Gå til innhold

Instrument-skiven(e)


Mirakulix
 Share

Anbefalte innlegg

Må nokk plukke ut hele instrumentet.

Så må du "dele" Instrumentene i to. Glasset med rammen og selve instrumentet. De er klipset sammen.

Når det gjelder ledninger, så er jo ikke det noe krise, det er jo bare noen enkle plugger :wink:

Jeg tok ut på E39`en min for å lime på carbon look (med M merke) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har akkurat fått gjort det med mitt.

1. Ta av rattet.

2. skru ut instrumente, demonter alle ledinger.

3. Del instrumente i to (3 skruer og to klips)

4.Så må man vri de hylsene som låser selve skiva (3stykk gjennomsiktige)

5.Vipp av alle nålene og pinnene som stopper km og rmp, deretter de små skruene så som holder selve skiva.

6.Legg den så på en skanner og åpne den i i et prog (paint shop pro er supert) får redigering, bare å fylle inn med farger som det passer seg, etter egen smak, rimelig enkelt.

Men husk str på instrumentet er støre enn et A4, så del det på miten og skriv det ut på to ark.

Brukte selv glanset papir ble veldig bra syntes jeg.

Jeg festet det men tynn tosidig tape, slik at det org er der ennda.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e46 er det i hvertfall en grei operasjon. Hvordan man gjør det på tidligere modeller vet jeg imidlertid ikke.

Har du en link som viser hvordan man gjør det på en e46? Har veldig lyst til å feste på de kromringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg den frihet å komme med en subjektiv observasjon: Hvite instrumentskiver ser grusomt ut på BMW.

Instrumentpanelet er noe av det mest gjennomtenkte på hele bilen fra fabrikk.

Kromringer er ikke det værste jeg ser, men hvite skiver.. pføy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg den frihet å komme med en subjektiv observasjon: Hvite instrumentskiver ser grusomt ut på BMW.

Instrumentpanelet er noe av det mest gjennomtenkte på hele bilen fra fabrikk.

Kromringer er ikke det værste jeg ser, men hvite skiver.. pføy!!

Jeg er 110% enig...instrumentpanelet er midt i "glaninga" og er også etter min mening perfekt i standardutførelsen. BMW brukte (bruker !?) gjennom 70, 80 og 90 tallet store ressurser for å utvikle et perfekt førermiljø og resultatet ser vi i modeller som E38, E39 og E46. Førermiljøet i disse modellene er absolut "spitzen klasse" og det kan nesten ikke bli bedre. Dagens modeller er ikke i den samme klassen og jeg håper virkelig at Banglemann´s design kan utvikles videre og ikke bare er en blindvei. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...