Gå til innhold

Trimming av 318tds


Ettertenning
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk chippet min Citroen en gang. Fra 110hk/250nm til påstått 130hk/300nm. Den ble merkbart sterkere, men ikke forvent å få noen racerbil. Tror ikke talla er så langt unna sannheten, min gikk visstnok rimelig likt med de som hadde orginalt 130/280.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett fett. Du skal vel ikke godkjenne dette uansett?

tenkte bare under en vanli eu kontroll men di bruker ikkje og merke chipp der alikavell! men bilen er gått 220000 er dette noe og anke på ang trimming? og noen som vet noe om kor langt turboen går på disse?

Fordelen med en chip er at den er mer presist tilpasset den enkelte motor...ulempen er at chippede dieselbiler normalt ikke klarer avgasstesten på EU kontroll. Fordelen med en såkalt "powerbox" er at det er "plug´n play", den kan demonteres på få minutter før en EU kontroll (hvis det er nødvendig da...mange bokser har også ganske enkelt en bryter for av/på). Ulempen er at en boks ofte passer til mange forskjellige motorer og derfor neppe er spesielt godt tilpasset en bestemt motor. Det er imidlertid som du kan lese av innleggene liten forskjell på effekten enten man snakker om en chip eller en boks. "Powerbox´en" er jo enkel å ha med å gjøre...så hvorfor ikke velge den. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Kcr Power Box på min V70 2,5 TDI i 2 år nå. Har aldri hatt noe tull, og er ganske fornøyd. På bilen min skulle visst effekten øke fra 140 hk, til 174, og det tviler jeg faktisk ikke på heller.

Enkel, både å montere og justere, med bare en stillskrue. Har også muligheten til å legge opp bryter på den, inn i kupeen for å veksle mellom "trimma" og orginal, men har bare ikke gjort det ennå.

Har også muligheten til å stille på litt mer enn det som er beregnet på boxen som jeg har. Prøvde dette en gang, var litt fun, men merka det på motoren at det ikke var helt bra :)

(har ikke merka noen økning på forbruket, akkurat som forespeilet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit korleis det er og trimme disse? og om dette er en bil som chip funker på?

er litt lite med 90 hester! :roll:

Chip fungerer fint, men husk at dette er en bil som har lite med hk fra før av og det blir ingen racerbil med en chip heller. Forbruket kan gå noe ned hvis du kjører rolig og den vil gå bedre, misforstå meg ikke. Men synes kanskje ikke det er verdt å legge alt for mye penger i det.

Husker jeg chippet en E30 325i og syntes det var stor stas, men egentlig var det jo forsvinnende lite å hente. Du får jo så klart mye mer ut av å chippe en 318tds men hadde nå likevel tenkt meg om to ganger. Dette er selvsagt min personlige og nokså kjedelige mening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at eg vil chippe er jo for og ha litt mere power under forbikjøringer osv, dette skal vere en familiebil så det blir ingen racer!

takker for svar! og eg trur eg går for plugg and play løsningne, men først må eg kjøpe bilen da! :lol:

kjøper den når forsikrings pengene er komt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 318 tds 96 touring. Den har nå gått 335 000. Jeg satte i chip i fra Trimcip.com i fjor sommer. De har tilbud på chip til 318 tds. Da hadde bilen rullet 297 000. Drei momentet ble betraktelig bedre. Bilen føles lik en Audi 2.5 TDI, for de som har prøvd. Forbruket ble mindre med vinter dekk, og noe mer med sommerdekk ( 225/45-17). Min chip skal gi 119 hk og ca 270nm. Bilen ryker bra ved kaldstart og når jeg presser den på 5 gir. Responsen på 4 gir i 70 - 110 km er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...