Gå til innhold

Spm. om trimming:)


Svensson
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg spurte om turbo til bilen for en stund siden, men det har jeg glatt slått ifra meg nå :) ble litt for dyrt.. Har nye ting i tankene nå.Det har stått her mange ganger nå, men jeg orker ikke lete det opp:) Har tenker på ny kam, effektannlegg og chip.. Hva ville økningen bli på min 3.16i 1,9l 105hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal jeg gi deg ett tips? .... Kjøp ny bil! En 1,6l er litt i minste laget.

Jeg synes det er latterlig at man kjøper en bil med så liten motor og legger syke summer i form av styling, anlegg og tuning. Selg bilen, kjøp en 325 eller lignende. Eller ta skrittet og kjøp diesel. Chip, kam og effektanlegg er bortkastet på en så liten motor. For å ha effektanlegg trenger du noe å ta effekten fra... Vel.... 1,6l? NEI! Jeg hadde en 328 E36 cab, en 328 E46 sedan, og nå har jeg en 525D. Jeg har noe å ta effekt ifra. Ikke sløs bort pengene dine, for alt det du snakker om er penger ut vinduet... Det er ikke verdt det i forhold til hva du får igjen i HK. Sorry... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det blir dyrt, men jeg tror ikke jeg har godt av så sinnsykt mange flere hester :) Har en liten tendens til å utnytte biler med for mange hester:) Tenker på å chippe den, bare for å ha noe å bruke pengene på.. Takk for tipset, jeg har tenkt på bytte, men jeg har slått d ifra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstreme 6hk for bare 4000,-. Kjøp ti og du har bra med effekt :P

Hehehe...Svensson skrev jo selv at han har lyst til å chippe bilen bare for å ha noe og bruke pengene på. :D 6 hestekrefter er ikke mye og de er alt for dyre, men de er kanskje noen realistiske hestekrefter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo realistiske da :) Vet jo at jeg får en minimal økning :) kanskje jeg faktisk merker at de er der, siden det ikke er så mange i den nå :) Ny kam kan vel gi ca like mye... ikke sant?

Det billigste og mest praktiske du gjør er å akseptere at du kun har 105 HK, men at de hestekreftene er BMW-hestekrefter og sitter i en kjempefin bil. :D Sier en som kun har 115 BMW-dieselhestekrefter, men er superfornøyd med både bilen og ytelsene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er superfornøyd med bilen jeg og :)Kjøregleden er helt fantastisk i den, og ytelsen er bra, men jeg vil ha bitte litte mer :) Grunnen til at jeg ikke vil bytte den i en bmw med større motor er at jeg kort og godt ikke kan skille meg med denne bilen :) Derfor må jeg sprite den opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er superfornøyd med bilen jeg og :)Kjøregleden er helt fantastisk i den, og ytelsen er bra, men jeg vil ha bitte litte mer :) Grunnen til at jeg ikke vil bytte den i en bmw med større motor er at jeg kort og godt ikke kan skille meg med denne bilen :) Derfor må jeg sprite den opp!!

Vel...da er et kjøp av en chip det billigste du kan gjøre med motoren (...hvis en chip gir noen flere realistiske hestekrefter da !). Jeg hadde forøvrig en E36 323i tidligere og den modellen har som kjent minst 170 HK. Den var selvfølgelig relativt hurtig, men jeg savner den faktisk ikke. Det er ikke ofte at man kan utnytte alle de hestekreftene hvis man ikke driver på med banekjøring og/eller kjører ofte på Autobahn. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...