Simpel Skrevet November 7, 2008 Share Skrevet November 7, 2008 Fikk en vannpumpe fra GS i posten i dag. Panikken kom snikende når det viste seg at impelleren var i av svart plast, plastimpeller som jeg har hørt så mye fælt om, og så bar det rett på bimmers for å søke trøst. Har nå forstått at pumpene gikk fra dårlig plast - metall - bra plast, så på en annen side at den dårlige plasten var oransje av farge. Noen som kan bekrefte at det er sånn, dvs at en ny vannpumpe burde være OK nå for tiden? Selv om impelleren er i plast? Har ikke noe lyst til å banne og steike og kløne i timesvis for å montere noe drit som ryker fort. Ang. ingeniører som lager ting dårlige for at de skal tjene mer på service kan jeg ikke si annet at det er forkastelig. BMW er jo ikke de verste siden de har kjede istedetfor registerreim. Hvertfall på noen motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 7, 2008 Share Skrevet November 7, 2008 Kjede isteden for reim er noe av forklaringen. på de fleste med reim er vannpumpa drevet av denne og blir byttet rutinemessig av verkstedet ved tannreimbytte. Pumpene er ikke bedre men skjelden noen får havari siden den byttes oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 Tviler sterkt på at BMW's ingeniører har laget en dårlig vannpumpe for å tjene penger. Mange biler det blir feil på, det betyr ikke at de er isenesatt av fabrikken. Hvorfor skal de gidde å forske og ordne med først en i metall også en i god plast dersom de egentlig vil at motorene våres skal gå til hælvette? Har aldri vært borti mer driftsikker motor enn M50. Må bytte div motorfølere i ny og ne, men mekanisk sett er den nesten uknekkelig. Bank i bordet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 Nei, tror heller ikke at de lager dårlige ting. Kanskje den plastvannpumpeimpelleren ikke var noe heldig men ikke dermed sagt at det er sabotasje på gang. Mens vi er inne på det, hvorfor lager nesten alle (hederlig unntak i Bayern) registerreim istedetfor kjede som var standard en gang i tida? Setter veldig pris på å ikke ha registerreimbytte til aldri så mange tusen over meg med jevne mellomrom. Men, har reim noen fordeler over kjede? Kan tenke meg at det er lettere å drive rundt, noen annen grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 Er ikke noe lettere å drive, men en gammel skrøne er at det bråker mindre med reim. Det som har vært unnskyldninga. Er pga. ettermarkedet. De tjener penger på deler og jobbene. Kan ikke tenke meg noen annen grunn. Er jo idiotisk med reim kontra kjede spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 Bråker mindre? Dummeste jeg har hørt. M50n min maler som en katt og har fraspark som en tiger. Heldigvis er det fortsatt hederlige ingeniører i BMW som lager kjede enda. Hvordan er det forresten med de nyeste BMW motorene? Og med det samme, hva slags følere er det som må byttes i tide og utide, ref forrige post? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 Nei, tror heller ikke at de lager dårlige ting. Kanskje den plastvannpumpeimpelleren ikke var noe heldig men ikke dermed sagt at det er sabotasje på gang. Mens vi er inne på det, hvorfor lager nesten alle (hederlig unntak i Bayern) registerreim istedetfor kjede som var standard en gang i tida? Setter veldig pris på å ikke ha registerreimbytte til aldri så mange tusen over meg med jevne mellomrom. Men, har reim noen fordeler over kjede? Kan tenke meg at det er lettere å drive rundt, noen annen grunn? hehe, ikke bare mange tusen, men maaange tusen. søskenbarnet mitt har en Audi (auda) rundt 2000mod med diesel, da regreim bytte meldte seg fikk han beskjed fra verkstedet om at bytte av reim kostet intet mindre enn 36'000 Så han bestemte seg for å prøve selv, men bilen står i deler fortsatt, og tro det eller ei, verkstedet klarer ikke å sette den sammen så den fungerer de heller. den starter men går helt forferdelig. for å gjøre ting enda enklere ble denne ene årsmodellen alene levert med 21 forskjellige diesel motorer hvor alle har fra små til store forskjeller som f.eks. påvirker lengden på regreim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 36000? Fy fa** for et opplegg. Bilen min er kanskje verdt akkurat så mye, men er ikke sikker på det engang.. En 96, ikke sååå mye eldre enn 200X. Da er det bevist. Reim er bare et ettermarkedsknep. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 Bråker mindre? Dummeste jeg har hørt. M50n min maler som en katt og har fraspark som en tiger. Heldigvis er det fortsatt hederlige ingeniører i BMW som lager kjede enda. Hvordan er det forresten med de nyeste BMW motorene? Og med det samme, hva slags følere er det som må byttes i tide og utide, ref forrige post? Det er det som har vært unnskyldninga deres. Nå har toyota kommet med kjededrift, det samme har nissan på flere av sine modeller. Med tanke på følere som må skiftes kan jeg nevne svake ledd som veiv og kamføler, TPS, luftmassemåler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 Hei. Er helt ny når det kommer til bmw. Hvordan er vannpumpen drevet på 525i (M50? er 24v) ? Er det med kjedet eller en egen reim? MVh Julian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 Alle BMW-motorer bruker dynamo/viftereima til å drive vannpumpa. Enkel og grei løsning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå