Gå til innhold

Spm. om trimming:)


Svensson
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat det jeg tenker og... Jeg sier ikke jeg har peiling, men motoren må da vel tåle såpass... Stod da v4 i m3 før, er jo klar over at dette blir noe helt annet! Var en som la inn en link tidligere her der en 5.40 fikk kompressor, std.286 hk, etter kompressor var det 407.... Min med orginale 105 hk, må da tåle rundt 200hk +/-noen hester. Må jo så klart bytte pakiniger, bremser,clutch osv, men hvis jeg gjør det, så må det da vel gå greit!? Er jo ganske sikkert jeg ikke gjør det, men undersøker litt rundt det! Men som sagt, så har jeg aldri gjort dette med noen bil før, og jeg er heller ikke mekaniker.Hadde vært morro å kjørt ifra andre heftige biler, med en bil det står 3.16 bakpå :D

Det finnes flere eksempler på R4 standardmotorer på i underkanten av to liter som har mange hestekrefter uten bruk av pustehjelp. Den mest ekstreme er Honda S2000 som har 240 HK, men ellers så har Alfa Romeo 156 2.0 JTS 165 HK, Ford Focus 2.0 ST170 173 HK og Honda Civic 2.0 i-VTEC Type S 160 HK. Det er sikkert andre biler med tilsvarende spesifikasjoner og ytelser også. Spesialutgaven av E30 M3 for det italienske og portugisiske markedet; 320iS hadde forøvrig 195 HK hentet fra en volumredusert utgave av S14B23 motoren (S14B20). Den var en spesielt markedstilpasset modell...akkurat som f.eks E46 316i med 105 HK og dagens E90 320i med kun 150 HK. Dette har ingen ting med hva motorene rent teknisk kan klare og/eller hva BMW rent teknisk kan prestere...det er ren markedsføring og økonomisk kynisme...på godt og vondt ! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er superfornøyd med bilen jeg og :)Kjøregleden er helt fantastisk i den, og ytelsen er bra, men jeg vil ha bitte litte mer :) Grunnen til at jeg ikke vil bytte den i en bmw med større motor er at jeg kort og godt ikke kan skille meg med denne bilen :) Derfor må jeg sprite den opp!!

Vel...da er et kjøp av en chip det billigste du kan gjøre med motoren (...hvis en chip gir noen flere realistiske hestekrefter da !). Jeg hadde forøvrig en E36 323i tidligere og den modellen har som kjent minst 170 HK. Den var selvfølgelig relativt hurtig, men jeg savner den faktisk ikke. Det er ikke ofte at man kan utnytte alle de hestekreftene hvis man ikke driver på med banekjøring og/eller kjører ofte på Autobahn. :wink:

Hmmm, ikke helt enig der nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Honda Civic VTi med 160 hester på 1,6 liter og 4 sylindre i 1992 allerede!

Høy effekt har ikke noe med sylinderantall å gjøre men med solid kontstruksjon kan man ta ut høy effekt. BTW så er det mange ulemper med flere sylindre som f eks. mer friksjon, flere bevegelige deler osv.

En som tydeligvis missforstod over her og trodde det var snakk om å trimme en 328. Klart 328 girkassa holder mye, det er akkurat samme girkasse som sitter i M3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...