Gå til innhold

Vurderer Mercedes


Leonard
 Share

Anbefalte innlegg

forresten hvorfor vurderer du merce? det var rent tilfeldig at jeg kjøpte meg det, fikk tak i en billig en derfor

Jeg var i byen i går ilag med noen venner. Vi stoppet på en parkeringsplass for å vente på noen. Og der stod det en rå fin svart Mercedes, senket og med soting på rutene. Jeg har ikke helt klart å få den ut av hauet ennu. Det var noe ved den som var ....spesielt...

Jeg sjekket prisen på dem, og den var jo litt billigere enn den bilen jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe meg, E36 318is.

hehhe, jeg skjønner, har skjedd meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har hørt at manuell kassene skal være noe herk på disse bilene. Stemmer det?

De har en lang vandring mellom gearene og virker litt "mekaniske" i selve gearskiftet, men ellers er de solide og holder hele bilens levetid....de finnes med både 4, 5 og 6 gear. De automatiske gearkassene er pneumatiske (dvs. de bruker lufttrykk i forbindelse med selve gearskiftet) og er derfor relativt langsomme i gearskiftet. For eldre automatiske gearkasser er det kun 3 enkle programmer..."vinter" (starter i 2. gear), "økonomi" (gearer opp så tidlig som mulig) og "sport" (gearer opp så sent som mulig)...de finnes i både 4 og 5-trinns utførelser. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230/300 ce, eneste mercene som duger , 124 så klart :o

så en 220ce og en 320ce duger ikke? :D ville heller hatt 220 en 230 jeg da.. men 300 12v motoren er vel noe av det beste mb har laget!

220ce har vel 150hk mens 230ce har 136hk, 2,2litern kom ut litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser det nå, etter mange timer med studering :D

Det står mellom disse to bilene:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=731040

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=739473

Trenger hjelp til å bestemme meg :wink:

Med et forbehold om at det alltid er vanskelig å vurdere en bil på bakgrunn av en annonse bør du velge den første av bilene (altså 190E 2,3). Jeg ser at det er en 1990 modell...ergo har den faceliften som er viktig for å bl.a få med de nye setene. Bilen har også Sportline utstyr og det betyr at den har sportssetene og de ligger ikke mye tilbake for tilsvarende i en BMW. Bilen er også originalt senket og det gjør den vel ikke mindre interessant. :wink: En 190E 2,3 går absolut tilfredstillende...selv med automatgear...og det skyldes at motoren har et fint momentforløp med 136 HK og i overkanten av 200 Nm på det meste. Det er naturligvis ikke så mye i 2005, men da den ble solgt ny i 1990 var den markedsledende for R4 bensinmotorer...husk at bilen er 15 år gammel. :wink:

Bil nummer to er fra før den viktige faceliften og den har derfor ganske sikkert ikke det nye interiøret. Jeg kan love deg at stolene i så fall mest av alt minner om din oldemors pyntestoler med springfjærer. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...