Gå til innhold

Hvor lett/vanskelig er det å stjele en BMW?


Anne
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bor i leilighet og har parkering i kjelleren. Senest i går var det innbrudd og en bil ble stjålet. Garasjen er selvfølgelig låst på alle mulige måter og dessuten kameraovervåket, men det hjelper jo som kjent lite når noen har bestemt seg... I tillegg til et utall innbrudd i biler, var dette var den tredje bilen som forsvant på et halvt år og det er bilbrukstyverier det er snakk om. Det er også liten tvil om at det er de mest "morsomme" bilene de ser etter.

Det står selvfølgelig mest "smør & brød"-biler der nede og, uten å skryte, er det et faktum at våre to nok er blant de tre - fire "morsomste". Foreløpig har de ikke vært rørt (Vi har selvfølgelig aldri noe som helst av verdi liggende hverken synlig eller usynlig).

Jeg vet selvfølgelig om startsperre og alarm, men det jeg lurer på er om noen vet hvor vanskelig evt. lett det er å stjele min (Se profil) hvis man har god tid og vet hva man gjør? (Tid er det nok av i slike garasjer desverre...). Startsperre virker jo ikke til å være noen hindring siden alle bilene som har blitt stjålet (2 stk. Audi og 1 stk. Mazda) hadde det. Alarmen er det jo ingen som hører likevel. Ikke krise hvis de forsyner seg med E34'en, men hva med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil nå men jeg trodde det var mer eller mindre umulig å kjøre bort en bil med orginal startsperre uten å ha tilgang til orginalnøkkel. Denne startsperren ligger vel i motorstyringen og det kan vel ikke være så enkelt å gå forbi denne?

Det du trenger er en alarm som varsler direkte til mobilen din og et stort balltre i entrèen eller eventuelt noe kraftigere skyts. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil nå men jeg trodde det var mer eller mindre umulig å kjøre bort en bil med orginal startsperre uten å ha tilgang til orginalnøkkel. Denne startsperren ligger vel i motorstyringen og det kan vel ikke være så enkelt å gå forbi denne?

Det du trenger er en alarm som varsler direkte til mobilen din og et stort balltre i entrèen eller eventuelt noe kraftigere skyts. :)

Jeg hadde en gang en venninne som bodde i en loftsleilighet og de leilighetene er temmelig ofte utsatt for innbrudd. Alarm direkte til Securitas hadde hun, men allikevel hadde hun banditter på besøk flere ganger i løpet av få år. Løsningen var å henge opp et Bandidos klistremerke på inngangsdøren...ingen flere tapere på besøk der i gården. :D Historien forteller imidlertid ikke hvor/hvordan hun fikk tak i klistremerket...min venninne ville ikke fortelle hemmeligheten. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil nå men jeg trodde det var mer eller mindre umulig å kjøre bort en bil med orginal startsperre uten å ha tilgang til orginalnøkkel. Denne startsperren ligger vel i motorstyringen og det kan vel ikke være så enkelt å gå forbi denne?

Det du trenger er en alarm som varsler direkte til mobilen din og et stort balltre i entrèen eller eventuelt noe kraftigere skyts. :)

Jeg hadde en gang en venninne som bodde i en loftsleilighet og de leilighetene er temmelig ofte utsatt for innbrudd. Alarm direkte til Securitas hadde hun, men allikevel hadde hun banditter på besøk flere ganger i løpet av få år. Løsningen var å henge opp et Bandidos klistremerke på inngangsdøren...ingen flere tapere på besøk der i gården. :D Historien forteller imidlertid ikke hvor/hvordan hun fikk tak i klistremerket...min venninne ville ikke fortelle hemmeligheten. :?

det er vel bare å spøre bandidos det vel.. :lol:

hvis ikke de vil gi deg ett, så har du jo også hells angels. sikkert samme virkningsgrad med de gutta.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en er god, og kopler bare sin bærbær pc, så klarer den personen og komme gjennom startsperren! :)

Tyver som stjeler biler for å kjøre/bruke dem er som regel kjeltringer av lav rang og ikke de første jeg hadde bekymret meg for gikk rundt med laptop/bilhacking kunnskap....

Det beste er nok å skaffe seg en alarm som varsler til mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er TYRKISK ALARM! :D Piper når den føler noe :D skriker du vedsiden av bilen så piper den, går den en katt under bilen så piper den, knuser du vindu...så stopper den aldri :D Selvfølgelig så kan du stille hvor følsom den skal være jeg har det på 520d min...men koplet det ut....uff fæl lyd.......! Det er som som lekepistol :D (dang dang dang, diiiuuuu diiiiiuu, bæbu bæbu) :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er TYRKISK ALARM! :D Piper når den føler noe :D skriker du vedsiden av bilen så piper den, går den en katt under bilen så piper den, knuser du vindu...så stopper den aldri :D Selvfølgelig så kan du stille hvor følsom den skal være jeg har det på 520d min...men koplet det ut....uff fæl lyd.......! Det er som som lekepistol :D (dang dang dang, diiiuuuu diiiiiuu, bæbu bæbu) :shock:

Åhh... De er jævlig IRR az... :evil: Når jeg var i syden i fjor sommer hørte jeg de hele tiden om natten.. Hver gang noen åpnet en bildør starten den derre bilalarmen... Høres mere ut som et tivoli enn en bilalarm egentlig... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er TYRKISK ALARM! :D Piper når den føler noe :D skriker du vedsiden av bilen så piper den, går den en katt under bilen så piper den, knuser du vindu...så stopper den aldri :D Selvfølgelig så kan du stille hvor følsom den skal være jeg har det på 520d min...men koplet det ut....uff fæl lyd.......! Det er som som lekepistol :D (dang dang dang, diiiuuuu diiiiiuu, bæbu bæbu) :shock:

Åhh... De er jævlig IRR az... :evil: Når jeg var i syden i fjor sommer hørte jeg de hele tiden om natten.. Hver gang noen åpnet en bildør starten den derre bilalarmen... Høres mere ut som et tivoli enn en bilalarm egentlig... :wink:

UMULIG Å`BØFFE ER EN ANNEN SAK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til topic... Tror det er mest eldre biler, kanskje uten alarm osv. som er mest utsatt for "kidnapping"... En gammel Mazda 323 kan jo nesten åpnes med tanntråd.. :P Bilene blir som regel brukt til å transportere de som stjeler dem fra et punkt til et annet for senere bare å dumpe bilen... Det vil jo si at bilens verdi ikke er grunnen til tyveriet, kun om den er enkel å stjele eller ikke....

Men på den andre siden har vi de som stjeler biler pga vidresalg/delesalg... Disse kan vi vel kalle proffe...?! ..

Og på den andre siden har vi jo de som bare knuser ruta på bilen for å få tak i f.eks. mobiltelefoner, pengebøker osv..Da spiller det liten trille om bilen har startsperre eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kjelleren da altså er kameraovervåket, vet vi at gutta som holder på med dette er av den "halvproffe" sorten og har stjålet utallige biler i sin "karriere". (Jeg kjenner dem ikke, men politiet gjør...).

Alarm med varsling til mobil var ingen dum idè! Balltre i gangen har jeg faktisk allerede... (Lurer egentlig litt på hvorfor og hvor det i sin tid kom fra :roll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...