BalleKnalle Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 The entry-level version of BMW's Z4 roadster arrives in the showrooms this month. Motoren på 1995ccm fra 120i og 320i (4 syl) blir å finne i den "nye" Z4´en....Prisen er vel spådd til under 400k her hjemme... I England vil den koste ca. £22,755 (270,296,-NOK) i basisutgave. For ytterligere £710 (8,433,-NOK, igjen i England ) kan du få Z4 2.0SE som har el cab, grøftlys, varme i sidespeil og "On-board computer" Begge bilene har 150hk, 148lb ft 2.0-liter som er bygget eksklusivt i Hams Hall plant i Warwickshire. 0-100km/t blir gjort unna på 8,2sec..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Lurer litt på hvorfor i all verden må de lansere roadsterene sine med så triste motoralternativer... Som "blåruss" forstår jeg volumproblematikken, men likevel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenteng Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Jeg syns det blir feil med så liten motor på en sånn bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Hva er så trist med den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Hva er så trist med den? Enig...tenk på hvor bra kjøreegenskaper bilen får med en så lett motor foran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 150hk og 0-100 på 8,2 er da ikke ille uansett? Fælt så dårlig tid alle har da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Hva er så trist med den? Sikkert bare meg som er storforlangede, men 4 sylindre og 150 HK er jo liksom ikke all verden da... Men, men sikkert greit nok i en cab. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Jeg har bare 140hk jeg. Og min ekke cab engang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Jeg har over noen år beveget meg ned fra 300 HK til 115 HK, men jeg klarte allikevel lekende lett å få 2000 kroner i fartsbot for et par måneder siden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Rune Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 det er farlig enkelt og få bot selv med en renault 5 skal jeg si deg og der er d vel bare 50hk. jeg for min del vil helst ha biler med litt power. men vurderer en ny 316 pga att dama skal ha en driftsikker bil og en behagelig og ikke minst trygg bil til barna. ser d står en e46 m3 motor til salgs så jeg har sent han en mail da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Hvor ofte har man bruk for 300hk med mindre man skal kjøre komplett idiot? Selv med min skal det ikke mange sekundene med full gass før jeg må bremse for et eller annet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Rune Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Hvor ofte har man bruk for 300hk med mindre man skal kjøre komplett idiot? Selv med min skal det ikke mange sekundene med full gass før jeg må bremse for et eller annet. jeg vil ha d for og kjenne hvordan d er og akselrere i ny og ne med litt power..og ikke minst for og få nm. slippe den helsika giringa i alle oppoverbakkene. er greit att noen vil ha 100hk ass men jeg synest ikke noe om slike biler. derfor har jeg og har hadt for d meste biler med 200hk++. d er jo min smak da. liker litt power. er mye gøyere og kjøre da. og ikke minst er d sikrere og kjøre forbi andre biler for du tros alt kommer deg forbi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BalleKnalle Posted May 6, 2005 Author Share Posted May 6, 2005 Blir vel mest en "cruise-bil" dette ja... Men det kan jo hende salget øker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now