Gå til innhold

Automat suger!


Siv
 Share

Anbefalte innlegg

Man kan bli forbanna når bilen bruker sååå j... mye bensin! :evil:

Jeg og samboern kjøpte oss ny(gammel) bil etter jeg kræsja, d ble selvfølgelig en automat...(320i 88 mod)

Den suger bensin!

Den bruker mye mer enn 325im(85 mod) som jeg hadde før.

Nå til dags er ikke bensin akkurat billig å kjøre med... Norge har jo syke priser! :evil:

Gleder meg til motorbytte type diesel!(Diesel er ikke akkurat billig :roll: d heller, men bruker jo myyye mindre enn den vi har nå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli forbanna når bilen bruker sååå j... mye bensin! :evil:

Jeg og samboern kjøpte oss ny(gammel) bil etter jeg kræsja, d ble selvfølgelig en automat...(320i 88 mod)

Den suger bensin!

Den bruker mye mer enn 325im(85 mod) som jeg hadde før.

Nå til dags er ikke bensin akkurat billig å kjøre med... Norge har jo syke priser! :evil:

Gleder meg til motorbytte type diesel!(Diesel er ikke akkurat billig :roll: d heller, men bruker jo myyye mindre enn den vi har nå!)

Enig der. Skal anskaffe meg diesel jeg å nå. Avgiftsfri diesel er jo enda billigere :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å hovere, men en E46 318d Touring er egentlig ganske ok når alt kommer til alt...spesielt når man skal betale for dieseloljen. Et blandet forbruk på 0,58 liter/mil og 0,47 liter/mil på landeveien er i orden mener jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få lov å sitere en kunde jeg i sin tid ekspederte på bensinstasjonen jeg jobbet på som student: "Det spiller ikke no'n rolle for meg hva bennsina koster. Jeg fyller bare for en hundrings allikavæl..." :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få lov å sitere en kunde jeg i sin tid ekspederte på bensinstasjonen jeg jobbet på som student: "Det spiller ikke no'n rolle for meg hva bennsina koster. Jeg fyller bare for en hundrings allikavæl..." :P

Hehe! hørtes veldig kjekt ut! :D

Hadde man bare tatt så lett på d så skulle jeg ha vært kjempe fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få lov å sitere en kunde jeg i sin tid ekspederte på bensinstasjonen jeg jobbet på som student: "Det spiller ikke no'n rolle for meg hva bennsina koster. Jeg fyller bare for en hundrings allikavæl..." :P

heheh en kamerat av meg sa akkurat det samme til meg når jeg klaget over bensinprisen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steptronic`en til Bmw er da den beste automatkassen som fins. Automaten er jo bare konge.

Vil si at det er kanskje forholdet mellom liten motor og stor bil som gjør utslag i økt bensinforbruk. At biler med automat bruker litt mere bensin er da helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at manuelt er det morsomste å kjøre med, men etter å ha hatt steptronic i et par år så er det helt suverent her i byen (og så slipper jeg å gremmes over giring, eller mangel på sådan, når fruen kjører). Den er nok litt tørst på småkjøring i forhold til manuelt, men noe skal man jo bruke pengene på :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge gledet meg til bil med automat, og steptronic-kassa i bilen min har innfridd til de grader! :D Den er rett og slett genial!

Går jo en del mer drivstoff da. Hadde en TDI med manuell før, så steget til 528 med automat var dyrt.... Men det er verdt det!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å hovere, men en E46 318d Touring er egentlig ganske ok når alt kommer til alt...spesielt når man skal betale for dieseloljen. Et blandet forbruk på 0,58 liter/mil og 0,47 liter/mil på landeveien er i orden mener jeg. :D

Min bruker 1,2 liter/mil ved pen-pen kjøring, og 1,6 ved hardkjøring... Er nesten ruinert etter jeg fikk den bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steptronic`en til Bmw er da den beste automatkassen som fins. Automaten er jo bare konge.

Vil si at det er kanskje forholdet mellom liten motor og stor bil som gjør utslag i økt bensinforbruk. At biler med automat bruker litt mere bensin er da helt greit.

litt uenig der:P Beste automatkassen er nå foreløpig i Audi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...