Gå til innhold

Toppfart på e36 320


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min gamle 1997 E36 323i som var kjørt knapt 95000 Km klarte godt og vel 235 Km/t på nålen med 205/55-16 dekk. Jeg tror derfor at BMW´s topphastighet på 227 Km/t for en E36 323i er ganske så korrekt. Hvorfor skulle ikke BMW´s topphastighet på 214 Km/T for en E36 320i med M52B20 motor være korrekt ? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 230 på nåla min gamle 320IA 91 mod/m50). Da var det ennå 400rpm igjenn til rødfeltet begynte. Måtte gi meg da det vat slutt på sletta da + STOR trailer imot.

Null problem opp til ca 200, etter det begynte den å bli vinglete og trengte begge felta på den landeveien.

PS Dette var i Danmark og alene i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 230 på nåla min gamle 320IA 91 mod/m50). Da var det ennå 400rpm igjenn til rødfeltet begynte. Måtte gi meg da det vat slutt på sletta da + STOR trailer imot.

Null problem opp til ca 200, etter det begynte den å bli vinglete og trengte begge felta på den landeveien.

PS Dette var i Danmark og alene i bilen

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men 230 Km/t på en landevei i Danmark er ikke spesielt intelligent. :angry: Da jeg kjørte i overkanten av 225 Km/t i min E36 323i var det tross alt på Autobahn nord for Hamburg (helt lovlig). Jeg har ingen respekt for folk som på offentlig landevei "bare" skal teste hvor fort bilen kan gå. :fist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde 225km/h på nåla på min gamle E36 320(på avstengt område) å da var den dradd nesten til maks,men merker Enorm forskjell på den jeg har i dag ;) Er egentlig ikke om og gjøre så mye med hvor høy toppfart man kan få spør du meg..

aksen teller mer i mine øyne..for hvor ofte "cruiser" man rundt på over 6000rpm i 5.giret liksom :? ? (eller 6gir for de som har det :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste foresten i fahrfreude om en med 320c som hadde målt med gps 219

Når du ser at Gaute har en 320i Coupé og sier han har målt 219km/t med GPS burde du kanskje legge sammen 2 og 2 og få... Gaute? ;)

ja det var det jeg trodde,og ville fiske fram om det stemte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sikkert litt forsjell på om du har m50 eller m52 motor.håper m50 går bedre.skal nemlig reise sammen med fetteren min .han har 97`320 cabriolet.håper min siger forbi :wink:
Din er nok en del lettere, og kommer sansynligvis fortere opp i fart. M52 går nok minst like bra som M50, men det hjelper ikke hvis man har mer vekt å dra på. Tror faktisk du kan risikere at det blir dekkstørrelsen som avgjør hvilken som får høyest toppfart. Ikke lett å si? Men hvis dere starter på likt bør du kunne kjøre godt fra ham p.g.a. vekten. Jeg blir stadig frakjørt av Ove Kvam når vi kjører mot hverandre i autoslalom og banekjøring, og det er jo ikke sikkert jeg er like god sjåfør som ham, men så har jeg også litt tyngre bil. Men min hadde høyere toppfart på Autobahn, og da kunne jeg faktisk se ham forsvinne i bakspeilet hvis jeg ville. Min gikk hele 2km/t fortere enn hans 8):lol:

ja,bilen hans er jo ca 100 kilo tyngre.på lørdag skal vi kappkjøre opp en relativt bratt tunell,som er lang og bein med to felt oppover,så da får vi se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på lørdag skal vi kappkjøre opp en relativt bratt tunell,som er lang og bein med to felt oppover,så da får vi se hvordan det går :)
Hvorfor skal dere det?

Kappkjøring i tunneller er rett og slett ikke lurt [-X

veldig veldig lite lurt, vil anbefale dere og gripe kjangsen neste gang det er banekjøring istedenfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320'en min gåsje fortare enn 80 her borte på vestlandet! :lol:

ern plombert da eller?? skikkelig kjipt i 90 sonene da at bilen går bare 80. og tenk i 100 sona i oslo. :):lol::lol:

trosje det er nokken 90 soner her i bergen.. det var for en liten stund siden. men eg tror de komunale 'bestemmerne' ble litt nervøse av at vi skjørte SÅ FORT at de satt ned grensen til 80 igjenn, så tjente de noen kroner åsså en stund..

Plombert nei! Hasje lov av Onkel å kjøre fortare? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...