Mirakulix Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Hvordan er det å få tatt ut instrument-skiva? Må jeg av med rattet, og demontere alt av ledninger bak for å få ut selve skiva? Eller kan jeg bare ta av glasset og plukke ut skiva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakimm Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Lure på akkurat d samme:p Hadde tenkt å sette inn hvite instrumentskiver.. Er det en lett jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 På e46 er det i hvertfall en grei operasjon. Hvordan man gjør det på tidligere modeller vet jeg imidlertid ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjernes Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Må nokk plukke ut hele instrumentet. Så må du "dele" Instrumentene i to. Glasset med rammen og selve instrumentet. De er klipset sammen. Når det gjelder ledninger, så er jo ikke det noe krise, det er jo bare noen enkle plugger Jeg tok ut på E39`en min for å lime på carbon look (med M merke) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet April 12, 2005 Forfatter Share Skrevet April 12, 2005 Okei, takker for svar Får se om jeg kanskje ikke lager en aldrig så liten howto på hvordan man skifter ut og lager nye instrumenstskiver i Photoshop. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjernes Skrevet April 12, 2005 Share Skrevet April 12, 2005 Det er det sikkert mange som ville sette pris på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet April 12, 2005 Share Skrevet April 12, 2005 Får se om jeg kanskje ikke lager en aldrig så liten howto på hvordan man skifter ut og lager nye instrumenstskiver i Photoshop. Ja, gjør det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 ingen som har kommet så langt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bmw Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Jeg har akkurat fått gjort det med mitt. 1. Ta av rattet. 2. skru ut instrumente, demonter alle ledinger. 3. Del instrumente i to (3 skruer og to klips) 4.Så må man vri de hylsene som låser selve skiva (3stykk gjennomsiktige) 5.Vipp av alle nålene og pinnene som stopper km og rmp, deretter de små skruene så som holder selve skiva. 6.Legg den så på en skanner og åpne den i i et prog (paint shop pro er supert) får redigering, bare å fylle inn med farger som det passer seg, etter egen smak, rimelig enkelt. Men husk str på instrumentet er støre enn et A4, så del det på miten og skriv det ut på to ark. Brukte selv glanset papir ble veldig bra syntes jeg. Jeg festet det men tynn tosidig tape, slik at det org er der ennda. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quan Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 På e46 er det i hvertfall en grei operasjon. Hvordan man gjør det på tidligere modeller vet jeg imidlertid ikke. Har du en link som viser hvordan man gjør det på en e46? Har veldig lyst til å feste på de kromringene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Jeg tar meg den frihet å komme med en subjektiv observasjon: Hvite instrumentskiver ser grusomt ut på BMW. Instrumentpanelet er noe av det mest gjennomtenkte på hele bilen fra fabrikk. Kromringer er ikke det værste jeg ser, men hvite skiver.. pføy!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Jeg tar meg den frihet å komme med en subjektiv observasjon: Hvite instrumentskiver ser grusomt ut på BMW. Instrumentpanelet er noe av det mest gjennomtenkte på hele bilen fra fabrikk. Kromringer er ikke det værste jeg ser, men hvite skiver.. pføy!! Jeg er 110% enig...instrumentpanelet er midt i "glaninga" og er også etter min mening perfekt i standardutførelsen. BMW brukte (bruker !?) gjennom 70, 80 og 90 tallet store ressurser for å utvikle et perfekt førermiljø og resultatet ser vi i modeller som E38, E39 og E46. Førermiljøet i disse modellene er absolut "spitzen klasse" og det kan nesten ikke bli bedre. Dagens modeller er ikke i den samme klassen og jeg håper virkelig at Banglemann´s design kan utvikles videre og ikke bare er en blindvei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 Der må jeg si meg enig med "Mr. Orginal-Polizei"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå