Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske rart ting å spørre om, men det er ikke så altfor leeenge til jeg skal kjøpe meg BMW, og da har jeg lurt lenge på en ting...

Hvis jeg kjøper en BMW med registerkjede (kom vel i 94?), vet jeg at den kommer til å vare evig. Og kjøper jeg en BMW med registerreim må jeg holde tritt og skifte den når det trengs.

Spørsmålet er det; hvor mye koster det å skifte en slik reim: hvis en gjør det selv eller hos forhandler?

Er det en stor operasjon å gjøre det selv? :?

Bilen som ligger for øyet er en 320i :wink:

Takker for alle svar! :D

Skrevet

kjeden kom vel med 24ventileren, så 6ere fra 91- har vel kjede,

kjeden skal vel vare evig, men bør kansje regne med bytte rundt 200000 km ?

ryker den så blir det dyrt :P

Skrevet

kjeden kom i 91 ja..hadde det også på en 91 E36 320 å den hadde gått 230.000km da den ble solgt..aldri skiftet kjede :)

så jeg ville gått for kjede hadde jeg vært deg :)

Skrevet

koster vel rundt 10000 og bytte på verksted,

20-25 vist den ryker , når eg kjøpte min hadde kjeden røke kosta rundt 20000 såg eg på ei regning, ventiler, topp osv. Vil tro det er billigere og bytte motoren.

Men er vel ikkje vanlig og bytte kjeden, den skal vel vare "evig" ?

Noe andre som har synspunkter her?

Skrevet

Naai... M10 hadde kjede, men da M40 kom gikk de over til reim igjen. Usikker på når de gikk over til kjede igjen, men det var på 90-tallet en gang.

Skrevet
Naai... M10 hadde kjede, men da M40 kom gikk de over til reim igjen. Usikker på når de gikk over til kjede igjen, men det var på 90-tallet en gang.

Var det ikke i forbindelse med introduksjonen av M43 motoren i 1993 ?

Skrevet
Naai... M10 hadde kjede, men da M40 kom gikk de over til reim igjen. Usikker på når de gikk over til kjede igjen, men det var på 90-tallet en gang.

Var det ikke i forbindelse med introduksjonen av M43 motoren i 1993 ?

Jeg tror faktisk du har veldig rett. Vet at det er diskutert mange ganger på BMWCCN forumet. Kan jo ta et søk der.....
Skrevet

I ETK finner jeg produksjonsdatoer fra januar 1993 på M43 med kjede. M40 ble produsert med reim ut 1994. M42 (318is) kom med kjede allerede i januar 1989.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...