uten poleringsmaskin. Hvis du tenker på de små på 100-150 watt man kjøper på rema1000 elns, så gjelder jo ikke de som pleringsmaskin. Ordentlige maskiner ser ut som en vinkelsliper, men er på 1000+watt, og har variabel hastighet. En sånn maskin er helt nødvendig for å bli kvitt riper i lakken, men for å bare få blank bil, foretrekker jeg å gjøre det for hånd. Bruker polish og voks fra sonax, så da slipper jeg å polere den hver uke, i motsetning til da jeg brukte autoglym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut til å være dårlige greier. :)

Har også dårlig erfaring med slike billigmaskiner. De rister, har for stor pute og de er altfor svake. Jeg polerer bare et par ganger i året (og knapt nok det) så da tar jeg det somregel for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut til å være dårlige greier. :)

Har også dårlig erfaring med slike billigmaskiner. De rister, har for stor pute og de er altfor svake. Jeg polerer bare et par ganger i året (og knapt nok det) så da tar jeg det somregel for hånd.

Jeg polerer også bare et par ganger i året...en gang før vinteren, en gang etter vinteren...og hvis jeg gidder en gang før sommerferien...alltid manuelt for hånd. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...