Gå til innhold

posten


Kjell Rune
 Share

Anbefalte innlegg

posten er no jævla dritt. nå har delene til bilen min som jeg har ventet på i en del dager endelig kommet til molde på omlastnings sentralen og så må jeg faen meg vente til i mårgen til d kommer på postkontoret for og hente d................ :evil::evil::evil: nå er jeg så utrolig forbanna. blir jo ingen bil på meg i detta faens tempoe her. så utrolig nerme men uansett en dag unna... d er faktisk så utrolig irriterende...... eneste hyggelige er att jeg skal hente interiøret itt i dag da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten er noe så inni h... treg..

Airsoft klubben som jeg er leder for pleier å kjøre fellesbestillinger fra Hong Kong, og derfra til Oslo bruker pakkene ca 1-2 døgn med UPS, mens fra Oslo og opp hit til Narvik med Posten tar det gjerne enn 4-5 dager..

Helt sykt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tre dager å sende en pakke fra London til Århus (alminnelig pakke med standard airmail), men det tar over en uke å sende en pakke fra Oslo til Århus (alminnelig pakke med standard airmail). Hvorfor ? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene mine kom i dag.. Spilte fra øret til øret ned til butikken. så var pc'en dems ødelagt så jeg får de ikke ut for i morgen. :evil: Dessuten brukte de 4 dager for å frakte det fra mosjøn og til oslo. Burde gått fortere synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg svare på hvorfor post fra utlandet tar så lang tid, men maksimal leveringstid for brev/pakker sendt innenfor landegrensene er 5 dager, avhengig av hva slags sendingstype du velger.. :) Tar det lenger tid enn det kan du nok som oftest skylde på avsender.. Posten kan selvsagt gjøre feil, er jo tross alt for det meste bare mennesker som jobber der..men Posten Norge får vel frem rundt 90% av posten til riktig tid.. :D Det meste som kommer fra utlandet går vel gjennom toll før det kan sendes ut til mottaker..det tar nok noe tid (over en uke av egen erfaring).

Synes ikke det er så ille det posten klarer jeg..og det mener jeg ikke bare fordi jeg er ansatt der altså.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste som kommer fra utlandet går vel gjennom toll før det kan sendes ut til mottaker..det tar nok noe tid (over en uke av egen erfaring)

Blir det toll på deler i retur? Altså, har fått feil girkule og sendt den i retur. Fått bekreftelse at den er mottatt og ny er sendt. Blir det toll/mva på den da? Er jo ingen verdi på den siden den allerede er betalt. Bør jo sendes som vanlig postpakke (hvis Koed er grei og ikke oppfører verdi på pakken, men hvem vet?). Gidder ikke betale toll/mva to ganger. Har en kompis som opplevde at posten krevde det, men han nektet og etter mye om og men gikk det greit. Men kan vel i verste fall bli litt kronglete :? Og det begynner å haste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste som kommer fra utlandet går vel gjennom toll før det kan sendes ut til mottaker..det tar nok noe tid (over en uke av egen erfaring)

Blir det toll på deler i retur? Altså, har fått feil girkule og sendt den i retur. Fått bekreftelse at den er mottatt og ny er sendt. Blir det toll/mva på den da? Er jo ingen verdi på den siden den allerede er betalt. Bør jo sendes som vanlig postpakke (hvis Koed er grei og ikke oppfører verdi på pakken, men hvem vet?). Gidder ikke betale toll/mva to ganger. Har en kompis som opplevde at posten krevde det, men han nektet og etter mye om og men gikk det greit. Men kan vel i verste fall bli litt kronglete :? Og det begynner å haste!

Du slipper nok å betale en gang til ja..bør iallfall slippe det, men det kan godt hende at pakken vil bli kontrollert ja, og da vil det ta litt tid..

Hvis du får krav om betaling av ny toll, så bør du krangle på det, det hadde jeg gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare fraktingen som er treg på posten da.... gå in og se på betjeningen... HERREGUD, hvor langt tid er det mulig å bruke på å finne frem et frimerke??? Det går jo såååååånn saaaaaaakkkte soooom detttte heeeeer....Åh blir provosert av å se på de gamle kånene der :twisted:

Turbo i assen var det de skulle hatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten Norge har som visjon å bli verdens mest fremtidsrettede postbedrift

de har et stykke igjen........

Har de? :roll: I forhold til hvilken postbedrift?

Det er vel kanskje problemet... det er ingen direkte konkurrenter.... Det er en meningsløs visjon sånnsett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...