Gå til innhold

Spm. om trimming:)


Svensson
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke ofte at man kan utnytte alle de hestekreftene hvis man ikke driver på med banekjøring og/eller kjører ofte på Autobahn. :wink:

Jezz. Ytterst sjelden at jeg faktisk bruker de hestene som finnes i isbilen. Som oftest girer jeg jo lenge før jeg når det området hvor den virkelig drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dere gjør at jeg vurderer å ta opp lån nå :) Hadde slått d ifra meg, men nå er det ønsket tilbake :) Hvis jeg skulle ha satt i en komp. , hvor mye måtte jeg ca. ut med da? Og hvor mye hk kan jeg se etter da :)?

Du må nesten kontakte de selv tror jeg. Står ikke om E46 lavere enn 320 på nettsidene deres tror jeg... :roll:

Men de kan sikkert lage og montere et kit til deg

ESS Performance Products A/S

Rive

1798 Aremark

Norway

Telephone : +4769198555

Telefax : +4769198556

E-mail

Sales : sales@esstuning.com

Technical help : support@esstuning.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail til de nå:) Håper de svarer raskt! Jeg er har bare svaret fra de og se frem til nå.... Er på et gudsforlatt sted i indre-troms, nærmere sagt, BARDUFOSS!!!! Heggelia leir er en møkkaplass!! Det snødde igjen her i dag :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis..... Blir skuffet av alt dette tullet som står her...

Du kaster pengene dine rett ut vinduet.... Jeg sjekket kompressor til min 328 E46, og de skulle ha 50.000 for det. Jeg hadde 280Nm fra før....193HK før komplett supersprint effektanlegg m/grenrør, sportsluftfilter, chip... Fikk ca 220 hk og 320Nm... Men jeg hadde noe å hente effekten ifra... Jeg hadde en 2,8 liter! Greitnok at jeg ville ha mer, men hadde stor motor fra før og dyr bil, så det var ikke bortkastet i mine øyne... En kamerat av meg har en 316 E46 han også....samme motor som deg. Fikk beskjeden når han gikk til tuning-verkstedet at han like godt kunne fyre i peisen med pengene... Bortkastet sa de også...og de chipper en god del biler for dagen. Stay off it boy! Kompressor også. Altfor mange inngrep du må gjøre om du skal ha mer gamp! Bremsene dine er ikke dimensjonert for det, ikke girkassen din heller....og dette er bare begynnelsen.... Spar pengene dine....selg bilen og kjøp en ny. I alle fall en 325. Da blir du fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fult klar over alt dette med bremser,girkasse,clutch, men jeg sitter å drømmer om ting jeg kan gjøre med den.. Syns bare det er så sykt at det ikke skal være mulig å få ut hester av en 1,9l.. Det det ender med er jo at jeg kun chipper den og setter på et effektanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å se at det bare er drømmer, først vil du bare ha litt, så snakker du om å skifte stempler og kompressor og greier... Men uansett, De drømmene er så dyre at det er mye bedre å bytte bil, kjøp heller 325/328, da er alt lovlig også.

Når det gjelder chip på 6 hk så kan det jo hende at dreiemomentet blir bedre, da føles det som mer enn 6 hk. Du må se på hvor mange % økning du får i effekten, 20 hk hadde virket som en enorm forbedring i din bil, men hadde du hatt 400 hk fra før hadde du ikke merket de 20 hk ekstra uten at du brukte stoppeklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail til de nå:) Håper de svarer raskt! Jeg er har bare svaret fra de og se frem til nå.... Er på et gudsforlatt sted i indre-troms, nærmere sagt, BARDUFOSS!!!! Heggelia leir er en møkkaplass!! Det snødde igjen her i dag :cry:

møkkaplass bardufoss? neida! hehe.

bor et par mil fra bardufoss. trasige greier bardufoss ja :cry:

sats på kompressor/turbosats vist du har 30/40 høvdinger å bruke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært helt perfekt med 205 hk i bilen min :) Må jeg bytte mer enn bremser, pakninger,clutch?

Motoren din vill ikke vare lenge i allefall.....du må ha 6 syl...for at den skal tåle det der.......kommer til å svette i løpet av kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis..... Blir skuffet av alt dette tullet som står her...

Du kaster pengene dine rett ut vinduet.... Jeg sjekket kompressor til min 328 E46, og de skulle ha 50.000 for det. Jeg hadde 280Nm fra før....193HK før komplett supersprint effektanlegg m/grenrør, sportsluftfilter, chip... Fikk ca 220 hk og 320Nm... Men jeg hadde noe å hente effekten ifra... Jeg hadde en 2,8 liter! Greitnok at jeg ville ha mer, men hadde stor motor fra før og dyr bil, så det var ikke bortkastet i mine øyne... En kamerat av meg har en 316 E46 han også....samme motor som deg. Fikk beskjeden når han gikk til tuning-verkstedet at han like godt kunne fyre i peisen med pengene... Bortkastet sa de også...og de chipper en god del biler for dagen. Stay off it boy! Kompressor også. Altfor mange inngrep du må gjøre om du skal ha mer gamp! Bremsene dine er ikke dimensjonert for det, ikke girkassen din heller....og dette er bare begynnelsen.... Spar pengene dine....selg bilen og kjøp en ny. I alle fall en 325. Da blir du fornøyd.

å kaste penga ut av vinduet er vel kanskje litt drøyt å si..

har en 328ci med kompressor, og er VELDIG fornøyd med det!

den går som en M3 og bilen inkl kompressor ble ca 1/2 pris av en M3.

da vil jeg kanskje si at å kjøpe en M3 er å kaste penga ut av vinduet..

(ja en M3 er en M3 og det vil en 328 aldri bli..)

er sikker på at 99% av de som er på dette forumen er veldig bilinterresert, :wink: og bruker over gjennomsnittet på bil. bil er en hobby.

det er ikke mange inngrep med en kompressor. det er bolt-on, og tar ikke mange timene å demontere. bremser går ann å skifte, og de fleste som evt skal kjøre på bane bytter de uannsett. girkassa i 328 er "skuddsikker" og tåler effekten fra en kompressor uten problem!

å selge bilen kanskje ikke alle vil, de er fornøyd med den, men ønsker mere effekt.

syntes det er veldig moro å se ansiktsuttrykk til M3-eiere når de ikke klarer å kjøre fra en BMW som ser ut som en helt vanlig 320.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg tenker og... Jeg sier ikke jeg har peiling, men motoren må da vel tåle såpass... Stod da v4 i m3 før, er jo klar over at dette blir noe helt annet! Var en som la inn en link tidligere her der en 5.40 fikk kompressor, std.286 hk, etter kompressor var det 407.... Min med orginale 105 hk, må da tåle rundt 200hk +/-noen hester. Må jo så klart bytte pakiniger, bremser,clutch osv, men hvis jeg gjør det, så må det da vel gå greit!? Er jo ganske sikkert jeg ikke gjør det, men undersøker litt rundt det! Men som sagt, så har jeg aldri gjort dette med noen bil før, og jeg er heller ikke mekaniker.Hadde vært morro å kjørt ifra andre heftige biler, med en bil det står 3.16 bakpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...