Gå til innhold

Min vårpuss :)


 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt hele ettermiddagen på bilen og er ganske fornøyd med resultatet. Skulle få lakkerer til å lakke fangerene mine, men da han ikke møtte opp til avtalt tid, så lagde jeg noen skikkelige spinnesspor hos han og ga f.. . Har fått lakket forfangeren selv. De nye felgene er også på :)

Hadde vært interessant å høre hva dere syntes.

Før jeg begynte

1.JPG

Vasket bilen

2.JPG

Fangeren som jeg har lakkert selv

3.JPG

Ferdig montert

4.JPG

Før nye felger settes på

5.JPG

Med nye felger

6.JPG

Sluttresultat etter 4 timers jobbing.

7.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg eller er det farge forkjell på fangeren og resten av bilen?

Bildene er ikke så tydelige, da jeg ikke har så bra kamera. Bruker heller penga på bil :)

Men du har rett i at det ble en liten nyanseforskjell. Jeg syntes fangeren ble litt mørkere enn bilen selv om lakkbutikken blandet noe de kalte originallakk. Til en pris av 250 kr for en 200 ml boks, så burde fargen ha vært mer lik. Vurderer å klage. Men jeg syntes det er godt nok.

Ble flott! 8) Tar snart sidene og da eller?

Fete felger forresten, makene som mine he he :)

Ja, kanalene og bakfangeren står for tur. Må bare finne tid til å ta de.

Håper å få alt ferdig i løpet av mai. Da er det anlegg som står for tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble mørkere når en kamerat av meg lakka speilene i samme farge som bilen, kjøpte lik spray boks og. forskjellen da var at lakken på bilen var litt falmet, men det er den vell ikke på din?

Vet ikke hvor mye behandling lakken har fått før jeg kjøpte den i høst.

Virker som forrige eier har vært veldig nøye med bilen.

Skal bruke lakkrens og polere lakken når det blir litt varmere ute,

kanskje nyanseforskjellen vil forsvinne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt og laker den fangeren selv jeg med... Er den viren og få av?

Nå forsto jeg, vrien å få av.

Det tar litt tid å få den av. Der er noen skruer på undersiden, noen inne i hjulbuene og 4 bolter som løsnes som sitter under plastdekselet som går som en list over hele fangeren. Litt fukling å få den på igjen, når det gjelder skruene på undersiden. Men det er ikke så vanskelig.

Når du lakker så ikke gjør som meg, nemlig å stå ute. Selv om det bare blåser minimalt, så blåser 1/3 av lakken vekk. Det var litt kjipt. Neste gang blir det lakkering innendørs.

ble ikke så dårlig det da :D

Takk for det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg eller er det farge forkjell på fangeren og resten av bilen?

Bildene er ikke så tydelige, da jeg ikke har så bra kamera. Bruker heller penga på bil :)

Men du har rett i at det ble en liten nyanseforskjell. Jeg syntes fangeren ble litt mørkere enn bilen selv om lakkbutikken blandet noe de kalte originallakk. Til en pris av 250 kr for en 200 ml boks, så burde fargen ha vært mer lik. Vurderer å klage. Men jeg syntes det er godt nok.

hei. det er nok originallakken (rett lakk du har) vil jeg tro!

alle biler har en lakkode, men den lakkoden har i 9 av 10 tilfeller flere nyanser! vi bruker små (fargeblokker) med originalfargen og alt fra 1 til 6/7 forskjellige nyanser i. så må vi holde inntil alle nyansene for å se hvilken som ser mest lik ut fargen på bilen :wink:

grunnen til at det er nyanser fikk jeg vite etter en laaang samtale med lakkleverandøren våres en gang han var innom verkstedet.

han sa at under produksjon og lakking av bilen når den var ny- så er det sinnsykt mange liter lakk som blandes på en gang! og jo mere lakk som blandes jo større avvik blir det i blandingsforholdene!

og lakken ville kunne få litt nyanseforskjell for hver gang den (lakkoden) ble blandet! derfor har dem fargekart med forskjellige nyanser som må tilpasses bilen med det blotte øyet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg eller er det farge forkjell på fangeren og resten av bilen?

Bildene er ikke så tydelige, da jeg ikke har så bra kamera. Bruker heller penga på bil :)

Men du har rett i at det ble en liten nyanseforskjell. Jeg syntes fangeren ble litt mørkere enn bilen selv om lakkbutikken blandet noe de kalte originallakk. Til en pris av 250 kr for en 200 ml boks, så burde fargen ha vært mer lik. Vurderer å klage. Men jeg syntes det er godt nok.

hei. det er nok originallakken (rett lakk du har) vil jeg tro!

alle biler har en lakkode, men den lakkoden har i 9 av 10 tilfeller flere nyanser! vi bruker små (fargeblokker) med originalfargen og alt fra 1 til 6/7 forskjellige nyanser i. så må vi holde inntil alle nyansene for å se hvilken som ser mest lik ut fargen på bilen :wink:

grunnen til at det er nyanser fikk jeg vite etter en laaang samtale med lakkleverandøren våres en gang han var innom verkstedet.

han sa at under produksjon og lakking av bilen når den var ny- så er det sinnsykt mange liter lakk som blandes på en gang! og jo mere lakk som blandes jo større avvik blir det i blandingsforholdene!

og lakken ville kunne få litt nyanseforskjell for hver gang den (lakkoden) ble blandet! derfor har dem fargekart med forskjellige nyanser som må tilpasses bilen med det blotte øyet :wink:

Jeg var og fikk blandet en 400ml sprayboks (218,-) hos Meyers i Tønsberg på fredag, og han sa det var oppgitt 4 forskjellige nyanser/farger til min bil (i det årstallet), så han fant frem de forskjellige nyansene og gikk og sammenlignet med bilen selv. Jeg synes han valgte en som var litt for hvit, men det får vel være godkjent. Det han sa ang. nyanseforskjellene var at de kom av at bilene nå lakkes i forskjellige farger om hverandre, og at fargene sitter i utstyret. Har du fem forskjellige biler etter hverandre på båndet, så kan jo de være fem forskjellige farger. Han mente bilene ville kostet 10k mer om de skulle rense utstyret for hver omgang.

Men jeg må si jeg stiller meg litt skeptisk til den teorien. Min far selger lakkroboter til bilfabrikker, og jobbet tidligere med utvikling av de, så jeg tror jeg skal spørre ham hvordan det fungerer når de konstant bytter farger. Vil tro fargene ligger ferdigblandet i forskjellige tanker, og at det eneste som muligens sitter igjen for hver gang er dysen i tuppen av robotarmen...

Fyren hos Meyers sa forøvrig noe litt festlig - på en viss farge Passat kom i et år ('99 eller noe) var det over 200 nyanseforskjeller! :shock:

Og C_ellef, hvis du betalte 250,- for 200ml sprayboks tror jeg du må finne deg et annet sted å handle. Hos Meyers i Tønsberg betalte jeg som sagt 218,- for 400ml, hos Sandtec i Sandnes betalte jeg 180,- for tilsvarende boks, og hos Morris (BMW-forhandler) betalte jeg 65,- (inkl 15% rabatt) for 150ml _original_ BMW sprayboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og C_ellef, hvis du betalte 250,- for 200ml sprayboks tror jeg du må finne deg et annet sted å handle. Hos Meyers i Tønsberg betalte jeg som sagt 218,- for 400ml, hos Sandtec i Sandnes betalte jeg 180,- for tilsvarende boks, og hos Morris (BMW-forhandler) betalte jeg 65,- (inkl 15% rabatt) for 150ml _original_ BMW sprayboks.

Hadde vært mye bedre å fått det til den prisen du legger frem. Må nesten kjøpe noen bokser til av de jeg kjøpte av. Kan ikke ha forskjellige nyanser på lakken på forfangeren, bakfanger, kanaler og karosseri. Får bare bite i det sure eplet denne gang og aldri handle der igjen!

Skulle egentlig få lakkerer til å gjøre jobben for meg. Han møtte ikke opp til avtalt tid (jeg ventet 1 time over tiden :angry: ). Da var jeg litt hissig på å få bilen min i kjørbar stand igjen. Så jeg sjekket ikke priser hos forskjellige leverandører, bare kjøpte der jeg fikk tak i lakk.

Men nå har jeg lært ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...