Gå til innhold

Tankvolum E36 320i

Fubar
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe. Diesel-bilen jeg hadde før hadde 90 liters tank. Kombinert med 0.5 på mila så var jeg ikke innom bensinstasjonene så altfor ofte :)

Selv med en 110 liters tank i min gamle Porsche 911 SC besøkte jeg bensinstasjoner alt for ofte. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er der ganske ofte selv jeg så. :)

Etter alt for mange biler med en stor motor (bl.a Porsche 911 SC, Porsche 928S, BMW E36 323i) lærte jeg til slutt leksen og kjøpte den mest økonomiske BMW´en man kan kjøpe. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men d er ikke fult så gøy da. :)

Nei, men den er egentlig helt ok når man har 2 barn, hund, hus og alt for mye å gjøre på jobben...jeg har faktisk ikke tid til å nyte en bil med en stor motor. :roll: Da jeg kjøpte min siste BMW med en relativt stor motor (1997 E36 323i) lovet jeg meg selv at jeg skulle utnytte muligheten til å flekke litt nedover Autobahn i ny og ne (jeg bor jo kun 180 Km fra Tyskland), men det ble det aldri tid til. :? Ergo så er min BMW redusert til en pendler og feriebil...og i den sammenheng er ikke et dieselforbruk ved blandet kjøring på 0,58 liter/mil så dumt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bykjøring. Det er blandet. Kryper kanksje ned på 0,70 , kanskje på 0,6X med kun langkjøring.

Poenget er at begrepet "blandet kjøring" iht. EU-normen er en mix av kjøring på både landevei/motorvei og regulær "stop & go" bykjøring. :D Og i den sammenheng tror jeg ikke at en E36 320i med M52B20 motor klarer mye under 0,90 liter/mil. Min forhenværende 1997 E36 323i med M52B25 motor skal iht. BMW ha et forbruk som er eksakt det samme som din bil...altså 0,90 liter/mil ved blandet kjøring. Jeg klarte aldri å komme under BMW´s stipulerte forbruk ved blandet kjøring, men jeg klarte ned mot 0,70 liter/mil ved å holde konstant 110 Km/t på motorveiene gjennom flate Danmark og Skåne i Sverige. Min nåværende E46 318d Touring klarer f.eks 0,47 liter/mil ved kjøring på landevei/motorvei, men kun 0,78 liter ved ren bykjøring...og altså 0,58 liter/mil ved blandet kjøring. Forøvrig så klarer den nye E90 320i med N42B20 motor...som er en betydelig mer økonomisk motor enn M52B20 motoren...0,56 liter/mil ved kjøring på kun landevei/motorvei, 1,07 liter/mil ved ren bykjøring og 0,74 liter/mil ved blandet kjøring. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...