Bimmerfanatic Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 Ganske rart ting å spørre om, men det er ikke så altfor leeenge til jeg skal kjøpe meg BMW, og da har jeg lurt lenge på en ting... Hvis jeg kjøper en BMW med registerkjede (kom vel i 94?), vet jeg at den kommer til å vare evig. Og kjøper jeg en BMW med registerreim må jeg holde tritt og skifte den når det trengs. Spørsmålet er det; hvor mye koster det å skifte en slik reim: hvis en gjør det selv eller hos forhandler? Er det en stor operasjon å gjøre det selv? Bilen som ligger for øyet er en 320i Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 kjeden kom vel med 24ventileren, så 6ere fra 91- har vel kjede, kjeden skal vel vare evig, men bør kansje regne med bytte rundt 200000 km ? ryker den så blir det dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 kjeden kom i 91 ja..hadde det også på en 91 E36 320 å den hadde gått 230.000km da den ble solgt..aldri skiftet kjede så jeg ville gått for kjede hadde jeg vært deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2005 Utrolig bra. Vet du hvor mye skifte av reg.kjede koster da? Ser du har 520i og sikkert registerkjede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 koster vel rundt 10000 og bytte på verksted, 20-25 vist den ryker , når eg kjøpte min hadde kjeden røke kosta rundt 20000 såg eg på ei regning, ventiler, topp osv. Vil tro det er billigere og bytte motoren. Men er vel ikkje vanlig og bytte kjeden, den skal vel vare "evig" ? Noe andre som har synspunkter her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 ikke noe vits å skifte kjeden vist det ikke er noe ulyd i den eller strammeren! bortkastede penger!motoren og bilen er nok utbrukt lenge før den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 Ka tid begynnte de med kjede på 4rere? har kjede på min...'95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 har vært bestandig d. var vertfall d på min 318 86 mod og en 83 mod jeg hadde en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 Naai... M10 hadde kjede, men da M40 kom gikk de over til reim igjen. Usikker på når de gikk over til kjede igjen, men det var på 90-tallet en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 okei. min feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 Naai... M10 hadde kjede, men da M40 kom gikk de over til reim igjen. Usikker på når de gikk over til kjede igjen, men det var på 90-tallet en gang. Var det ikke i forbindelse med introduksjonen av M43 motoren i 1993 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 Naai... M10 hadde kjede, men da M40 kom gikk de over til reim igjen. Usikker på når de gikk over til kjede igjen, men det var på 90-tallet en gang. Var det ikke i forbindelse med introduksjonen av M43 motoren i 1993 ? Jeg tror faktisk du har veldig rett. Vet at det er diskutert mange ganger på BMWCCN forumet. Kan jo ta et søk der..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2005 Leste litt rundt omkring på nettsider om BMW. BMW motorer tror jeg kom permanent med kjede i September 1993. Uten at jeg skal si noe for sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 I ETK finner jeg produksjonsdatoer fra januar 1993 på M43 med kjede. M40 ble produsert med reim ut 1994. M42 (318is) kom med kjede allerede i januar 1989. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2005 Er det noen form for inspeksjonsluke til kjeden da? Slik at man kan kontrollere om den er i den stand den burde være... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå