Gå til innhold

Chip trimming , hvor mye effekt egentlig?

Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Skal man få max ut av chiping må den tilpasses DIN motor, alle motorer er ikke 100% like og derfor er ikke en "ferdigchip" det ideelle. Skulle alt vært perfekt skulle bilfabrikantene programmert hjernen etter hver eneste motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er orginalt 211hk, AC Schnitzer har satt inn trimchip og de har garantert den til 245hk, står det på papiret.

i tilleg har jeg AC Schnitzer grenrør+ kn filter.

Så jeg tror jo større motor du har i utgangspungtet jo større økning har du i %'er

Så det kan stemme at jeg har en ca 15% økning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er orginalt 211hk, AC Schnitzer har satt inn trimchip og de har garantert den til 245hk, står det på papiret.

i tilleg har jeg AC Schnitzer grenrør+ kn filter.

Så jeg tror jo større motor du har i utgangspungtet jo større økning har du i %'er

Så det kan stemme at jeg har en ca 15% økning....

Filteret gir jeg ikke mye for...og heller ikke chippen, men grenrøret tror jeg har en positiv innvirkning på motorens effekt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chippet min 318is e30 med en chip til 350 kroner fra tyskland....flyttet sperren opp til 7000, bilen gikk merkbart bedre! Spesielt gunstig på disse turtallsmaskinene!

:idea: Har du kjøpt dette på nett? :o Og har du i så fall internettadressa?

ja, er også interessert i å få nettadressen. Har en 97 mod 318IS, som jeg kunne tenkt å chippe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...