Gå til innhold

Vurderer Mercedes


Leonard
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg driver å planlegger å kjøpe meg bil snart. Så tenkte jeg på 88-92 Mercedes-Benz E190-230. Jeg kjenner ikke så godt til Mercedes. Hvis det er det noen her som kan dele litt erfaring med disse bilene så hadde det vært supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mercedes-Benz W124 (E-klassen 1984-1995), W126 (S-klassen 1979-1991) og W201 (190-modellen 1982-1993) er de siste modellene som har en god gammeldags Mercedes-kvalitet. Spesielt W126 er bygget som en stridsvogn og klarer tidens tand meget godt...selv nå over 20 år senere. Både W124 og W201 fikk som Pauls1 skriver en facelift helt på slutten av 80-tallet (1989/90) og er generelt bedre enn de tidligere utgavene. Nye motorer og nye seter ble innført sammen med de berømte sideplatene av plast nederst på dørene. Jeg ville ha satset på en W124 300 TDT (stasjonsvogn) med minst mulig ekstrautstyr...rett og slett fordi soltak, AC og annet elektrisk/mekanisk har en tendens til å forsure hverdagen etter 15 år på veien. :roll: Min erfaring med Mercedes-Benz er en 1983 190E, en 1989 190E 2,3 og en 1990 230E...alle meget fine biler som tilsammen ble kjørt ca. 350000 Km. Hvis Mercedes-Benz noen gang kommer tilbake til et design a la Bruno Sacco og en teknisk kvalitet a la ingeniører og ikke blåruss...da kommer jeg også til å kjøpe en ny Mercedes-Benz igjen...ikke før. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å planlegger å kjøpe meg bil snart. Så tenkte jeg på 88-92 Mercedes-Benz E190-230. Jeg kjenner ikke så godt til Mercedes. Hvis det er det noen her som kan dele litt erfaring med disse bilene så hadde det vært supert.

190e 2,3liters 165ventilers, rå bil, har ca 180 hester, og den går veldig bra, kul bil å se på også, w124 er en veldig solid bil, men hvis du vil ha en økonomisk bil, ville jeg anbefale deg dieselbilene dems, tregeste og mest økonomiske blir vel w124 200d med, hvis du skulle gå for dieselbil, bedre da å kjøpe 250d eller 300d, skal du ha bensinbilen, så må du ikke kjøpe 200E, jeg har denne modellen og den er veldig treg og bruker mye bensin i forhold til 230e, anbefaler deg heller 230e, hvis du har grovt bra med penger, da er det jo bare å kjøpe seg en E500, rå bil.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg regner med det er den, de gamle modellene hadde ikke det, ofte mye rust å se på de bilene, men plast kan jo ikke ruste :P så derfor de brukte plast i de nyere modellene (vet ikke jeg, bare tipper).

Men seriøst W124 er fin bil, trenger ikke style den heller, felger,senking,sote vinduer og 94look er vel det eneste som trengs, jeg har en 124selv og er veldig fornøyd med den, runder snart 600.000km og den går ennå,kjøpte den for snart 5mnd siden og jeg har ikke brukt mer enn 150kr på rep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å planlegger å kjøpe meg bil snart. Så tenkte jeg på 88-92 Mercedes-Benz E190-230. Jeg kjenner ikke så godt til Mercedes. Hvis det er det noen her som kan dele litt erfaring med disse bilene så hadde det vært supert.

190e 2,3liters 165ventilers, rå bil, har ca 180 hester, og den går veldig bra, kul bil å se på også, w124 er en veldig solid bil, men hvis du vil ha en økonomisk bil, ville jeg anbefale deg dieselbilene dems, tregeste og mest økonomiske blir vel w124 200d med, hvis du skulle gå for dieselbil, bedre da å kjøpe 250d eller 300d, skal du ha bensinbilen, så må du ikke kjøpe 200E, jeg har denne modellen og den er veldig treg og bruker mye bensin i forhold til 230e, anbefaler deg heller 230e, hvis du har grovt bra med penger, da er det jo bare å kjøpe seg en E500, rå bil.. :D

Du tenker på 190E 2,3-16...absolut en fin bil, men ikke helt i samme klasse som E30 M3. :wink: Den har dog 185 HK og går meget bra selvom den kun har en R4 motor. Et annet fornuftig kjøp er 190E 2,6...160 HK og rekkesekser er alltid en fin kombinasjon. W124 500E ble bygget av Porsche og er derfor latterlig dyr i forhold til 400E som er en nesten like sofistikert bil. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten hvorfor vurderer du merce? det var rent tilfeldig at jeg kjøpte meg det, fikk tak i en billig en derfor

Jeg var i byen i går ilag med noen venner. Vi stoppet på en parkeringsplass for å vente på noen. Og der stod det en rå fin svart Mercedes, senket og med soting på rutene. Jeg har ikke helt klart å få den ut av hauet ennu. Det var noe ved den som var ....spesielt...

Jeg sjekket prisen på dem, og den var jo litt billigere enn den bilen jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe meg, E36 318is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...